וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרנגולי כפרות: כריסטיאנו רונאלדו נרגש לקראת המפגש מול טוטנהאם

19.10.2022 / 10:30

כיכב מולה עוד כנער, הנציח את המשפט האלמותי של אלכס פרגוסון, לא הפסיק להכניע אותה גם בריאל והמשיך אפילו אחרי הקאמבק המגומגם למנצ'סטר יונייטד. האם גם הפעם המפגש מול היריבה האנגלית האהובה עליו (22:15, ספורט1) יחזיר את CR7 למיטבו?

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ניוקאסל 0:0/ספורט1

כריסטיאנו רונאלדו חגג בשבוע שעבר 700 שערים במדי קבוצותיו, והנה לכם נתון מעניין - שני אחוזים מהם, כלומר 14, נכבשו מול טוטנהאם. מדובר ביריבה האהובה ביותר שלו באנגליה, בין היתר כי הוא פגש אותה יותר מאחרות. בספרד יש לו מאזנים מפוארים יותר נגד קבוצות מסוימות, ודי להזכיר את סביליה מולה הפציץ 27 פעמים, ואת חטאפה נגדה הבקיע 23 פעמים ב-14 משחקים בלבד, אבל בממלכה הבריטית אין על התרנגולים, וזה היה הסיפור מאז ומתמיד.

זה התחיל עוד בעונת הבכורה שלו כנער בן 19, והפורטוגלי הבקיע את שער הליגה השני בחייו נגד טוטנהאם במרץ 2004, כאשר עלה כמחליף מאוחר במקומו של אולה גונאר סולשיאר, פרץ מימין ושיחרר בעיטה אדירה ממרחק, לעמוד ומשם לרשתו של קייסי קלר כדי לבסס יתרונם של השדים האדומים בדרך לניצחון 0:3.

וכך זה נמשך עד למפגש הפרידה מטוטנהאם, בשלהי הקדנציה הראשונה שלו באולד טראפורד, אז הבקיע את הצמד האחרון במדים האדומים לפני המעבר לריאל מדריד. התרנגולים הובילו 0:2 בהפסקה באפריל 2009, בין היתר בזכות כיבוש של לוקה מודריץ', אבל כריסטיאנו עלה למחצית השניה במצב רוח קרבי במיוחד, צימק בפנדל, נגח את שער היתרון, ואז גם בישול לוויין רוני - ומנצ'סטר יונייטד הביסה את האורחת 2:5. הרי הקאמבקים נגד היריבה בלבן הם התחביב של אלכס פרגוסון. Lads, it's Tottenham היה ונשאר אחד הציטוטים המפורסמים ביותר שלו.

גם אחרי שהגיע לסנטיאגו ברנבאו, המשיך רונאלדו לפגוש את טוטנהאם. ב-2011 הוגרלה ריאל נגדה ברבע גמר ליגת האלופות, בעונת הפריצה של שותפו לעתיד גארת' בייל, והפורטוגלי הבקיע ב-0:4 במשחק הראשון שזכור בעיקר בגלל ההרחקה המוקדמת של פיטר קראוץ'. גם בגומלין בווייט הארט ליין מצא כריסטיאנו את הרשת וניצח 0:1.

בעונתו האחרונה בספרד ב-2017/18, התמודד רונאלדו מול טוטנהאם בשלב הבתים, והפעם היתה ידם של התרנגולים על העליונה, אבל הכוכב בכל זאת רשם את שמו על הלוח בשני המפגשים. הוא דייק בפנדל בתיקו 1:1 במדריד, וכבש את השער המצמק בהפסד 3:1 בלונדון, אשר היה ונותר - תאמינו או לא - ההפסד היחיד שלו בקריירה מול טוטנהאם. בסופו של דבר, המעידה הזו גם היתה חסרת חשיבות. טוטנהאם אמנם סיימה לפני ריאל בפסגת הבית, אבל הודחה בשמינית הגמר מול יובנטוס, בעוד החבורה של רונאלדו המשיכה עד הסוף והניפה כהרגלה את הגביע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד עם הארי קיין שחקן טוטנהאם. רויטרס
תמיד כבש מולם במדי ריאל. רונאלדו/רויטרס

אז הוא הבקיע בכל 4 המשחקים מול הלונדונים במדי ריאל, והמסורת הזו נמשכה גם כאשר חזר אשתקד באופן סנסציוני לאולד טראפורד. בדיעבד, ההחלטה הזו התבררה כבעייתית מבחינת שני הצדדים, ומנצ'סטר יונייטד סיימה במקום השישי המאכזב, אבל נגד טוטנהאם זה בכל זאת הלך פנטסטי.

בעיצומו של המשבר העמוק בסתיו, במהכו הובסו השדים האדומים ללא תנאי על ידי לסטר, ליברפול, מנצ'סטר סיטי ואפילו ווטפורד, הם פירקו בעצמם את טוטנהאם בלונדון 0:3. רונאלדו כבש את הראשון בבעיטה חדה לפינה הרחוקה ממסירה של ברונו פרננדש, ואז בישל בכדור עומק מבריק את השני לאדינסון קבאני שהבקיע את שערו הראשון באנגליה. וגם במרץ, מיד אחרי תבוסה נוספת בדרבי נגד האלופה, באה הישועה על חשבון טוטנהאם, והפעם הצטיין כריסטיאנו עם שלושער כדי להעניק לקבוצתו 2:3 חיוני. היו שם שערים מכל הסוגים - הראשון בבעיטה מזהירה ממרחק שיכולה להיכנס לרשימת השערים היפים בחייו, השני בנגיעה כאשר הוא מתזמן באופן מושלם את הגעתו לכדור רוחב, והשלישי בנגיחה אופיינית מכדור קרן.

כן, תנו לכריסטיאנו רונאלדו את טוטנהאם כל יום, והוא כבר יידע לחגוג מולה באינספור דרכים. אז הערב נותנים לו שוב את טוטנהאם, בדיוק כאשר הוא זקוק לה במיוחד. כי הרי כמעט כל הכותרות הקשורות לפורטוגלי מאז הקיץ היו שליליות. במהלך חלון ההעברות, הוא שיגע את כולם בדרישותיו לעזוב, כאשר סוכן העל ז'ורז'ה מנדס חיפש נושאות - וללא הצלחה - את דרך המילוט. בעוד נמשכו המאמצים, היה כריסטיאנו שותף לתבוסה 4:0 באיצטדיונה של ברנטפורד במחזור השני, ולאחר מכן סופסל על ידי המאמן החדש אריק טן האח וצפה כיצד הקבוצה מצאה איזון מסוים בלעדיו.

שחקן מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
הפך לשחקן ייעודי לליגה האירופית. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

בהיעדר הזדמנויות בפרמייר-ליג, גילה רונאלדו לתדהמתו שהוא הפך בינתיים לשחקן ייעודי לליגה האירופית, אבל אפילו בה לא מצא את הרשת, למעט פנדל מול שריף טירספול, והביע תסכול בשפת גוף איומה אחרי כל החמצה. הבצורת הארוכה נקטעה בסופו של דבר כאשר רונאלדו נכנס במקום אנתוני מרסיאל הפצוע בקרב מול אברטון, והיה גאה מאוד לכבוש את שער הניצחון עוד לפני השריקה להפסקה. השער ה-700 צוין בהרחבה בתקשורת, והוא אף העניק לו את המקום בהרכב מול ניוקאסל ביום ראשון האחרון, בפעם השניה בלבד העונה בליגה.

המשחק המדובר הסתיים בתיקו מאופס, בין היתר כי השופט בחר לפסול את השער של הפורטוגלי, שסבר כי הצליח לנצל טעות של השוער ניק פופ בעת ביצוע בעיטה חופשית, גנב את הכדור ושלח אותו לרשת. טענותיו לפיהן הבלם כבר הסיט את הכדור לעברו של פופ נראו הגיוניות מאוד בהילוכים החוזרים, אך לא הועילו, וזמן קצר לאחר מכן הוא כבר העניק חומר מצוין לצהובונים עם תגובה זועמת על הבחירה של טן האח להחליפו.

הפרשנים המקורבים למועדון דווקא טענו כי הבוס בחר לתת מנוחה מסוימת לרואלדו כדי לשמור אותו לקרב הגדול מול טוטנהאם באמצע השבוע, והיריבה לא התלהבה מהרעיון. "בעונה שעברה הוא הבקיע שלישיה נגדנו, ואני מחזיק אצבעות שזה לא יקרה שוב. הוא שחקן מדהים שממשיך לעשות את ההבדל עבור הקבוצה שלו. ביחד עם מסי, הוא כתב את ההיסטוריה ב-15 השנים האחרונות, ואין מילים כדי לתאר את גדולתו. אני מעריך אותו על מקצוענותו. בעונה שעברה הפסדנו לו, ולא למנצ'סטר יונייטד, כי חוץ מהשערים שלו היה לנו משחק טוב מאוד. רק שלא יעשה את זה שוב", אמר אנטוניו קונטה במסיבת העיתונאים לקראת המפגש הערב (22:15,ספורט1).

למען האמת, רונאלדו פשוט לא שמע שבחים כאלה בעונה הנוכחית, ודבריו של מנג'ר טוטנהאם עשויים לתרום עוד יותר למוטיבציה הגבוהה ממילא. אז זה הזמן שלו לזהור מול התרנגולים. יש לו 14 נצחונות ב-20 המשחקים נגדם, וזה הזמן לשפר את המאזן עוד יותר. כי אם הוא לא יצליח להתעלות הערב, מה כבר אפשר לבקש נגד יריבות אהובות פחות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully