וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלסון לוי ובוטבול הפסידו בקרבות על הארד באליפות העולם בג'ודו

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 16:05

אלופת אירופה לא יכלה לקנדית קלימקייט והסתפקה במקום החמישי (עד 57 ק"ג). בוטבול בהמשך בקרב על הארד (עד 73 ק"ג)

המשלחת הישראלית תמשיך לחכות למדליה ראשונה באליפות העולם בג'ודו הנערכת בטשקנט, אוזבקיסטן, לאחר שטוהר בוטבול ותמנע נלסון לוי הפסידו שניהם בשלב חצי הגמר ולאחר מכן גם בקרבות על הארד. עידו לוין, הישראלי הראשון שהתחרה היום, היה מעורב בתקרית פוליטית כאשר ניצח יריב סעודי שסירב ללחוץ את ידו.

מחר יגיע תורו של שגיא מוקי, אלוף העולם מ-2019, לעלות על המזרן בקטגוריית משקל עד 81 ק"ג. אצל הנשים יתחרו כרם פרימו וגילי שריר (עד 63 ק"ג).

טוהר בוטבול ג'ודאי ישראלי. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
רק כמעט. טוהר בוטבול/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

טוהר בוטבול, שסיים אשתקד כסגן אלוף אירופה, היה קרוב להשיג מדליה גם באליפות העולם. הקרב הראשון של בוטבול (עד 73 ק"ג) נכנס לניקוד זהב, שם יריבו מארק חריסטוב ספג עונש שלישי ואפשר לישראלי לעלות לשמינית הגמר. בקרב הבא המתין יונקיול לי הדרום-קוריאני, שנכנע לבוטבול בווזארי. ברבע הגמר רשם הישראלי ניצחון מכובד ביותר, על מדליסט הארד האולימפי מטוקיו 2020 - דניאל קארנין הברזילאי - בזכות איפון בניקוד הזהב. בוטבול נעצר בחצי הגמר על ידי סואיצ'י האשימוטו היפני, לאחר שספג שלושה עונשים תוך דקה ו-17 שניות.

בקרב על הארד חיכה לו חידיאט חיידרוב מאזרבייג'אן, אלוף אירופה המכהן שגם זכה בגרנד סלאם תל אביב (אחרי ניצחון על בוטבול בחצי הגמר) ובמדליית ארד באליפות העולם ב-2019. בוטבול היה נמרץ יותר בתחילת הקרב וסחט עונש ראשון מהאזרי, אך הקרב נותר סטטי ונכנס לניקוד זהב, בו הצליח חיידרוב לבצע ריתוק ולהכניע את הישראלי בדרך למקום על הפודיום. מפגש רביעי בין השניים ובכולם ניצח חיידרוב.

עוד לפני בוטבול התחרה כאמור עידו לוין, שניצח בסיבוב הראשון את סוליימאן חמד וניגש אליו כדי ללחוץ את ידו, אך הסעודי סירב וירד מהמזרן בהפגנתיות. לאחר התקרית הפוליטית הזו היה קרוב מאוד לוין להדהים את טסוגטבטאר טסנד-אוצ'יר, המונגולי שמדורג שלישי בעולם, ולאחר שעלה על לוח עם ווזארי, הישראלי היה רחוק שנייה אחת מהשגת איפון בריתוק, אך לא הצליח ובהמשך הפסיד את הקרב בעקבות צבירת עונשים. המונגולי, אגב, המשיך עד הגמר ובו ניצח את האשימוטו.

תמנע נלסון לוי ג'ודאית ישראלית. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
בכל זאת הישג השיא שלה באליפויות עולם. תמנע נלסון לוי/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

בנשים התחרתה תמנע נלסון לוי, אלופת אירופה המכהנת שקיוותה לעלות על הפודיום גם באליפות העולם באוזבקיסטן. כמו בוטבול, נלסון לוי עלתה אוטומטית לסיבוב השני בשל היותה מדורגת, ושם גברה על קיטי קובאץ' ההונגרייה בזכות ווזארי בתוך ניקוד הזהב. לאחר מכן ניצחה הישראלית את אודלין גרסיה הקובנית, שספגה עונש שלישי בתוך ניקוד הזהב. ברבע הגמר הדיחה נלסון לוי את אנחרילן המונגולית כשהעלתה ווזארי על הלוח כ-17 שניות לסיום הקרב. מול רפאלה סילבה הברזילאית בחצי הגמר, נלסון לוי ספגה איפון כבר אחרי 23 שניות, ונשרה בדרך כואבת במיוחד אל הקרב על הארד, בעוד סילבה המשיכה לזכייה בזהב.

יריבתה של נלסון לוי בקרב על המדליה הייתה ג'סיקה קלימקייט הקנדית, שניצחה אותה בארבעת המפגשים הקודמים. הסיפור לא היה שונה גם הפעם, כשהישראלית ספגה שני עונשים, אלופת העולם הקודמת שלטה לחלוטין בקרב ו1:15 דקות לסיום גם השיגה ווזארי, לפני שהשלימה לאיפון וחגגה עלייה על הפודיום. נלסון לוי עדיין ללא מדליות באליפויות העולם, אם כי המקום החמישי מהווה הישג שיא עבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully