וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רז הרשקו הפסידה בקרב על מדליית הארד בגלל שסידרה את השיער

הג'ודוקא בת ה-24 ניהלה קרב עיקש מול ז'וליה טולופואה הצרפתייה והפסידה אחרי ספיגת שלושה עונשים - האחרון ביניהם בגלל סידור הקוקו בשיער. ישראל עדיין בלי מדליה באליפות העולם

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 12.10/ספורט1

המשלחת הישראלית לאליפות העולם בג'ודו שנערכת בטשקנט, ממשיכה להמתין למדליה ראשונה וההזדמנויות הולכות ומתמעטות. היום נערכו הקרבות בשתי קטגוריות המשקל הנותרות אצל הגברים והנשים, ומחר תתקיים התחרות הקבוצתית - בדומה לזו שבזכותה ישראל זכתה במדליית ארד באולימפיאדת טוקיו. זה גם יהיה הצ'אנס האחרון אחרי שגם היום לא עלו ישראלים אל הפודיום.

רז הרשקו, מדליסטית הכסף מאליפות אירופה במשקל מעל 78 ק"ג, דווקא הייתה קרובה והגיעה לקרב על מדליית ארד, אבל שם הפסידה לז'וליה טולופה הצרפתייה בתום קרב עיקש שנגרר לניקוד זהב. שתי היריבות בילו זמן ארוך על המזרן כשלחובתן שני עונשים - מרחק עונש אחד מהפסד. לבסוף, הרשקו ספגה עונש שלישי והפסידה בגלל שסידרה את הקוקו בשיער כמה פעמים. החוק מתיר לסדר את השיער פעם אחת בלבד לפני כל קרב וזה למעשה עלה לישראלית בהפסד.

הרשקו החלה את דרכה בשמינית הגמר עם ניצחון על סבילה אקבולוט הטורקייה, אבל ברבע הגמר המתינה לה יריבה חזקה בהרבה: ווקאבה טומיטה היפנית, שבשמינית הגמר ניצחה יריבה הודית בתוך 38 שניות. טומיטה התייצבה לקרב כשהמאזן שלה ב-2022 עומד על 0:9, גברה גם על הישראלית ושלחה אותה לבית הניחומים. היפנית אגב, הפסידה בהמשך והסתפקה בארד.

בבית הניחומים הרשקו נאבקה באידליס אורטיס, אגדה במונחים של הג'ודו ב-78+, אלופה אולימפית ואלופת עולם לשעבר, שזכתה במדליות אולימפיות ב-2008, 2012, 2016 ו-2020. הקובנית בת ה-33 קיבלה שלושה עונשים והרשקו ניצחה ועלתה לקרב על הארד, אבל שם כאמור הפסידה.

רז הרשקו, ג'ודוקא ישראלית. JACK GUEZ, GettyImages
הייתה קרובה. הרשקו/GettyImages, JACK GUEZ

במשקל מעל 100 ק"ג, סרפים קומפנייץ בן ה-22 הודח אחרי הקרב הראשון שלו. בגלל הדירוג היחסית נמוך שלו, 79 בעולם, קומפנייץ התחיל את התחרות בסיבוב הראשון (מרבית המתחרים העפילו אוטוטמטית לסיבוב השני), שם נכנע לאמבניק אנדיאיי הסנגלי.

המשלחות הישראליות זכו במדליות בשתי אליפויות העולם האחרונות, אבל עכשיו הרצף הקצר עשוי להישבר. ב-2021 גפן פרימו זכתה בארד וב-2019 שגיא מוקי הוכתר לאלוף העולם עם מדליית זהב על הצוואר. בסך הכול מאז 1991, הג'ודו הישראלי חגג 11 מדליות באליפויות עולם. אם הנבחרת המעורבת תעלה לפודיום מחר, זו תהיה המדליה ה-12.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מעבר ליוקרה הרבה, באליפות העולם גם מחולקים פרסים כספיים. מדליית זהב שווה לג'ודוקא 20,800 יורו ולמאמן שלו 5,200. מדליית כסף מעניקה לג'ודוקא 12 אלף יורו ולמאמן 3,000 וארד 6,400 יורו לג'ודוקא ו-1,600 יורו למאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully