וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת שרי אחריך: כך שרי הפך לאחד הזרים הגדולים בתולדות מכבי חיפה

4.10.2022 / 16:00

כשחתם במכבי חיפה, הוא הצהיר שישכיח את קרים פריי. שלוש שנים אחרי, הוא גם הכוכב שעושה את ההבדל במאני טיים, גם המנהיג בחדר ההלבשה וגם יקיר האוהדים. ההבטחה שקיים, הרגע שביסס את מעמדו אצל השחקנים והאפשרות שיפרוש בישראל: כך צ'ארון שרי הפך לאגדה ירוקה

תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 0:2/ספורט1

בקיץ 2019 במכבי חיפה התמקדו בדבר אחר: להשאיר את קרים פריי בקבוצה. הירוקים שהיו בעיצומן של שנים שחונות וקשות, האמינו שהקשר הטורקי הוא נקודת האור שתוכל להוציא את המועדון מהבוץ ולהחזיר אותו לימים היפים. "הייתה תחושה שמצאנו את השחקן שהיה חסר לקבוצה", מודה גורם שהיה חלק מהקבוצה באותה ימים. "קרים הצית את הדמיון של האוהדים, ומרקו בלבול רצה לעשות הכל כדי שהוא יישאר".

בפועל פריי לא נשאר, בעיקר משום ששכרו בבשאקשהיר ממנה הושאל לירוקים עמד על מיליון יורו בעונה. חיפה נאלצה לחפש תחליף, והייתה משוכנעת שתיאלץ להתפשר. "המחשבה הראשונית הייתה שכל מי שנביא, יהיה פחות טוב מפריי. הכוונה היא להביא מישהו בסגנון שלו אבל עם מספרים טובים יותר", נזכר אותו גורם.

אחרי בדיקות מרובות, בלבול הפיל את הפור על שחקן נוסף מהליגה הטורקית העונה לשם צ'ארון שרי.

שחקן מכבי חיפה קרים פריי חוגג. יוסי ציפקיס
בהתחלה, שרי נראה כמו ברירת מחדל. קרים פריי/יוסי ציפקיס

אוהדי חיפה שבעי האכזבות היו סקפטיים מאוד לגבי ההולנדי החדש שמגיע. למען האמת, גם במסדרונות כפר גלים היה קשה להשתחרר מתחושת האכזבה מכך שפריי לא נשאר בקבוצה. לפני כמה שבועות פרסם המנהל האדמיניסטרטיבי רועי שני סיפור מאותם ימים, על שיחה שניהל עם שרי על הספרה 10 שהופיעה לו על הגב. "מספר 10 שהיה פה לפנייך, היה שחקן מצויין", אמר לו שני, ושרי הסתכל עליו בחצי כעס חצי חיוך ואמר: "תן לי לשחק, ואתה תשכח אותו מהר מאוד". גם באחד מהראיונות הראשונים שהעניק בישראל, שרי הצהיר ללא חשש: "אני טוב יותר מקארים פריי".

שלוש שנים עברו, וברור שהוא צדק. שרי הפך לשחקן מפתח בשתי האליפויות האחרונות, ולדמות האהובה ביותר ביציעים. הוא להטט בהופעת הבכורה שלו, קיבל שיר שחקן שהפך לרגע השיא לפני משחקי הבית, ואף ייצג את שחקני הקבוצה מול יעקב שחר בנושא המענקים. מחר הקשר המחונן יעלה לעוד אחד מרגעי השיא שלו בקריירה, ובחיפה משוכנעים: "אם יש מישהו שיכול לגרום לרגעי קסם גם מול יובנטוס, זה שרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי. רויטרס
עמד בהבטחה - ובענק. צ'ארון שרי/רויטרס

ההתחלה של שרי בחיפה הייתה רמז למה שעתיד להתרחש בשלוש השנים הבאות שלו במדים הירוקים. הוא הגיע ארצה אחרי שסוכניו זיו שטרנברג ואריאל בוזורגי הצליחו לשכנע את בלבול שזה השחקן שישדרג את חיפה, וישב על הספסל במשחק הפתיחה של עונת 2019/20. הירוקים קיוו לפתוח את העונה ברגל ימין, אבל נקלעו לפיגור 2:0 מול הפועל רעננה הצנועה. שרי הוזעק אל כר הדשא עוד במחצית הראשונה, ושינה לחלוטין את המשחק. הוא סיים עם שני בישולים וביחד עם ניקיטה רוקאביציה, הוביל מהפך וסידר ניצחון 3:4.

מאז שרי פשוט לא עצר. הוא הפך לשחקן הכי חשוב במערך של בלבול ולאחר מכן גם של ברק בכר, כשהוא מנפק מספרים אדירים, מגיע לספרות כפולות בשערים ובישולים כבר בעונתו הראשונה, ומוזכר בנשימה אחת עם הזרים הכי גדולים בתולדות המועדון.

האפקט החיובי שלו לא נמדד רק על הדשא, וגם בחדר ההלבשה הוא הפך למנהיג. בעונה שעברה העפילה חיפה לשלב בתים אירופי אחרי שנים ארוכות, לאחר שהדיחה בפלייאוף הקונפרנס ליג את נפטצ'י באקו. אחרי ההעפלה החליטו במכבי חיפה להעביר מענק לשחקני הקבוצה, אבל הסכום לא סיפק את השחקנים. מי שהחליט לעמוד בראש היה שרי, שהתייצב בפני חבריו והבטיח שיבהיר לראשי המועדון שהם דורשים מענק גבוה יותר. שרי ביחד עם נטע לביא ניגשו לראשי המועדון, ואחרי שיחה קצרה במיוחד הגיעו להסכמות שהעלו משמעותית את המניות של שרי ולביא בעיני שאר השחקנים.

גם עם הקהל נוצר סיפור אהבה, ושיר השחקן שמוקדש לשרי כבר הפך למסורת. האוהדים שרים במהלך החימום לכל אחד מהשחקנים את השיר שלו, וכאשר מגיע תורו של שרי, הדציבלים מזנקים. "אפילו אנחנו מחכים לשיר של שרי בחימום", אומר אחד השחקנים. "העניין הוא שגם צ'ארון יודע 'להדליק' את הקהל מצוין, זה הופך לשואו של ממש".

שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי. מאור אלקסלסי
סיפור אהבה. שרי/מאור אלקסלסי

שרי היה פקטור קריטי בהעפלה לליגת האלופות וממשיך להלהיב את הירוקים, אבל השאלות בנוגע לעתידו עדיין לא פתורות. בסוף העונה החוזה של שרי מסתיים, ובקבוצה יצטרכו לפעול בזריזות כדי להבטיח את הישארותו. אם שואלים את אנשי חיפה הם משוכנעים ששרי יחתום על חוזה חדש, מתוך מטרה שהוא יפרוש במדים הירוקים. גם שרי ומשפחתו התחברו מאוד לישראל ורוצים להישאר. יחד עם זאת, כדי למנוע אפילו פתח קטן לעזיבה, חיפה צריכה להזדרז ולהחתימו על חוזה חדש עוד לפני ינואר.

כך או כך, שרי יעלה למשחק מול יובנטוס עם אחריות עוד יותר גדולה מבדרך כלל. עומר אצילי ודולב חזיזה עלולים להיות מושפעים מהצום ביום הכיפורים, והמעמסה על שרי הופכת לגדולה. בכל מקרה, בחיפה משוכנעים שגם בבמה המרכזית השחקן שכבר כבש מול פריז סן ז'רמן, יראה שוב למה הוא נחשב בעיני רבים לאחד משלושת הזרים הגדולים בתולדות המועדון.

"אם יש מישהו שיכול לגרום לרגעי קסם מול יובנטוס, זה שרי", אמרו במועדון. "מי שמכיר אותו, יודע שבמאני טיים הוא אפילו טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully