וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלהיט של אירופה: נאפולי בשמינית אחרי 2:4 על אייאקס, ברוז' עלתה

האיטלקים המושלמים הבריקו עם שערים של לוסאנו, רספאדורי, קברצחליה ואוסימן, קלאסן וברחוויין צימקו. הבלגים העפילו לראשונה אחרי 32 שנה בזכות 0:0 מול אתלטיקו

משחקי הערב (רביעי) במחזור הרביעי של ליגת האלופות נפתחו עם שני מפגשים, שסידרו שתי עולות לשמינית הגמר: נאפולי הלוהטת ששוב הלמה באייאקס, והפתעת העונה במפעל - קלאב ברוז' - שסחטה 0:0 מאתלטיקו במדריד.

שחקן נאפולי ג'אקומו רספאדורי. GettyImages
לצד דל פיירו ורבאנלי. רספאדורי/GettyImages

נאפולי - אייאקס 2:4

מוליכת הליגה האיטלקית לא מסוגלת לעצור, ושבוע אחרי ה-1:6 באמסטרדם היא השלימה דאבל על ההולנדים בדרך לשמינית הגמר לראשונה מזה שלוש שנים. הירווינג לוסאנו ופיוטר ז'לינסקי סיפקו מהלך מבריק כבר בדקה הרביעית שהסתיים בשער של המקסיקני, ג'אקומו רספאדורי הכפיל בדקה ה-16 והפך לאיטלקי השלישי אי פעם - אחרי אלסנדרו דל פיירו ופבריציו רבאנלי - שכובש בכל שלושת המשחקים הראשונים שלו במפעל היוקרתי.

דייבי קלאסן נתן תקווה להולנדים עם שער מצמק בדקה ה-49, אך כעבור 13 דקות הלהיט של נאפולי, חביצ'ה קברצחליה הגאורגי, קבע 2:3. האורחת נטולת דושאן טאדיץ' המורחק לא הרימה ידיין למרות שהגיעה ללא הכוכב שלה, והלחיצה להלחיץ פעם נוספת את יריבתה עם פנדל מצמק של סטיבן ברחוויין שבע דקות לסיום, אך המחליף ויקטור אוסימן שחזר מפציעה סגר סיפור בדקה ה-89 והפך את נאפולי לקבוצה הראשונה העונה במפעל ששומרת על מאזן מושלם אחרי ארבעה מחזורים.

הירווינג לוסאנו, שחקן נאפולי חוגג. Francesco Pecoraro, GettyImages
פתיחה חלומית. לוסאנו/GettyImages, Francesco Pecoraro

מהלך המשחק

דקה 4: גול! הירווינג לוסאנו פרץ באגף והשאיר לפיוטר ז'לינסקי. הפולני, בנגיעה אחת מושלמת, הגביה ללוסאנו שנגח לפינה הרחוקה וקבע 0:1 מהיר לנאפולי.

דקה 16: גול! חביצ'ה קברצחליה השאיר את הכדור לג'אקומו רספאדורי, שאחרי כמה נגיעות שחרר פצצה לפינה העליונה. 0:2 לנאפולי.

דקה 49: גול! דייבי קלאסן התרומם להגבהה של קלבין בייסי ונגח למסגרת, אלכס מרט נגע בכדור אך לא מנע ספיגה. אייאקס מקטינה ל-2:1.

חביצ'ה קברצחליה, שחקן נאפולי חוגג. רויטרס
נאפולי הופכת ללהיט של אירופה. קברצחליה חוגג/רויטרס

דקה 62: גול! הבעיטה של טאנגי אנדומבלה פגעה בידו של יוריין טימבר ופנדל נשרק לטובת נאפולי. קברצחליה הפציץ מהנקודה הלבנה וקבע 1:3.

דקה 83: חואן ז'סוס תפס את בריאן ברובי ברחבה וכעת הגיעה תורה של אייאקס לקבל פנדל. סטיבן ברחוויין בעט לרשת וצימק ל-3:2.

דקה 89: גול! הכדור נמסר לעבר דיילי בלינד שנרדם בשמירה בהגנה, ויקטור אוסימן חטף לו, ניצל את היציאה של רמקו פאסבר וקבע 2:4 לנאפולי.

שחקני קלאב ברוז' חוגגים. רויטרס
הישג אדיר. שחקני קלאב ברוז' חוגגים/רויטרס

אתלטיקו מדריד - קלאב ברוז' 0:0

היסטוריה בכדורגל הבלגי: לראשונה מזה 32 שנה, קלאב ברוז' עברה את שלב הבתים של ליגת האלופות. האלופה שנותרה מושלמת אחרי הסיבוב הראשון אמנם שמטה נקודות לראשונה העונה במפעל, אך החגיגות בסיום הראו עד כמה גדול הרגע הזה עבור המועדון. מנגד, קבוצתו של דייגו סימאונה ממשיכה להסתבך, ובשני המחזורים האחרונים היא תפגוש לקרבות ישירים על המקום בשמינית הגמר את באייר לברקוזן ופורטו.

אקס ליברפול שעומד כיום בשערה של ברוז', סימון מיניולה, נדרש לספק לא מעט הצלות כדי לשמור על שער נקי בפעם הרביעית ברציפות במפעל, כולל הצלה נדירה במיוחד עם הפנים כאשר אלברו מוראטה בעט מקרוב על פרצופו. האורחת נאלצה לשרוד את הדקות האחרונות בעשרה שחקנים לאחר ההרחקה של קאמל זואה בדקה ה-83, אך היא החזיקה מעמד והשלימה הישג יוצא דופן.

שחקן קלאב ברוז' סימון מיניולה. GettyImages
גיבור הערב. מיניולה/GettyImages

מהלך המשחק

דקה 42: התקפה מתפרצת של ברוז' הסתיימה בהכשלה של מולינה על בוצ'אנן ולפנדל לטובת ברוז', אולם לאחר בדיקה ב-VAR התברר כי דווקא שחקנה של ברוז' דרך תחילה על רגלו של מולינה ובעיטת העונשין נפסלה.

דקה 83: קלאב ברוז' נשארת בעשרה שחקנים. אקסל ויטסל הוכשל במרכז השדה, קאמל זואה המשיך לשחק על אף שנשמעה שריקה. השופט בחר להעניש אותו ונתן לו כרטיס צהוב שני.

משחקי המחזור החמישי בליגת האלופות:

אינטר - ויקטוריה פלזן (19:45)
קלאב ברוז' - פורטו (19:45)
אייאקס - ליברפול (22:00)
אתלטיקו מדריד - באייר לברקוזן (22:00)
ברצלונה - באיירן מינכן (22:00)
איינטרכט פרנקפורט - מארסיי (22:00)
נאפולי - ריינג'רס (22:00)
טוטנהאם - ספורטינג ליסבון (22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully