וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנבחרת ארה"ב חייבים לחשוב על ג'וש כהן לקראת המונדיאל"

שוער מכבי חיפה סוחט מחמאות מעבר לים, אבל ההערכה היא שלא יוזמן לקטאר 2022. בינתיים הוא התראיין ל"אתלטיק" וסיפר על המסע שעבר

קליפ סיכום היום בספורט, 12.10/ספורט1

ג'וש כהן החל קריירה מקצוענית רק לפני שבע שנים, אחרי שהיה אחד השוערים הבולטים במכללות בארצות הברית ובכל זאת הצליח להתקדם רק עד ליגת המשנה במדינה ולא מעבר - על אף שניסה את מזלו ואף נבחן אצל פילדלפיה יוניון, שוויתרה על שירותיו ב-2014. מאז שנחת בישראל והצטרף למכבי חיפה בקיץ 2019, חייו השתנו מקצה לקצה. הוא זכה בשתי אליפויות, נבחר לשחקן העונה בישראל ואמש (שלישי), כידוע, רשם מול יובנטוס את הופעתו הרביעית בשלב הבתים של ליגת האלופות וגם רשם ניצחון בכורה במפעל היוקרתי מכולם.

כהן הוא השוער האמריקאי היחיד בליגת האלופות ובארה"ב לא מעט פרשנים ואוהדים משוכנעים שהוא ראוי למקום בסגל הנבחרת למונדיאל - בזכות היכולת שלו ובגלל זו של שוערים אמריקאים אחרים שלא משכנעים בחודשים האחרונים.

אתמול שוער מכבי חיפה גם קיבל מחמאה באולפן ליגת האלופות של CBS, כשכדורגלן נבחרת אנגליה לשעבר, מיקה ריצ'רדס, אמר: "כמו שאמרתי בעבר, בנבחרת ארה"ב צריכים לחשוב עליו למונדיאל. עם הופעות כאלה, על הבמה הגדולה, ראוי שיתייחסו אליו - זה כל מה שאני אומר".

גם בטוויטר לא מעט אוהדי כדורגל אמריקאים טענו שכהן ראוי להיות אחד משלושת השוערים של נבחרת ארה"ב במונדיאל, אבל כרגע נראה שזימון שלו יהיה מפתיע. המאמן גרג ברהולטר התייחס לאפשרות הזו בדיוק לפני חודש: "אנחנו צופים בכל משחק של כהן, הוא משחק בליגת האלופות וזה נהדר. אבל אני לא רואה חוסר ודאות בנוגע לעמדת השוער בסגל שלנו, יש לנו שם חבר'ה שכבר הוכיחו שהם מסוגלים לעשות עבודה מצוינת".

בארצות הברית התגאו בג'וש כהן: "סיפור כדורגל מדהים"

שוער מכבי חיפה ג'וש כהן. מאור אלקסלסי
"משהו שמעולם לא חוויתי". ג'וש כהן בליגת האלופות/מאור אלקסלסי

עוד לפני הניצחון המזהיר על יובנטוס, כהן התראיין לאתר "האתלטיק". "עשיתי את כל הדרך מהמכללות, דרך ליגת המשנה ועד ליגת האלופות", אמר כהן, "אני חושב שזה גורם לי להעריך קצת יותר את הדרך. זו בוודאות הרמה הכי גבוהה ששיחקתי בה, זו גם החוויה הכי גרנדיוזית שחוויתי. זה מרגיש ככה מהרגע שצפינו יחד כולם בהגרלה, כל חוויה שקשורה לליגת האלופות היא מיוחדת. זה משהו שמעולם לא חוויתי בכדורגל".

כהן התבקש להיזכר במשחק פלייאוף האלופות בבלגרד נגד הכוכב האדום, שהסתיים כזכור ב-2:2 בו הירוקים חזרו כמעט כנגד כל הסיכויים: "הייתי בעבר בסרביה, אבל לא באצטדיון או במשחק של הכוכב האדום ורק שמענו סיפורים על האוהדים שלהם - עד שאתה לא שם אתה לא באמת מבין. יצאנו למגרש, נכנסנו למנהרה...ולכל אורך הדרך יש שוטרים שערוכים למהומות, חובשים קסדות ועם ציוד מלא, זה פשוט מפחיד. ממש מעל המנהרה יושב האולטראס ויש להם חברים במשטרה שמעדכנים אותם כשאנחנו בתוך המנהרה ואז הם דופקים על הגג שלה ויוצרים רעש אדיר. זה היה די מפחיד. גם הלחץ גדול ברגעים כאלה ואתה מרגיש את זה בבטן עד שהמשחק מתחיל ואז אתה אומר לעצמך 'זה מה שאני עושה כל החיים'. המשחק היה כמו רכבת הרים".

כשנשאל השוער מה מרוויחה מכבי חיפה מהשתתפות בליגת האלופות כקבוצה בדרג הרביעי, כאמור בריאיון שהתקיים לפני שהירוקים צברו נקודות ראשונות, אמר: "בעיקר נכנס המון כסף לקבוצה, כי אנחנו לא מועדון שמבזבז סכומי עתק על שחקנים. יש לנו המון חבר'ה שלא שמעתם עליהם לפני כן, אבל הקבוצה משקיעה כסף ומנסה לצרף שחקנים ששווים את זה. גם קבוצות באיחוד האירופי יכולות לצרף שחקנים ללא הגבלה, אנחנו לא. בישראל הקבוצות מתבססות על שחקנים מקומיים ולנו יש המון ישראלים בהרכב שמשחקים מצוין. לא ציפו מאיתנו להגיע לשלב הזה, אבל המאמן אמר לנו שאנחנו מספיק מוכשרים ויכולים להתחרות ברמות האלה".

שוער מכבי חיפה ג'וש כהן. מאור אלקסלסי
השוער האמריקאי היחיד בליגת האלופות/מאור אלקסלסי

על המשחק נגד פריז סן ז'רמן אמר השוער: "ערב סוריאליסטי. פגשנו את אחת הקבוצות הכי גדולות בעולם, אולי הכי מפורסמת אם מסתכלים על השחקנים שלה, ורק לחשוב ששיחקנו מול כוכבים כאלה זה די מדהים. אני זוכר רגע אחד במשחק שבו הכדור היה ברגליים של מסי ואחד השחקנים שלנו סגר לו את האפשרות לבעוט, אז הוא מסר ואני הרגשתי הקלה - אבל אז הכדור היה אצל אמבפה וזה אפילו מסוכן יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully