וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון העונה: הפועל ירושלים גברה 60:69 על גלבוע/גליל

ניצחון בכורה לקבוצה של דז'יקיץ' בליגה אחרי תצוגה נפלאה של קרינגטון (20 נק'), בלייזר נפצע. הפועל באר שבע ניצחה 99:100 את עירוני קרית אתא מסל ענק של קאליל אחמד בסיום

שני משחקים נוספים נערכו הערב (שני) בליגת העל בכדורסל, כשהפועל ירושלים והפועל באר שבע השיגו ניצחונות בכורה העונה. הקבוצה מהבירה ניצחה 60:69 את גלבוע/גליל, בעוד השחקנים של ליאור ליובין גברו 99:100 על עירוני קרית אתא משלשת ניצחון גדולה של קאליל אחמד, שלוש שניות לסיום.

ספידי סמית', הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הפועל ירושלים רוצה לקנות מעט שקט. ספידי סמית'/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - הפועל גלבוע/גליל

הפועל ירושלים יכולה סוף סוף להנות גם מניצחון בכורה בליגה אחרי 60:69 על גלבוע/גליל. הירושלמים הובילו לאורך כל המשחק ונהנו מאחוזים טובים יותר מהצבע והשלוש, לעומת חוסר דיוק מהקו בו האורחים הצליחו להעניש בכל פעם, אך התקפות לא מספיק טובות משני הצדדים הביאו לתוצאה עם ניקוד נמוך שהספיק לקבוצה של דז'יקיץ' לאסוף נקודות חשובות.

החצי הראשון עוד היה צמוד והסתיים בהפרש חד ספרתי לזכות הירושלמים, אך רבע אחרון עם ריצת 0:11 בכיכובו של קאדין קרינגטון (20 נק') העלו את הלבנים מהבירה להפרש שיא של עשרים נקודות. זאק הנקינס עם תצוגה הגנתית אדירה של 10 נק' ו-13 ריב', הוביל עד הסיום את החבורה הירושלמית לניצחון בכורה העונה, 60:69 שהוריד מעט את הלחץ בבירה.

קלעו להפועל ירושלים: קאדין קרינגטון 20, ליוואי רנדולף 12, זאק הנקינס 10 (13 ריב'), ספידי סמית' 6 (6 אס'), אור קורנליוס, מארקס מייריס ואיתי שגב 5 כ"א, עוז בלייזר 4, נועם דוברת 2.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: פייטון וויליס וג'סטין גורהם 18, רשארד אודומס (7 ריב') וג'וש פרקינס 6, מירון רוינה 4, יובל שניידרמן, ג'וש פאטון, עמית זיס ובניה סרור 2 כ"א. צוף בן משה שותף ולא קלע.


מהלך המשחק

רבע 1

אצל המארחת פתחו בחמישייה ליוואי רנדולף, ספידי סמית', מארקס מייריס, זאק הנקינס ואור קורנליוס. אצל הקבוצה מגן נר עלו פייטון וויליס, ג'סטין גורהם, יובל שניידרמן, ג'וש פאטון ועמית זיס. הנקינס עם שני סלים מהירים העלה את הירושלמים ליתרון מוקדם, וויליס צמצם עם שלשה שהורידה את ההפרש לשתיים בלבד. רשארד אודומס דייק פעמיים מהקו והשווה את התוצאה לפני חדירה יפה של רנדולף עד הטבעת. הרבע הראשון הסתיים ביתרון 12:15 לירושלים.

רבע 2

רוינה צמצם בפתיחת הרבע השני את הפער מירושלים, וויליס קלע סל קשה והיתרון עבר לצד של הקבוצה של רמי הדר. רנדולף החזיר את המארחת עם סל מחוץ לקשת, גורהם קלע מהקו וקרינגטון פתח פער על האורחת מהצפון. איתי שגב נשלח לקו, הנקינס עם סל ועבירה והירושלמים התחילו לברוח. הפורוורד הישראלי שוב קלע מהעונשין והעלה את ירושלים ליתרון דו ספרתי לפני שבניה סרור קלע מהצבע והוריד את הקבוצות למחצית. 21:30 לירושלים.

מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ' עם איתי שגב. ברני ארדוב
שומרים על יתרון לאורך המשחק. איתי שגב ואלכסנדר דז'יקיץ'/ברני ארדוב

רבע 3

אודומס פתח את החצי השני עם שתי נקודות קלות בצבע, רנדולף החזיר את הלבנים עם שתיים משלו וגורהם נשלח לקו ודייק. ספידי סמית' עם לייאפ יפה העלה את החבורה של דז'יקיץ' ליתרון דו ספרתי לפני פסק זמן. קורנליוס קלע שלשה גדולה, פרקינס הוסיף שתיים מהצד השני וסנדר ונה הטביע בקלות בדרך ליתרון 15. וויליס דייק מהקו ומחוץ לקשת וחתך את היתרון לשמונה. עוז בלייזר נכנס למשחק וקלע נקודות ראשונות, לפני שרוינה וגורהם צמצמו לחד ספרתי. הישראלי הוסיף עוד שתיים מהצבע והרבע השלישי הסתיים 42:50 לירושלים.

רבע 4

קרינגטון פתח את הרבע האחרון עם הטבעה, לפני שגורהם קלע מהקו והחזיר את ההפרש לחד ספרתי. גורהם וסמית' קלעו בלייאפ, קרינגטון הוסיף שלשה והאורחים לקחו פסק זמן. בלייזר נפגע בכתף, ירד ולא חזר למשחק. הגארד של ירושלים חזר חם מההפסקה והוסיף עוד לייאפ מוצלח בדרך ליתרון שיא של המארחים עם 18 הפרש. ריצת 0:11 של ירושלים שמה אותה ביתרון 20. אודומס קלע מתחת לטבעת כדי להוריד את ההפרש ל-14 וקרא לפסק זמן ירושלמי. הנקינס חזר מפסק הזמן עם סל נהדר, וויליס קלע מחוץ לקשת, אבל זה לא הספיק וירושלים עם ניצחון בכורה העונה - 60:69 על גלבוע/גליל.

ליאור ליובין מאמן עירוני נס ציונה. אודי ציטיאט
ניצחון בכורה העונה לקבוצה מבירת הנגב. ליאור ליובין/אודי ציטיאט

הפועל באר שבע - עירוני קרית אתא

משחק נפלא בהיכל הקונכיה עם הצגה של שאבון לואיס (30 נק', 12 ריב') לא הספיקו לקרית אתא שהפסידה 100:99 לקבוצה מבירת הנגב שרשמה את ניצחונה הראשון העונה. המשחק הוכרע משלשה ענקית בסיום של קאליל אחמד שלוש שניות לסיום. הקצב לאורך כל המשחק היה גבוה וללא יכולות הגנתיות משמעותיות משני הצדדים, אבל בהחלט מהנה לצפייה ודרמטי במיוחד.

בחצי הראשון קרית אתא הובילה בשני הרבעים, אבל שחקניו של ליאור ליובין כשבראשם בן מור (17 נק', 8 ריב') ואחמד (18 נק') הצליחו להחזיר את היתרון ביתרון שנע מצד לצד. כשלוח התוצאות הראה יתרון שתי נקודות לקרית אתא בעשר שניות האחרונות, ליובין לקח פסק זמן שממנו הצליח לחזור אחמד כמו שצריך וקבר סל ענק מחוץ לקשת כדי להבטיח ניצחון בכורה חשוב לדרומים.

קלעו להפועל באר שבע: דייויד אפיאני 19 (5 אס'), קאליל אחמד ובן מור (8 ריב') 17 כ"א, רועי פריצקי 14, חואקין שוכמן 12 (6 אס' ו-5 ריב'), איגור קולשוב 8, נטע סגל 7 (6 אס'), טידג'אן קייטה 6. רון ציפר ותומר פורת שותפו ולא קלעו.

קלעו לעירוני קרית אתא: שאבון לואיס 30 (12 אס'), אמין סטיבנס ויותם חנוכי 17, עידו דוידי 11, כרם משעור 10 (6 ריב'), ג'ובונטה רדיק 6 (6 ריב'), דיאנטה גארט 5. עמית ראובן שותף ולא קלע.

מהלך המשחק

רבע 1

אצל המאחרת פתחו בחמישייה חואקין שוכמן, דייויד אפיאני, טידג'אן קייטה, נטע סגל ובן מור. בקרית אתא עלו ג'ובונטה רדיק, דיאנטה גארט, אמין סטיבנס, כרם משעור ושאבון לואיס. לאיוס מהצבע ומשעור עם סל מחוץ לקשת העלו את האורחים ליתרון מוקדם לפני פסק זמן של באר שבע. לואיס חדר שוב עד הטבעת וסחט גם עבירה, אפיאני הטביע בעוצמתיות מהצד השני ופעם נוספת סטיבנס עם סל ועבירה. שוכמן עם אסיסט נפלא מצא את קייטה מתחת לסל וסגל צמצם את ההפרש לארבע בלבד. שוכמן עם אסיסט רביעי כבר הערב מסר וקולשוב קלע מחוץ לקשת, יותם חנוכי קלע שתיים ושמר על יתרון של הקבוצה הצפונית. רועי פריצקי שם שלשה נוספת, קאליל אחמד קלע מהצבע ומור העלה את הדרומים ליתרון ראשון שנשמר עד סיום הרבע, 23:25 לבאר שבע.

רבע 2

מטווח שלשות בפתיחת הרבע השני משני הצדדים. לואיס המשיך לשלוט בצבע אצל האורחת, דוידי הוסיף סל מחוץ לקשת וקרית אתא שוב ביתרון. שוכמן המשיך במשחק נפלא ועם חדירה עד הטבעת קבע מהפך נוסף. פריצקי קלע מהשלוש, שוכמן דייק מהקו ואחמד הוסיף סל מהצבע כדי להשוות את התוצאה. שוכמן עם סל מהשלוש ואחמד עם סל מתחת לטבעת החזירו את היתרון לבאר שבע, לפני עוד מהלך נהדר של לואיס. הקבוצות ירדו למחצית עם יתרון של באר שבע - 51:54 אדום.

עידו דוידי, עירוני קרית אתא. אודי ציטיאט
נכנעו לשלשה ענקית של אחמד. עידו דוידי/אודי ציטיאט

רבע 3

משעור פתח טוב את הרבע השלישי עם נקודות ראשונות של קבוצתו, לפני שמור נכנס שוב לעניינים וקלע פעמיים. רדיק צמצם את ההפרש, פריצקי קלע מהקו ולואיס המשיך להוביל את קרית אתא בניסיון להקטין את הפער מבא שבע. משעור ולואיס קלעו חמש נקודות רצופות והשוו את התוצאה לראשונה ברבע השלישי. חנוכי ופריצקי עם שלשות מכל צד קבעו שיוויון 71:71 לקראת רבע אחרון מותח.

רבע 4

לוגשי החזיר את היתרון לקרית אתא בפתיחת הרבע הרביעי עם שלשה, דוידי הוסיף אחת משלו והיתרון של האורחים צמח לארבע. לואיס קלע מהצבע ומסר נהדר לסטיבנס ששם בקלות מתחת לטבעת. חנוכי קלע שתי שלשות רצופות, פריצקי צימק מהצבע עם עוד שתיים ואחמד הקטין את ההפרש לשלוש בלבד. לואיס נשלח לקו ודייק, מיד אחריו סטיבנס ניצל את העבירות שבאר שבע הרבו לעשות בדקות האחרונות וקלע גם הוא מהעונשין. שוכמן השאיר את הדרומים במשחק עם חדירה לטבעת והוריד את הקבוצות לפסק זמן דקה לסיום. לואיס עלה לשלושים נקודות ודאבל דאבל ענק עם סל מהקו, חנוכי דייק בעצמו מהעונשין והוריד את הקבוצות לפסק זמן עשר שניות לסיום. אחמד קלע שלשה עצומה שלוש שניות לסיום וניצח את המשחק! ניצחון בכורה לבאר שבע 99:100.

* ים מדר קלע 5 נקודות, חילק חמישה אסיסטים וקטף חמישה ריבאונדים בניצחונה של פרטיזן בלגרד 62:83 על מורנאר באר במסגרת ליגת האדריאטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully