וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-NBA שוב כאן: גולדן סטייט גברה על הלייקרס, בוסטון על פילי

האלופה קיימה את טקס חלוקת הטבעות המסורתי, קרי קלע 33 ב-109:123 על לברון וחבריו. 35 לטייטום ובראון כ"א ב-117:126 על הסיקסרס

דני אבדיה וקריסטאפס פורזינגיס באימון קליעות/מתוך טוויטר

עונת ה-NBA חזרה הלילה (בין שלישי לרביעי) עם שני משחקים גדולים במיוחד, שבסיומם חגגו שתי הקבוצות שעשו את כל הדרך לגמר בשנה שעברה. תחילה, הסגנית בוסטון סלטיקס גברה בביתה על פילדלפיה סיקסרס, ובהמשך האלופה גולדן סטייט ווריירס קיימה את טקס קבלת הטבעות המסורתי לפני שניצחה את לוס אנג'לס לייקרס של לברון ג'יימס.

גולדן סטייט ווריירס (0:1) - לוס אנג'לס לייקרס (1:0) 109:123

פגרה שלמה עברה, שינויים רבים בוצעו בסגלים, אך עדיין נראה שהפער ברמות בין הווריירס ללייקרס הוא תהומי. האלופה הגאה קיימה את טקס חלוקת הטבעות המסורתי בפעם הרביעית בשמונה השנים האחרונות, ולאחר מכן ניגשה גברה על היריבה מקליפורניה.

ההתחלה הייתה די צמודה, כאשר ה-MVP המכהן של סדרת הגמר סטף קרי הוביל את המארחת ליתרון בסיועו של אנדרו וויגינס. אחד המצטרפים החדשים לאלופה, ג'מייקל גרין, קבע יתרון 9 כבר ברבע הראשון, אך אנתוני דייויס הספיק להשוות עוד לפני סיום הרבע הראשון. ברבע השני החלה המארחת להראות סימנים של בריחה כאשר עלתה ליתרון 12, אך גם הפעם הלייקרס לא הרימו ידיים וצימקו ל-59:52 בהפסקה.

שחקן גולדן סטייט ווריירס סטף קרי מול שחקן לוס אנג'לס לייקרס קנדריק נאן. Ezra Shaw, GettyImages
ממשיך מאיפה שעצר. קרי/GettyImages, Ezra Shaw

ואז הגיע הרבע השלישי. אחד הדברים שמאפיינים את השושלת הנוכחית של הווריירס הוא היכולת לפתוח מבערים אחרי ההפסקה, כאשר היריבה ככל הנראה עדיין רדומה מהירידה לחדרי ההלבשה, וכך היה גם הפעם. קליי תומפסון קלע שלוש זריקות רצופות תוך דקה, ושתי שלשות רצופות של קרי עזרו לפתוח פער בלתי הפיך של 27 נקודות.

בפתיחת הרבע האחרון הגיע הרגע לו חיכו רבים, כאשר ג'ורדן פול קיבל אסיסט מהחבר לקבוצה שרק לפני מספר שבועות תקף אותו במהלך אימון הקבוצה - דריימונד גרין. האורחת התקרבה וראסל ווסטברוק צימק ל-103:91, אך אז קרי שוב החל לרקוד על הפרקט וסגר סיפור.

לברון ג'יימס, שחקן לוס אנג'לס לייקרס. Ezra Shaw, GettyImages
הניצחון הראשון יחכה לפעם אחרת. לברון ג'יימס/GettyImages, Ezra Shaw

מספר 30 של הווריירס, שפתח את עונתו ה-14 בקבוצה ובכך עקף את כריס מאלין האגדי בתור השחקן עם הכי הרבה עונות במועדון, סיים את משחק הפתיחה עם 33 נקודות, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, בעוד חברו לקו האחורי תומפסון הוסיף 20. לברון ג'יימס פתח את עונתו ה-20 בקריירה עם 31 נקודות, 14 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, דייויס תרם 27 נקודות. ווסטברוק, שלבסוף עלה בחמישייה על אף שדווח כי הוא עשוי לעלות דווקא מהספסל, קלע 19 נקודות והוסיף 11 כדורים חוזרים.

ג'ייסון טייטום, שחקן בוסטון סלטיקס. Maddie Meyer, GettyImages
פתיחה טובה לבוסטון. טייטום/GettyImages, Maddie Meyer

בוסטון סלטיקס (0:1) - פילדלפיה סיקסרס (117:126)

אולם ה-TD גארדן לבש חג עם משחק הפתיחה של עונת ה-NBA החדשה, שבאופן סמלי, החלה במקום בו הסתיימה העונה שעברה כאשר גולדן סטייט ווריורס השלימה 2:4 בסדרת הגמר בחוץ על הסלטיקס המקומיים. הפעם, אוהדי הסלטיקס היו יכולים להרשות לעצמם לחייך גם בסיום, כאשר אלופת המזרח התגברה על אחת מהטוענות לכתר בקונפרנס שלה.

עוד לפני המשחק, הסלטיקס קיימו טקס מרגש וחלקו כבוד לביל ראסל, אחד השחקנים הגדולים בתולדות הסלטיקס ובהיסטוריה של הליגה, שהלך לעולמו בקיץ האחרון. לאחר מכן היה זה תורו של האגדה בהתהוות לתת את הטון. ג'ייסון טייטום סידר 2:9 מהיר בפתיחה, אך האורחת שרוצה לחזור לגמר ראשון מאז 2001 לא ויתרה והפכה את התוצאה לאחר שלשה של טייריס מקסי. חברו לקו האחורי, ג'יימס הארדן, התעורר גם כן, כאשר את הרבע הראשון שהסתיים ב-24:29 הוא קלע 16 בארבע זריקות מהשדה בלבד.

הסרטון שהוקרן בטקס לכבוד ביל ראסל

ג'יימס הארדן, שחקן פילדלפיה סיקסרס. Maddie Meyer, GettyImages
35 נקודות והפסד. הארדן/GettyImages, Maddie Meyer

ברבע השני חזרו הירוקים לעניינים, כאשר מי שהחל אותו בצורה נהדרת היה מלקולם ברוגדון, שהגיע הקיץ בטרייד מאינדיאנה ונחשב לתוספת הכי משמעותית לסגל. ג'יילן בראון התעורר אף הוא, אך המארחת לא הצליחה לייצר בריחה וירדה להפסקה כשלוח התוצאות מראה 63:63.

עם החזרה מההפסקה, המאמן הזמני ג'ו מאזולה, שהונחת על הקווים בעקבות השעיית אימה יודוקה, קיבל טעימה מהקבוצה שהוא ירצה לראות בהמשך העונה. בראון וטייטום ניצחו על רבע שלישי נהדר, שהסתיים ב-88:98 למארחת. מקסי עשה כל שביכולתו בכדי להחזיר את הסיקסרקס לעניינים, אך לא קיבל מספיק עזרה מהארדן וג'ואל אמביד ברבע האחרון ובוסטון ניצלה זאת עד תום. בראון קבע הפרש שיא של 16 נקודות כדקה וחצי לסיום, ומשם האורחת הצליח רק לצמק.

ג'ו מאזולה, מאמן זמני בוסטון סלטיקס. Maddie Meyer, GettyImages
בכורה מוצלחת. מאזולה/GettyImages, Maddie Meyer
שחקני בוסטון סלטיקס ג'יילן בראון, מרכוס סמארט מול שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד. Maddie Meyer, GettyImages
חם בבוסטון. בראון וסמארט מול אמביד/GettyImages, Maddie Meyer

טייטום (12 ריבאונדים) ובראון בלטו עם 35 נקודות כל אחד, ברוגדון וגרנט וויליאמס תרמו מהספסל עם 16 ו-15 נקודות בהתאמה. מנגד גם הארדן קלע 35 נקודות, הוסיף 8 ריבאונדים וחילק 7 אסיסטים, אך כאמור זה היה מעט מדי. אמביד החל את העונה עם דאבל דאבל אופייני של 26 נקודות ו-15 ריבאונדים, אך בדקות שלו הסיקסרס פיגרו ב-13 נקודות, הכי נמוך מבין כל שחקני הקבוצה יחד עם דיאנתוני מלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully