וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפן פרימו הפסידה בקרב על מדליית הארד באליפות העולם

עודכן לאחרונה: 7.10.2022 / 15:15

הג'ודאית כמעט שחזרה את הישגה מהשנה שעברה, אבל ספגה שלושה עונשים והפסידה בקרב המכריע בטשקנט. שמאילוב סיים את דרכו בבית הניחומים, פליקר הודח כבר בסיבוב הראשון

סיכום היום בספורט, 7.10/ספורט1

היום השני של אליפות העולם בג'ודו הנערכת בטשקנט, החל בצורה מאכזבת עבור המשלחת הישראלית בעקבות ההפסד של טל פליקר כבר בסיבוב הראשון, השתפר עם ניצחונות של ברוך שמאילוב וגפן פרימו והסתיים בצער עם הדחה כואבת של שמאילוב בבית הניחומים והפסד של פרימו בקרב על מדליית הארד.

הג'ודוקא היחידה היום במשלחת הישראלית הייתה גפן פרימו (עד 52 ק"ג), שהחלה את דרכה בסיבוב השני ובו גברה על מליסה הורטאדו הקובנית שספגה שלושה עונשים. בשמינית הגמר חלפה פרימו על פני בן ליו הסינית, אותה הכניעה עם וואזרי ממש בשניות הסיום של הקרב, אך לצערה ברבע הגמר רותקה על ידי אוטה טבה היפנית, מדליסטית הזהב מטוקיו.

משם המשיכה פרימו לבית הניחומים ותחילה פגשה את הברזילאית לריסה פימנטה, אותה ניצחה בזמן של ניקוד זהב בעקבות עונש שלישי שספגה יריבתה. פרימו בשנה שעברה זכתה במדליית הארד באליפות העולם והיא הייתה רחוקה ניצחון משחזור אותו הישג, אולם דווקא בקרב על המדליה יצאה מהמזרן בניקוד הזהב, על כך ספגה עונש שלישי ולא הצליחה לעבור בהצלחה גם את הקרב מול דיסטריה קרסניצ'י הקוסוברית, אלופה אולימפית ואלופת עולם (במשקל עד 48 ק"ג).

גפן פרימו מול אסטריד נייטו, ג'ודו. David Finch, GettyImages
תשחזר את ההישג? גפן פרימו/GettyImages, David Finch

בגברים, ברוך שמאילוב החל את דרכו בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג בסיבוב השני ובקרב הראשון הכניע באיפון מהיר את יאן סאנצ'ו צ'ינצ'ילה מקוסטה ריקה. בשמינית הגמר פגש הישראלי את הצרפתי וואליד חיאר, ולמרות שספג שני עונשים הצליח להכריע את ההתמודדות בשלב ניקוד זהב. גם ברבע הגמר נכנס שמאילוב לניקוד זהב מול באול אן הדרום קוריאני, שבין היתר זכה בארד במשחקים האולימפיים בטוקיו, ולאחר למעלה מתשע דקות הקרב הוכרע לטובת הקוריאני בעקבות עונש שלישי שספג שמאילוב. הישראלי, שבעברו זכה במדליית ארד באליפות העולם עד גיל 21 ב-2014 בברזיל, אך בקריירת הבוגרים טרם עלה על הפודיום באליפות עולם, קיווה לזכות במדליית ארד דרך בית הניחומים, אבל ספג הפסד אכזרי נוסף והפעם לגאורגי וזה מרגבלאשווילי - שוב בעקבות צבירת שלושה עונשים.

בניגוד לשמאילוב, טל פליקר, גם כן בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג, הודח כבר בסיבוב הראשון. הג'ודוקא שזכה במדליית ארד באליפות העולם בבודפשט ב-2017 וכן במדליות ארד וכסף באליפויות אירופה, הפסיד לסרבי סטרחיניה בונצ'יץ' - לו נכנע לו תוך פחות משתי דקות. אם לא די בהפסד הלא נעים, הישראלי גם עלה למזרן באיחור ניכר וללא מאמן, לא ברור מדוע ולמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully