וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממלחמה לאירוח מונדיאל? "אוקראינה תצטרף להצעת ספרד ופורטוגל ל-2030"

על פי "הטיימס", הנשיא זלנסקי נתן אור ירוק למהלך וביום רביעי יודיעו נציגי ספרד ופורטוגל כי אוקראינה תארח בית אחד בטורניר, אם ההצעה אכן תיבחר

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 3.10/פלייר

האם אוקראינה תהיה אחת המארחות של מונדיאל 2030? על פי "הטיימס" הבריטי, המדינה מוכת המלחמה תצטרף להצעת האירוח של ספרד ופורטוגל לקראת משחקי הגביע העולמי שייערכו בעוד שמונה שנים.

הנשיא וולודימיר זלנסקי נתן אור ירוק למהלך ועומד מאחורי קידומו, כשראשי ההתאחדויות של ספרד ופורטוגל אמורים להודיע על כך באופן רשמי במסיבת עיתונאים שתיערך במשרדי אופ"א ביום רביעי. מבחינתם, ההצעה מקדמת את הרעיון לפיו הכדורגל יכול להחזיר את התקווה והשלום לעולם.

אירוח כזה מצריך כמובן ערבויות ביטחוניות משמעותיות, דבר שאוקראינה לא יכולה לספק כרגע, אבל התקווה היא שעד 2030 תהיה המדינה כבר מספיק זמן אחרי הפלישה הרוסית ותשלים את שיקומה ובנייתה מחדש.

המהלך הזה אמור להוות נוקאאוט בקרב על אירוח מונדיאל 2030 ולאפשר להצעה הספרדית-פורטוגלית לגבור על כל הצעה אחרת ובעיקר לנטרל את האפשרות שערב הסעודית תארח יחד עם מצרים ויוון. באופ"א משוכנעים שמשחקי הגביע העולמי לשנת 2030 חייבים להיערך באירופה, לאחר שקטאר קיבלה את אירוח 2022 ואילו מונדיאל 2026 יהיה בארה"ב, קנדה ומקסיקו.

שחקני נבחרת אוקראינה. רויטרס
יקבלו את הזכות לארח? שחקני נבחרת אוקראינה/רויטרס

הפלישה הרוסית לאוקראינה החלה ב-24 בפברואר 2022 ונמשכת מאז. היא גבתה את חייהם של יותר מ-29 אלף בני אדם, כאשר יותר מ-14 מיליון איבדו את בתיהם.

נבחרת אוקראינה חזרה לפעילות בחודש יוני ולא הצליחה להעפיל למונדיאל, לאחר שהפסידה בגמר הפלייאוף לוויילס. הקבוצות משתתפות במפעלי אופ"א, אבל לא יכולות לארח בארצן. לעומת זאת, נבחרת רוסיה והקבוצות הרוסיות הושעו מהשתתפות במסגרות בינלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully