וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתאהב מחדש: הפריחה המחודשת של גרניט ג'אקה בארסנל

שלוש שנים אחרי שהקניט את האוהדים שהריעו להחלפתו, הקפטן המושמץ של התותחנים שוב כבש את ליבם. האם החלום יימשך גם מול ליברפול (18:30, ספורט1)?

תקציר: ארסנל - טוטנהאם 1:3/ספורט1

זה לא היה רק השער השלישי שכבש לזכות התותחנים או לחילופין ההופעה הכוללת ההירואית לאורך 90 הדקות שגרמו לאוהדי ארסנל להתרגש מהמופע של גרניט ג'אקה בניצחון על היריבה המרה מכל, טוטנהאם, בדרבי הצפון לונדוני בשבוע שעבר, אלא בעיקר מפגן המנהיגות והבגרות שהציג ברגע נתון אחד לאחר השער הראשון שנכבש על ידי תומאס פארטי בדקה ה-20. ג'אקה היה הדמות הקולנית והדומיננטית ביותר שדרשה משחקני הקבוצה להתאגד לאחר כיבוש השער באקט אמוציונלי ומחושב בו זמנית ששלח מסר של אחדות והפנמה שהתלכיד הקבוצתי של ארסנל והצורך במחויבות כוללת הם שיסייעו לשמור את מלוא שלוש הנקודות בצד האדום של צפון העיר. ''מנהיגות טהורה במרכז השדה שלנו, אי אפשר שלא להתאהב מחדש בג'אקה!'', היה המסר העיקרי של שמחה והתלהבות בקרב אוהדי הקבוצה ברשתות החברתיות שהיללו את הקשר בן ה-29 בתצוגת תכלית קרובה לשלמות באצטדיון האמירויות.

אימרה ידועה בקרב חובבי הענף היא כי כדורגל הוא עסק נזיל, אולם ספק גדול אם גם המיעוט שבתומכי מחנה גרניט ג'אקה פיללו כי פניית הפרסה החדה שהתרחשה במערכת היחסים בינו ובין האוהדים תחווה תפנית כה דרמטית. לפני שלוש שנים כאשר ארסנל אירחה את קריסטל פאלאס בשלהי כהונת המנג'ר הקודם, אונאי אמרי, אוהדי התותחנים הגיבו בקריאות שמחה כאשר המנג'ר החליט להחליפו בעקבות תרומתו הדלה להופעה המאכזבת של הקבוצה. ג'אקה עצמו לא נותר חייב ובעודו מפנה את מקומו מכר הדשא הגיב בציניות גלויה כאשר הצמיד את ידיו לאוזניו, מסמל לאוהדי המועדון בסרקאזם להגביר את דציבלים 'התמיכה' (תוך הוספת מספר קללות גלויות לעברם), באקט שלווה בשריקות בוז צורמות בקרב יושבי האמירויות. ג'אקה, ששימש דאז כקפטן הקבוצה, הוריד את חולצת המשחק במהלך מחאתי ולעיני כולם בזמן שחלף על פני ספסל קבוצתו וטרם הגעתו לחדר ההלבשה של הקבוצה בצעד שנתפס כמתריס, ילדותי ובעיקר- בעל השלכות מורכבות באשר לעתידו במועדון המפואר שחווה תקופה מקצועית מתסכלת.

גרניט ג'אקה שחקן ארסנל. רויטרס
פניית פרסה. גרניט ג'אקה/רויטרס

לאמרי עצמו (שפוטר מספר שבועות לאחר התקרית) לא נותרה ברירה פרט להסיר מג'אקה את סרט הקפטן וזמנו של הקשר השוויצרי במועדון נראה קצוב. ''ספגתי גלי שנאה מכוערים מהאוהדים והרגשתי חוסר ביטחון גדול, מבחינתי- ארזתי את התיקים למעבר ליעד הבא, כבר החזקתי בהצעת חוזה רשמית ממועדון אחר'', הודה בראיון מיוחד בסיום העונה שעברה. התקרית עם האוהדים הייתה שונה בנוף המקומי ועל אף העובדה שחלפו מספר שנים, השחקן עצמו שיתף בכנות שהוא עדיין זוכר את התחושות מהערב האמוציונלי באמירויות בו הוא חש באופן אישי מאוים ותחת מתקפה: ''גם כאשר אני עוצם את עיני כיום, אני עדיין מסוגל לראות את המבטים של האוהדים הללו ביציעים, זאת הייתה מתקפה ממוקדת נגדי, לא רק עוד מחאה חד פעמית. לחוש תחושת חוסר כבוד ואיום כזאת - אני לא מאחל זאת אפילו לאויבים הגדולים ביותר שלי'', הצהיר.

למרות שנדמה היה כי הסבירות שג'אקה ישאר בארסנל הייתה דמיונית בלבד, חילופי המאמנים והגעתו של מיקל ארטטה למועדון בדצמבר 2019 הותירה פתח קלוש של תקווה לפתיחת פרק חדש מקצועי עבור השחקן, שקושר בעיקר למעבר לקבוצות שונות. עם הצטרפותו למועדון ארטטה קיים באופן מיידי סבב שיחות אישיות עם השחקנים הותיקים של המועדון אך בולטת מכולם הייתה השיחה הממושכת שקיים עם ג'אקה וניסיונו של המנג'ר הצעיר (שהיה בעברו קפטן הקבוצה) להשאיר את השחקן במועדון ולאפשר צ'אנס חדש לפתיחת פרק מקצועי טרי על אף הימצאותם של המשקעים האישיים, שספק אם אי פעם יישכחו.

פחות משלוש שנים מאז אותה שיחה עמוקה וכנה במתחם האימונים של הקבוצה בה שיתף ארטטה את חזונו בפני השחקן, ניתן בהחלט להגדיר את 'פרויקט גרניט ג'אקה' כהצלחה משגשגת ועדות חיה נוספת לתהליך הבריא והמבטיח שהמנג'ר הספרדי מוביל באמירויות בעקביות ובבטחה. מאז הגעתו לפרמייר ליג לפני שש שנים ג'אקה הוא השחקן ש-'הוליך' את טבלת הליגה בכמות השגיאות האישיות של שחקן שדה שהובילו לכיבוש שער נגד קבוצתו ובכמות הכרטיסים הצהובים והאדומים שנשלפו לעבר כל שחקן. אופיו קצר הרוח היווה משקל בשגיאות שביצע אבל בו זמנית למיקום שלו על כר הדשא הייתה השפעה שלילית מכרעת החל מימי ארסן ונגר במועדון- לשחקן אין היכולת המרשימה להאיץ כשנדרש או לתקל ברמה הנדרשת לשחקן בעמדתו וסגנון המשחק של הקבוצה ומיקומו של המגרש הובילו אותו לעתים קרובות חשוף להתקפות היריבה, לביצוע עבירות תכופות ולספיגת כרטיסים מיותרים, שהגדילו את מידת הכעס של אוהדי ארסנל לכיוונו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיקל ארטטה, מאמן ארסנל. רויטרס
נתן לג'אקה יותר חופש. מיקל ארטטה/רויטרס

מיקל ארטטה, שבעבר הצהיר כי לתפיסתו 'לעתים המנג'ר מוכרח להוציא את שחקניו מאיזור הנוחות שלהם כדי להפיק מהם את המירב' פעל באופן מחושב והחליט דווקא לאפשר לג'אקה חופש פעולה התקפי רחב יותר, החלטה שהשתלמה באופן קבוצתי ואישי. ג'אקה כעת אמנם פחות מעורב בבניית המשחק של ארסנל וכמות המסירות שלו צנחה ב-15% בהשוואה לעונה שעברה אבל הודות לשינוי המיקום שלו על כר הדשא התרומה שלו בשליש האחרון הקדמי של המערך הקבוצתי השתפרה פלאים ובעיקר סייעה בין היתר להשתלבות המהירה והמרשימה של חלוץ הרכש, גבריאל ז'סוס, שהצטרף הקיץ ממנצ'סטר סיטי.

בראיון הסיום המשותף שלהם לאחר הניצחון נגד ברנטפורד לאחרונה וכאשר ג'אקה עומד לצידו, חזוס התקשה להסתיר את החיוך והסיפוק הנובע משיתוף הפעולה ביניהם: ''אני פשוט מאושר לשחק לצד גרניט, האיכויות ואינטיליגנציית המשחק שלו הופכים את המשחק למהנה ושוטף עבורי'', אמר. ארסנל אמנם ניצחה בקלילות את יריבתה הלונדונית הנחותה ממנה, אבל המשחק מול המועדון ממערב לונדון היווה עדות מובהקת נוספת לשיתוף הפעולה הפורה בין השניים- במהלך המשחק מסירותיו של ג'אקה מצאו את חזוס 11 פעמים כאשר שיתוף הפעולה עבד באופן מושלם גם בכיוון ההפוך כש-8 פעמים ג'אקה קיבל את הכדור מהחלוץ הברזילאי- יותר מאשר כל שחקן אחר על כר הדשא באותו אחר הצהריים מוצלח בדרבי הלונדוני.

שלוש שנים חלפו מאז הערב הצורם באמירויות בו היה נדמה כי פרק הקריירה של גרניט ג'אקה בתותחנים עתיד להגיע לסיומו והשחקן מוצא עצמו כעת במקום אישי וקבוצתי מוצלח ומאושר משמעותית באותו אצטדיון שבו חווה את רגע השפל שלו בקריירה עד כה. עמדתו על כר הדשא אמנם השתנתה אולם בו זמנית ישנם מרכיבים אחרים שנותרו זהים לחלוטין, כגון רמת המקצוענות והמחויבות שלו, אלמנטים שלעתים לא הוטמעו באופן מוחלט על ידי אוהדי הקבוצה, אך זוהו והוערכו על ידי מאמניו בעבר. ''מהרגע הראשון שבו הוא דרך במתחם האימונים שלנו- הגישה שלו הייתה נהדרת'', הצהיר ארסן ונגר, אמירה שחוזקה בין היתר גם על ידי מיקל ארטטה באופן זהה- ''זוהי המקצוענות שלו והאופן בו מתייחס למקצוע שלו, שהופכים אותו בעיני לשחקן כל כך מיוחד'', קבע.

ארסנל מארחת הערב את ליברפול (18:30, ספורט1) כאשר לראשונה מזה שנים התותחנים מגיעים למשחק בתחושת עליונות מוחלטת מול מחזיקת גביע הליגה והגביע האנגלי. עבור גרניט ג'אקה באופן אישי, החולשה המקצועית שחניכיו של יורגן קלופ מפגינים בליגה מתחילת העונה מעניקים הזדמנות נוספת לביסוס מעמדה של ארסנל בראש טבלת הפרמייר ליג ולהידוק מערכת היחסים עם אוהדי הקבוצה, שהולכת ומשתפרת פלאים באופן עקבי בתקופה האחרונה.

  • עוד באותו נושא:
  • ארסנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully