וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול שחקני איראן אחרי מות הנערה: "ההיסטוריה תחשוף את השקרנים"

אחרי שכבר נחקר ודרכונו הוחרם, עלי דאי ממשיך להלך על חבל דק מול המשטר. במוקד: הגרסאות סביב מותה של אסרא פנאהי

קליפ סיכום היום בספורט, 20.10/ספורט1

כדורגלן העבר האגדי של נבחרת איראן, עלי דאי, ממשיך להלך על חבל דק במולדתו, עם ביקורת על המשטר ותמיכה מסוייגת במפגינים הרבים שיצאו לרחובות בחודש האחרון. דאי נחקר לאחרונה על ידי כוחות הביטחון ודרכונו הוחרם.

הפעם עומד במוקד מותה המתוקשר של אסרא פנאהי, נערה שהדיווחים אודות גילה נעו מ-13 עד 16. פנהאי מצאה את מותה ב-12 באוקטובר - על פי הדיווחים אחרי שהוכתה בבית הספר בו למדה בעיר ארדביל על ידי כוחות הביטחון משום שסירבה להשתתף בשירה שמהללת את המנהיג העליון, עלי חמינאי.

הרשויות הכחישו את הדיווחים וטענו שפנאהי האומללה מתה בגלל אירוע לבבי ובימים האחרונים ראש עיריית ארדביל בכלל טען שהיא התאבדה על ידי נטילת כדורים "בגלל בעיות משפחתיות", לדבריו.

דאי, לדעת רבים גדול שחקני איראן בכל הזמנים, עקב אחרי ההתפתחויות בגלל שנולד וגדל בארדביל ודבריו של ראש העיר הרתיחו אותו. "אתה משקר", פנה אליו במכתב פתוח שפרסם באינסטגרם, "אני יודע מה קרה בעיר שלי. האם אתה מייצג את אנשי ארדביל, או שאתה דובר של הממשלה? ההיסטוריה הוכיחה ששקרנים נחשפים".

עלי דאי במדי באיירן מינכן ב-1998. Martin Rose, GettyImages
גדול כדורגלני איראן בכל הזמנים. דאי במדי באיירן מינכן/GettyImages, Martin Rose

בשבועות האחרונים דאי הביע את דעתו כמה פעמים בפני 10 מיליון העוקבים שלו באינסטגרם. בסוף ספטמבר למשל, כתב: "במקום דיכוי, אלימות ומעצרים של אזרחים איראניים, הגיע הזמן לפתור את הבעיות שלהם".

הדברים של דאי מציבים אותו בסכנה והוא לא הראשון. כדורגלן עבר גדול אחר, עלי קארימי, תמך לפני כמה שבועות באופן גלוי במפגינים וקרא לראשי הצבא לעבור צד ולהצטרף לאזרחים. קארימי שמתגורר בדובאי, נמצא אשם ב"עידוד מהומות" אחרי שנשפט שלא בפניו והוא לא ישוב לאיראן בתקופה הקרובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אסרא פנאהי , נערה בת 16 שהוכתה על ידי כוחותה ביטחון באיראן ומתה. טוויטר, אתר רשמי
הנערה אסרא פנאהי/אתר רשמי, טוויטר

עלי דאי בן ה-53 הוא מלך שערי נבחרת איראן בכל הזמנים (109 כיבושים) וסגן מלך ההופעות (149 משחקים). הוא שיחק בין היתר בבאיירן מינכן, הרטה ברלין וארמיניה בילפלד הגרמניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully