וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון דרמטי לחולון על הפועל ירושלים, הפועל ת"א מחצה את אילת

האלופה החלה את העונה עם 76:80 ביתי הודות ל-21 נקודות של ג'ונס ו-18 של גרין, 16 של הנקינס לא סייעו לדז'יקיץ' להימנע מהפסד בבכורה. המשחק בדרייב אין הופסק עקב תקלה בלוח התוצאות וחודש לאחר כ-40 דקות, מנפורד, גינת והאדומים דרסו 59:98

סיכום היום בספורט, 7.10/ספורט1

עונת 2022/23 בליגת העל בכדורסל נפתחה בסערה. במוקד עמד המפגש בין אלופת המדינה הפועל חולון שניצחה 76:80 את הפועל ירושלים, אלא שגם במשחק המאוחר זכינו לדרמה לא קטנה כאשר ממש בפתיחת הרבע הראשון אירעה תקלה בלוח התוצאות וזו גרמה להפסקת המשחק לכ-40 דקות, אלא שעם החזרה לפרקט הייתה רק קבוצה אחת על ששיחקה - הפועל תל אביב שהביסה 59:98 את הפועל אילת.

שחקן הפועל חולון ניב משגב לצד שחקני הפועל חולון. ברני ארדוב
האלופה חגגה ניצחון דרמטי על הפועל ירושלים/ברני ארדוב

הפועל חולון - הפועל ירושלים 76:80

המחזור הראשון נפתח עם ניצחונה של הפועל חולון על הפועל ירושלים, בבכורה של המאמן הסרבי אלכסנדר דז'יקיץ' בליגת העל. הירושלמים היו טובים יותר ברבע הראשון עם 11 נקודות של זאק הנקינס בעשר הדקות הראשונות, אבל רבע שני שכלל רק עשר נקודות של כל השחקנים מהבירה יחד עם תצוגה נפלאה של הצמד ג'ונסון את ג'ונס מחולוניה הוריד את הקבוצות במחצית בשוויון 31.

החצי השני נפתח בקצב נמוך שהחל לעלות עם שלשה ראשונה של שתי הקבוצות מאז הרבע הראשון, מהלך שהתחיל מטווח שלשות משני צדי המגרש והנקודות החלו לעלות בקצב מהיר. גם בסיום הרבע השלישי הקבוצות ירדו בשוויון 54:54. הרבע האחרון המשיך להיות צמוד והיתרון עבר מצד לצד עד שהאלופה הצליחה לפתוח פער בסיום כולל שלשה ענקית של ניב משגב וחולוניה עם הניצחון 76:80 על הפועל ירושלים בפתיחת העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקני הפועל חולון חוגגים. ברני ארדוב
מהפך גדול וניצחון במשחק הפתיחה להפועל חולון/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל חולון: מרווין ג'ונס 21 נק' ו-10 ריב', אריק גרין 18 נק', כריס ג'ונסון 16 נק' ו-5 ריב', ג'ו רגלנד 10 נק' ו-10 אס', קנת' קאדג'י 8 נק', ניב משגב 7 נק', שון דאוסון ופרדריק בורדיון שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: זאק הנקינס 16 נק' ו-6 ריב', קאדין קרינגטון 15 נק', נועם דוברת 12 נק', סים-סנדר ונה 11 נק', ספידי סמית' וליוואי רנדולף 8 נק' כ"א, עוז בלייזר 6 נק', גלעד לוי 2 נק', אור קורנליוס ואיתי שגב שותפו ולא קלעו.

ישראל אלימלך. ברני ארדוב
זכה לכבוד לפני המשחק. ישראל אלימלך/ברני ארדוב

מהלך המשחק:

רבע 1

באלופה עלו בחמישיה ג'ו רגלנד, שון דאוסון, כריס ג'ונסון, מרווין ג'ונס ואריק גרין, כשבירושלים ליוואי רנדולף, ספידי סמית', סים-סנדר ונה, זאק הנקינס ואור קורנליוס פתחו. גרין קלע ראשון לפני שהנקינס קלע את החמש הראשונות של הירושלמים. ונה עם סל מחוץ לקשת והנקינס המשיך להפציץ והעלה את ירושלים ליתרון 6. סל ראשון מחוץ לקשת של האלופה הגיע מניב משגב שעלה מהספסל, כששריקה לבלתי ספורטיבית לחובתו, הביאה את ספידי סמית' לקלוע מהקו ובהמשך לחדור לצבע ולקלוע בקלות אחרי ריבאונד הגנה רע של חולוניה. הרבע מסתיים ביתרון 8 לירושלים כשהנקינס כבר עם 11 נקודות, 13:21 לירושלים.

רבע 2

הרבע השני נפתח עם עבירה של איתי שגב על מרווין ג'ונס שקלע פעמיים מהקו. ג'ונס, שפתח נהדר את המשחק עם 8 נקודות ו-4 ריבאונדים, הוסיף סל קל בצבע. ג'ונסון הוסיף עוד קליעה והמומנטום נראה כעת של האלופה, שמצליחה לזכות בריבאונדים בשני הצדדים כדי לצמצם את ההפרש לכדי נקודה בלבד עם סל נוסף של ג'ונס מהצבע ועוד קליעה אחת מהעונשין. גרין קלע במהלך יפה כדי להעלות את חולוניה ליתרון ראשון במשחק. רנדולף קלע פעמיים מהקו כדי להוריד את הקבוצות בשוויון, 31:31 במחצית.

שחקן הפועל ירושלים איתי שגב. ברני ארדוב
נפצע ולא חזר למשחק. איתי שגב מול ג'ו רגלנד/ברני ארדוב

רבע 3

הרבע השלישי נפתח עם נקודות ראשונות של הנקינס מאז הרבע הראשון וסל ועבירה של ג'ונסון מהצד השני כדי להחזיר את השוויון בין הקבוצות. סמית' סחט בעצמו סל ועבירה לפני שקנת' קאדג'י צמצם בחזרה. המשחק התחיל לקבל מחדש קצב עם שלשות משני הצדדים כשונה קלע שתיים ברצף. מטח הקליעות מחוץ לקשת עם סל נוסף של ג'ונס אצל הלבנים מחולון, כשאיתי שגב נפצע ולא חזר לסיום ההתמודדות. ספידי סמית' המשיך במשחק נפלא כשקלע שלוש פעמים מהעונשין, וגם הרבע הזה מסתיים בשוויון, 54:54.

רבע 4

הרבע האחרון התחיל בשליטה של האלופה מנקודות של אריק גרין, מהצד השני דוברת עם שלשה גדולה צמצם בחזרה להפרש נקודה וקרינגטון הפך את התוצאה אחרי יתרון חמש של חולון. ג'ונסון קלע מהפינה כדי להשוות פעם נוספת את המשחק, וגרין עם שלשה נוספת וסל מהצבע העביר את היתרון לאלופה. ספידי סמית' ביצע בלתי ספורטיבית על גרין שקלע מהקו וביצע עבירת תוקף במהלך הבא עד סל ענק מחוץ לקשת של רגלנד שהעלה את חולון ליתרון מבטיח של שש כדי להוריד את הקבוצה של ד'זיקיץ' לפסק זמן. בלייזר קלע מהקו בחזרה מפסק הזמן הירושלמי, ג'ונסון עם חסימה עצומה על הנקינס 40 שניות לסיום, עד סל ענק מחוץ לקשת של קרינגטון שחייב את גודס לקחת פסק זמן. ניב משגב חזר מההפסקה של חולון עם שלשה מדהימה והניצחון הוא של האלופה, 76:80 על הפועל ירושלים.

מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'. ברני ארדוב
הפסיד במשחקו הראשון בליגת העל. דז'יקיץ'/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - הפועל אילת 59:98

הקבוצה של דני פרנקו הגיעה לעונת 2022/23 עם מטען עצום של ציפיות ואחרי שהחלה את גביע ווינר בהצלחה יתרה עם העפלה ראשונה בתולדותיה לגמר המפעל, היא התפוצצה על הפועל אילת במחזור הפתיחה במשחק התקפי יוצא דופן בדרך ל-39 נקודות הפרש בסיום.

הפועל תל אביב פתחה היטב, אבל שלוש דקות בתוך ההתמודדות נעצר המשחק לכ-40 דקות בעקבות תקלה בלוח התוצאות. עם זאת, המומנטום של המארחים כלל לא נעצר - להיפך, נראה שהמארחים היו היחידים שחזרו לפרקט, במהרה עלו ליתרון דו ספרתי מבטיח שרק הלך וגדל ככל שנקפו הדקות. אם תרצו, כבר להפסקת המחצית, לאור 27:53 לזכות הפועל תל אביב, הורגשה אווירת גארבז' טיים ודני פרנקו ניצל זאת היטב כדי לחלק את הדקות ולשתף את הצעירים, מה שלא פגם במשחק של הפועל תל אביב בדרך לתבוסה המוחצת.

הפועל אילת ידעה הכנה לא פשוטה לעונה וכידוע לרשות אריאל בית הלחמי היו אימונים מועטים בסגל מלא, בין השאר גם כי אריק גריפין יצא לארצות הברית כדי לשחק עם מכבי רעננה מול לוס אנג'לס קליפרס, ולא במקרה זה הסתיים בהפסד צורם מאוד עבורם במחזור הפתיחה.

עידן זלמנסון, תומר גינת, שחקני הפועל תל אביב. דני מרון
התפוצצות של הפועל תל אביב גם במחזור פתיחת הליגה/דני מרון

סטטיסטיקה

הפועל תל אביב: אקסבייר מנפורד 19, כריס הורטון 13, תומר גינת 12, עידן זלמנסון 10 (11 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חסימות), ג'ייקובן בראון 9 (10 אסיסטים), אדם אריאל, בר טימור 8 כל אחד, אילי דולינסקי, אייל הראל וג'יי פי טוקוטו, 5 כ"א, גיל בני 4.

הפועל אילת: ג'ארד טרל 10, אריק גריפין, נייט גריימס וטרן פטוואי 9 כ"א, עמית גרשון ונועם אביבי 8 כ"א, נתנאל ארצי 5, אור אשכנזי 1. כן שותפו: עידו הראל ויהונתן לוי.

דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב. דני מרון
ציפיות גבוהות בהפועל תל אביב גם אחרי מחזור הפתיחה. פרנקו/דני מרון

מהלך המשחק:

רבע 1

לאחר שלוש דקות ו-13 שניות בהתמודדות וביתרון 4:10 למארחים, תקלה בלוח התוצאות הובילה לעצירת המשחק לכ-40 - עד אשר הוחלפה המערכת ומהמזכירות נתן אישור לחדש את ההתמודדות. העצירה הארוכה ממש לא עצרה את המומנטום של האדומים, שנהנו בעיקר מכריס הורטון שקלע 10 נקודות עד סוף הרבע, ג'ייקובן בראון קלע 5 נקודות ומסר 5 אסיסטים ואחרי 10 דקות הראה לוח התוצאות 18:29.

רבע 2

בדומה לתחילת המשחק, גם ברבע השני האדומים הכתיבו את הקצב והיו אלו הישראלים שבלטו - הראשון לקלוע היה דווקא נועם אביבי מאילת שצלף מחוץ לקשת, אבל אז זלמנסון בליי אפ השיב את היתרון הדו ספרתי, טימור עם שלשה קבע 21:34 ומיד אחריו גם גינת קלע מבחוץ, הוסיף סל ועבירה וקבע יתרון שיא, 23:42 כשנותרו 6:15 דקות למחצית. אילת קלעה מרגע זה ועד ההפסקה בסך הכל עוד 4 נקודות מתוך 9 ברבע כולו, האדומים המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם וירדו למחצית ב-27:53 מרשים.

רבע 3

הפועל תל אביב ממש לא הורידה את הרגל מהגז ובפתיחת המחצית השנייה חצתה במהרה את רף 30 הנקודות הפרש, כאשר הורטון הקשה על הדרומיים בצבע והוביל את המארחים ל-33:65. גריימס וטרל ניסו למזער נזקים וההפרש כבר ירד ל-20 נקודות, אבל מנפורד, זלמנסון ושלשה של אדם אריאל בפוזישן האחרון ברבע קבעו 52:82 לקראת הרבע האחרון.

רבע 4

דני פרנקו ניצל את היתרון המטורף כדי להעניק דקות מנוחה גם לשחקני המשנה ובוודאי לצעירים שבהם, אילי דולינסקי ואייל הראל שגם זכו לקלוע ולהיות חלק מהחגיגה במשך דקות לא מעטות. אילת קלעה לראשונה ברבע רק לאחר 3:25 דקות מסל של גריפין והייתה רחוקה מלנצל את דקות הגארבז' טיים - למעשה קלעה רק 7 נקודות לכל אורך הרבע האחרון, סייעה למארחת להמשיך ליהנות גם עם קבוצה צעירה וזה הסתיים ב-59:98 משפיל לאורחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully