וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מירוץ דרמטי, סוער ומבלבל: מקס ורשטאפן שוב אלוף העולם

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 12:06

התנאים הקשים גרמו לעצירת המירוץ ביפן לשעה וחצי. בסיום, לאחר בלבול כבד ועונש של לקלר, הוכתר ההולנדי בפעם השנייה ברציפות

קליפ סיכום היום בספורט, 9.10/ספורט1

דרמה גדולה נרשמה היום (ראשון) בגרנד פרי יפן, ובסיומה הוכתר מקס ורשטאפן לאלוף העולם בפעם השנייה בקריירה. הנהג של קבוצת רד בול חצה ראשון את קו הסיום, וידע שכדי לזכות עוד היום, יריבו הגדול שארל לקלר צריך היה לסיים במקום השלישי או נמוך יותר. לקלר אמנם חצה שני את הקו, אך ספג עונש שהוריד אותו למקום השלישי. ואז, לאחר דקות ארוכות של התייעצויות ובירור בספרי החוקים של הסבב, הוחלט רשמית: ורשטאפן שוב האלוף, זו שנה שנייה ברציפות, ארבעה מירוצים לסיום העונה.

הבלגן הגדול החל כבר בפתיחת המירוץ, כשקרלוס סאינס ואלכס אלבון התנגשו עם מכוניותיהם בשל תנאי מזג האוויר הקשים, והגשם הכבד גרם למארגני התחרות לעצור את המירוץ באמצע ההקפה השלישית בלבד. "התנאים היו בלתי אפשריים", אמר סאינס, "אי אפשר כמעט היה לראות שום דבר". אלבון הוסיף: "ראינו אולי 10 מטר קדימה, מקסימום, לא ממש הצלחנו לדעת היכן המסלול. אני לא יודע למה המירוץ בכלל התחיל בתנאים הללו".

רק לאחר כשעה וחצי, כשהגשם הכבד, המירוץ נמשך, והושלם אחרי 28 סיבובים בלבד. ורשטאפן התבשר רק בריאיון הטלוויזיוני כי זכה באליפות, לאחר מכן התבשר שאולי יצטרך לחכות שבוע נוסף, ולבסוף קיבל את החותמת הרשמית. "זה הדבר הכי מוזר שקרה לי בקריירה", סיכמה כתבת פורמוהל 1 ג'יני גאו, וביטאה היטב את הרגשות של יתר אנשי התקשורת.

"זה משוגע, אני ברגשות מעורבים", הודה אלוף העולם המבולבל. "זו היתה שנה מדהימה, לא יכולנו לחלום על דבר כזה. אני אסיר תודה לכל מי שתרם להצלחה הזו. הגשם היה כל כך חזק, אני שמח שהצלחנו להשלים כמה הקפות ומאושר לנצח ולזכות כאן. זה מיוחד מאוד לעשות זאת אל מול אנשי הונדה וכל האוהדים היפנים".

מנהל קבוצת רד בול כריסטיאן הורנר הוסיף: "לא ידענו שנקבל את מלוא הנקודות, חשבנו שחסרה לנו נקודה אחת לאליפות. זה מעל ומעבר החלומות שלנו. מקס היה דומיננטי בצורה בלתי רגילה, הקבוצה הזו הגיעה לרמה אחרת לגמרי".

לקלר פרגן לאלוף: "התואר של מקס היה עניין של זמן, כולנו ציפינו שהוא יזכה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

דירוג הנהגים (אחרי 19 מירוצים)

1. מקס ורשטאפן (הולנד, רד בול) 366 נקודות
2. סרחיו פרס (מקסיקו, רד בול) 253
3. שארל לקלר (מונאקו, פרארי) 252
4. ג'ורג' ראסל (בריטניה, מרצדס) 207
5. קרלוס סאינס (ספרד, פרארי) 202

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully