וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לליגה: בית"ר ירושלים יודעת שמעתה יסתכלו עליה אחרת

23.10.2022 / 6:55

עד לפני שבועיים בית"ר ירושלים הייתה המועמדת מספר 1 לירידה עם יכולת נוראית, אך שני ניצחונות רצופים והרבה הקרבה החזירו אותה לחיים, כאשר אספרייה וניקולסקו מוציאים לפועל וגם שועה הזכיר את ימיו הטובים. גרצ'קין: "לא השתחרר לחץ, אנחנו עדיין במצב לא טוב"

תקציר: מ.ס. אשדוד - בית"ר ירושלים 2:0/ספורט1

בבית"ר ירושלים היו לא מעט חששות לקראת המשחק באשדוד אמש (שבת), ובמועדון היו דיבורים על כך שתיקו תהיה לתוצאה טובה. אך כמו שיוסי אבוקסיס אמר - בית"ר נתנה את משחקה הטוב ביותר העונה, גם ברמת הקרבה וגם ברמת כדורגל, עם ניצחון חוץ חשוב מאוד בניסיון לברוח מהתחתית.

אספריה וניקולסקו לוהטים בחלק הקדמי, עם 9 שערים ו-3 בישולים לשניהם הם באמת הלהיט של בית"ר. הם לא ימשיכו במספרים כאלה לאורך כל העונה ובית"ר תצטרך לקבל מספרים גם משחקנים נוספים בחלק הקדמי כמו ירדן שועה, אדוארדו גררו וכמו גם משחקני הקישור שמצטרפים.

יון ניקולאסקו, שחקן בית"ר ירושלים. לירון מולדובן
המספרים מדברים. ניקולסקו/לירון מולדובן

במהלך השבוע באסיפת הקבוצה, החמיא אבוקסיס לגרצ'קין, קריאף ושועה על העבודה במשחק נגד קרית שמונה. זה תקף גם לאתמול. גרצ'קין חווה פתיחת עונה רעה עם כל אירועי הקיץ והפציעה ואיבד מעט את הביטחון, אך אתמול נתן את משחקו הטוב ביותר העונה, עם הרבה מאוד הקרבה ומשחק שקט גם במעברים בחלק הקדמי. השיבוץ של אופיר קריאף כקשר התגלה כבינגו בשני המשחקים האחרונים, הוא הדמות הרעש שהייתה חסרה לבית"ר בקישור האחורי, ויחד עם תומא הקישור של בית"ר עלה בדרגה. אבוקסיס עבד עם השחקנים לקראת המשחק על היציאות של שחקני ההגנה, בעיקר של סבטקוביץ' לעבר החלק הקדמי, וכמו כן על משחק האגפים המהיר שלה, והדברים עבדו. גם איתמר ישראלי, בעיקר בחצי הראשון, עשה עבודה טובה ושקטה שנתנה ביטחון לשחקנים.

צריך להתייחס בנפרד לירדן שועה. רק בינואר האחרון בית"ר נוצחה בטדי 2:0 במשחק שזכור בגלל הראיון של איתמר ניצן בסיום שאמר כי "בית"ר מועמדת מספר 1 לירידה". ירדן שועה פתח במשחק הזה ורץ כ-6.1 קילומטר, ניידות רעה מאוד שביטאה את כל היכולת שלו באותם הימים.

אתמול? אחרי הרבה זמן, הוא רץ כמו שחקן התפקה לגיטימי, 9.5 קילומטר, שמר על הכדור, היה אגרסיבי (קיבל צהוב ראשון על עבירה ואבוקסיס חשש שיקבל את השני והזהירו), מה שגרם לו להיות ראשון לכדורים ולייצר מצבים. ברמה ההגנתית הוא לא הפסיק לרוץ אחרי זוהר זסנו בימים, דברים שכמעט ולא נראו משועה גם בימים הטובים, והוא ראוי למחמאות. כמה זה יחזיק? זה המבחן של הקריירה שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
שחקני בית"ר ירושלים, דנילו אספרייה, ירדן שועה. לירון מולדובן
ראוי למחמאות. שועה חוגג עם אספרייה/לירון מולדובן

עד כאן המחמאות. כי עדיין, בית"ר ניצחה כי רצתה הרבה יותר, אשדוד באה נפוחה והופתעה מהיכולת של בית"ר. אחרי ניצחונות כאלה, היריבות הבאות מסתכלות על בית"ר אחרת והיא תצטרך להתכונן בהתאם. במחזור הבא הפועל חיפה בטדי, אבוקסיס ירצה להשלים ניצחון שלישי ברציפות לפני הסדרה שכוללת את מכבי חיפה, הפועל תל אביב וסכנין, אך כל שחקן ושחקן יצטרך להביא מעצמו את אותה הקרבה ואנרגיות שהביא אתמול לאשדוד כדי שזה יקרה.

יוסי אבוקסיס אמר בסיום: "בחדר ההלבשה בסיום הנושא שיחה הראשון היה כמה קשה לשחק במשחק הזה, כמה שנים הקבוצה לא ניצחה ואני באופן אישי כמאמן, גם שהייתי שחקן היה קשה מאוד במגרש הזה. שברנו את זה, אשדוד קבוצה חזקה והצלחנו לצלוח את זה, צריך להמשיך מכאן באותה נחישות. גם שניצחנו אני אומר שכל ההתנהלות בקיץ הייתה ברמת ההזוי, היינו טלאי על טלאי ואילתרנו מתחילת העונה, כולם מדברים על תוצאות אבל עברנו פתיחת עונה שלא הייתה בכדורגל הישראלי, אני שמח שלאט לאט הצטרפו שחקנים ואנחנו מתחברים, אלה שני ניצחונות חשובים וקשים שמחזירים אותנו לליגה, היינו בדאון רציני עד לפני שני משחקים".

המאמן הוסיף: "ברגע שירדן, ניקולסקו ואספרייה עושים הגנה יותר קשה ליריב להגיע לשער שלנו ומנגד הגענו להרבה מצבים. אנחנו מדברים על זה הרבה באסיפות ורואים את זה גם במגרש. ועדיין, אם נוריד רגל מהגז נצטער על זה, צריך ליהנות ולחשוב מהר על המשחק הבא בליגה. יש גם גביע הטוטו באמצע השבוע, יש לנו סגל ארוך, אפילו יותר ממה שרציתי, זה לא מה שאני אוהב סגל ארוך מדי, אבל זאת סיטואציה עם מה שעברנו בקיץ, אחד הדברים הכי קשים שלי בשישי זה לקבוע את הסגל ולהגיד לשחקנים שהם לא מתלבשים, נגיע לינואר ונצטרך לדלל את הסגל כדי ששחקנים ישחקו, לא כיף לי עם הדבר הזה, אפילו באימון טקטי אני צריך לשים 5-6 שחקנים בחוץ, אבל אני עושה הכל ביושר, אי אפשר לרצות את כולם".

מקס גרצ'קין הוסיף: "ניצחון שני ברציפות, שומרים על רשת נקיה, חיכינו להתחילו ולייצר רצף כזה. היו פציעות, הרבה שחקנים נעדרו והייתה תקופה רעה אבל מקווים שאנחנו יוצאים ממנה. אני לא חושב שהשתחרר לחץ, נתנו איזושהי שמחה לאוהדים, גם בתקופות הכי קשות הם דחפו אותנו, אבל לא השתחרר לחץ כי המצב שלנו עדיין לא טוב וצריך להמשיך את מה שהתחלנו. מגיע שאפו לצוות, לשחקנים, לקהל, אבל אין זמן ליהנות אפילו, חסרים לנו עוד הרבה נקודות שצריך להחזיר. במשחקים האלה ייצבנו את ההגנה, גם בדקות פחות טובות, זה המפתח לקבוצה שתוכל להצליח לאורך זמן, אבל צריך לשמור על זה, כי רק דרך הגנה טובה ננצח משחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully