וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהחיוך של קטש נתקע: טבילת האש של מכבי תל אביב

7.10.2022 / 6:30

ההגנה חרקה עד שהשחקנים "התחילו לקחת את זה באופן אישי", בעיית הריבאונד לא נפתרה גם על ידי "המפלצות" בקו הקדמי, אבל הצהובים מעודדים מהאנרגיות סביב המאמן ומהקליק בין בראון לקולסון: "יפה או מכוער, כרגע הניצחון הוא העיקר". סיכום הניצחון הדחוק

סיכום היום בספורט, 7.10/ספורט1

1. מכבי תל אביב פתחה את עונת 2022/23 ביורוליג עם ניצחון דרמטי 83:84 על ז'לגיריס קובנה בהיכל מנורה. הליטאים קלעו על הבאזר, אבל הזריקה שוחררה אחרי הזמן ובכך הוארך רצף ניצחונות בית של הצהובים במשחקים שפותחים עונות אירופיות ל-10.

"זה היה מבחן בשבילנו, ועמדנו בו כקבוצה", ניתח אחד ממצטייני המשחק בונזי קולסון, שקלע 16 נקודות בבכורה שלו ביורוליג. "האנרגיות שהקהל נתן לנו היו פשוט נהדרות. קיבלתי הרבה עזרה מהחברים שלי לקבוצה, פשוט נשארנו ביחד בכל העליות והירידות שהיו לנו. זה היה משחק של ריצות, הם הראו עד כמה הם קבוצה טובה, אבל דבקנו בעקרונות שלנו, שיפרנו את ההגנה במחצית השנייה והשגנו ניצחון חשוב מאוד".

גם ווייד בולדווין, שקלע 15 נקודות, נשמע מרוצה בסיום. "עשינו טעויות הגנתיות, אבל צריך לתת לנו קרדיט על שעזר לנצח בסיום. שחקנים התעלו ברגעים החשובים באמת, וזה היה חשוב מאוד. יש לנו עוד 33 משחקים, רשמנו ניצחון ראשון וניקח אותו כמו שהוא. האוהדים מדהימים, הלוואי שזה יימשך. מה שהם עשו במהלך האחרון עזר לנו, הם גרמו לז'לגיריס קצת לשקשק".

ג'וש ניבו, שפגש את האקסית מקובנה אמר מצידו כי: "הדבר הכי חשוב זה להשיג את הניצחון, זה לא משנה אם זה יפה או מכוער. זה טוב למורל הקבוצתי".

ווייד בולדווין מכבי תל אביב. דני מרון
האוהדים גרמו לז'לגיריס "לשקשק". בולדווין/דני מרון

2. למרות הניצחון, מכבי יוצאת מהמשחק עם תחושה לא נוחה משלוש סיבות עיקריות: חוסר העקביות שהציגו במשחק, היכולת ההגנתית החלשה במחצית הראשונה והרפיון בריבאונד ההגנה. בקבוצה הדגישו בפני השחקנים את נושא הריבאונד מספר פעמים בימים האחרונים כולל באימון הקליעות אתמול בבוקר, אבל השחקנים לא יישמו.

"במחצית הראשונה לא היינו מספיק מחוברים, והרבה מזה עליי", ניתח ניבו. "ברבע השלישי לקחנו את המשחק בקטע אישי, שיחקנו פיזי מאוד. ככל שהעונה תימשך אתם תראו אותנו דומיננטיים בריבאונד, בשביל זה הביאו אותנו לכאן".

בולדווין יודע שזהו מפתח חשוב להמשך. "אסור שינצחו אותנו בריבאונד. יש לנו את אלכס פויתרס, ג'וש ניבו וג'רל מרטין, הם מפלצות. במחצית השנייה עשינו עבודה הרבה יותר טובה בתחום הזה", אמר.

במועדון מתכוונים לעבוד שעות נוספות על עניין הריבאונד. "יש לנו את הפוטנציאל להיות קבוצת ריבאונד טובה, אבל מפוטנציאל ועד למימוש שלו יש דרך ארוכה", אמר אחד מאנשי הקבוצה אמש, "טוב לתקן דברים אחרי ניצחונות, אבל יש לנו הרבה מאוד עבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלכס פויתרס, מכבי תל אביב. דני מרון
זה עדיין לא מספיק. פויתרס/דני מרון

3. הגיבורים של מכבי אמש היו בונזי קולסון ולורנזו בראון. הראשון קלע 16 נקודות עם מדד יעילות 29, השני ניהל את המשחק ביד רמה וסיים עם 13 נקודות ו-11 אסיסטים. גם שיתוף הפעולה ביניהם זרם בטבעיות.

"אני לא מופתע מקולסון. זה סוג השחקן שהוא - הוא זורק ,לוקח את כל הכדורים האבודים", החמיא בראון לחברו לקבוצה, והתייחס לקבלת הפנים שקיבל מהקהל שהוציאה ממנו מחוות לא שגרתיות במהלך המשחק. "האוהדים היו מדהימים. הם הדליקו אותי. בדרך כלל אני לא כזה, אבל אם הם ימשיכו לדחוף אותי ככה, אני בעד".

למרות המשחק המצוין של בראון, במכבי מבינים שעדיין יש בעיות רבות בהתקפה העומדת. "ברור שבלעדיו המשחק שלנו תקוע", סיפר אחד מאנשי הקבוצה, "גם כשהוא על המגרש יש דברים שאנחנו רוצים לעשות יותר טוב. יש שחקנים שעדיין לא מגיעים למצבים שהם צריכים להגיע אליהם, וזו תוצאה של הכנה קצרה".

לורנזו בראון מכבי תל אביב. דני מרון
"אני לא מתנהג ככה בדרך כלל". בראון מפלרטט עם הקהל/דני מרון

4. "המשחק נגמר בצורה כזאת שלא ידעתי אם לשמוח או לא. רציתי להוציא חיוך, אבל גם את זה לא נתנו לי. בסוף נתקע לי החיוך, ואתם יודעים מה יקרה עכשיו, חודש שלם זה לא ייצא לי".

עודד קטש סיים את מסיבת העיתונאים הראשונה שלו ביורוליג בקדנציה הנוכחית במכבי תל אביב עם בדיחה, חיוך ואזכור לדרק שארפ וגור שלף, גיבורי נס ז'לגיריס המפורסם. הפעם הוא לא היה זקוק לנס בסדר גודל כזה, אלא רק לקצת מזל שהמשיך ערב חיובי עבורו.

קטש כבר הדריך את הצהובים במשחקי יורוליג בקדנציה הקודמת שלו בקבוצה, אבל הפעם קיבל תמיכה נרחבת שהזכירה שבשנת 2022 הוא מאמן אחר וטוב בהרבה מזה שהיה כאן לפני 15 שנים. אפילו שירת "עודד מלך ישראל" נשמעה מהיציעים בזמן שהוא ניגש להודות לקהל - והזכירו את ימיו כשחקן בהם היה הנסיך הבלתי מעורער של ההיכל.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
כמו הימים שלו כשחקן. קטש/דני מרון

5. כבר היום בשעות אחר הצהריים תחזור מכבי תל אביב לאימון שחרור קל ולתדרוך וידאו ראשון לקראת המשימה הבאה שלה, המשחק מול עירוני נס ציונה מחר (19:55). לקראת שעות הערב יכריע הצוות המקצועי על זהות שלושת הזרים שלא יתלבשו. ההתלבטות נוגעת בעיקר לאוסטין הולינס שטרם שיחק במסגרת המקומית ואמש קיבל דקות בודדות. מי שגם אמורים לקבל דקות הרצה הם ג'רל מרטין ודארן היליארד שמנסים להיכנס לעניינים.

בשבוע הבא תקיים הקבוצה עוד משחק ליגה נגד קרית אתא, ולאחר מכן תצא לטורקיה למשחק נגד פנרבחצ'ה עם האקס סקוטי ווילבקין. נכון לעכשיו קיים סימן שאלה סביב שיתופו לאחר שנפצע בניצחון על באיירן מינכן אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully