וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקו: "העונה נרצה להגיע לכל משחק שתואר יונח בו על השולחן"

3.10.2022 / 19:06

הפועל תל אביב פתחה עונה במסיבת עיתונאים, היו"ר רמי כהן: "בודקים איך אפשר לשחק באולם גדול יותר". טימור: "המועדון עלה בצורה שאני לא זוכר בארץ". האוהדים יעזרו במימון זר חמישי לליגה?

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 3.10/פלייר

בגביע ווינר היא כבר הספיקה להבטיח את מקומה בגמר ובעוד כשלושה שבועות היא תקווה לנצח בו את מכבי תל אביב, אבל עונה של הפועל תל אביב תצא לדרך רשמית ביום שישי כשהאדומים יארחו את הפועל אילת במסגרת המחזור הראשון בליגה. היום (שני) ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים החגיגית לרגל פתיחת העונה, בהשתתפות המאמן דני פרנקו והקפטן בר טימור.

במהלך המסעת הודה היו"ר רמי כהן שאוהדי הקבוצה העלו רעיון בתקופה האחרונה לפתוח הדסטארט כדי לסייע למועדון לממן רישום של זר חמישי לליגה (דבר שכידוע גורר קנס מהמנהלת), והוא אמר שלא יפסול את הרעיון.

דני פרנקו, מאמן הפועל תל אביב. דני מרון
הפועל תל אביב שואפת גבוה. פרנקו/דני מרון

"להתחיל עונה זה תמיד מרגש", סיפר פרנקו. "יש לנו קבוצה מוכשרת שעד היום שהיה לה, כמו ליתר הקבוצות, טרום עונה די מורכב. היו לנו הרבה תהפוכות, ניסינו לגבש את הקבוצה בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים. זה מונח בצד לקראת יום שישי, זו פתיחת העונה. אני בטוח שתהיה התרגשות של כולנו, אחרת לא היינו עושים את מה שאנחנו עושים, החיידק הזה בכולנו.

על השאיפות של הפועל תל אביב: "תהיה עונה מאוד מאתגרת, אבל אני חושב שהפועל תל אביב עשתה בכל חודש וחודש צעד קדימה כדי להיות מקום שאני אישית נהנה לעבוד בו. מקום שרוצה להתקדם ושואף להיות הכי טוב שאפשר. אנחנו לקראת עונה בה נשאף להגיע לכל משחק שיש בו תואר על השולחן, וננסה להילחם עליו. קל לדבר על הישגים, יותר קשה לעשות אותם. במטרה הראשונה, בגביע ווינר, הגענו למעמד הגמר. אני אוהב את הקבוצה שיש פה, את מה שקורה סביבנו, מצפה לנו תקופה מרגשת, משמחת ומאכזבת, הכל ביחד".

אולמם של האדומים צפוי להתמלא העונה בכל משחק, אחרי שהמועדון מכר את כל המנויים לליגה וגם את רוב המנויים ליורוקאפ. על כך אמר המאמן: "בסופו של יום כולנו רוצים לנצח, כולנו רוצים קבוצה שמחה, שאותם אלה שהצביעו בנו אמון ובאים וממלאים את האולם, ושבאירופה האולם יהיה מלא במשחקים, שהם יהיו גאים שהם חלק מהפועל תל אביב".

בנוסף, פרנקו התייחס לכך שהפועל תשתתף השנה בשתי מסגרות, לראשונה אחרי הרבה שנים: "אנחנו הולכים לדרך ארוכה קדימה, אז אנחנו מסתכלים רק על המשחק הבא, לא עושים אבחנה בין הליגה לאירופה. האתגר באירופה הוא קשה משמעותית מהליגה הישראלית, אבל האתגר פחות חשוב מאיך אנחנו כקבוצה נדע להתמודד איתו. חלק גדול מאיתנו היה בסיטואציה הזאת בעבר, אין שחקנים שלא מעדיפים להיות בשתי מסגרות, אבל אני רוצה לחשוב איפה נהיה אחרי אילת בשישי ואז אחרי לונדון בשלישי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בר טימור, הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
"המבחן יהיה לשלוש או חמש שנים קדימה". טימור/אודי ציטיאט

היו"ר רמי כהן: "הפסקתי לספור איזו עונה זו, אבל זו עונה מיוחדת. עברנו בשנתיים האחרונות המון כדי לקחת את המועדון הזה קדימה, לנסות לנפץ עוד תקרות זכוכית. לשמחתי הדברים עובדים לפי התוכנית, והשנה עשינו דברים שלא עשינו בעבר, העיקרי זה הרישום לאירופה, במפעל לא קל. עבדנו קשה מאוד בשביל להיות מוכנים לאתגר הזה, גם ברמת שחקנים, צוות מקצועי, מעטפת סביב הקבוצה. ניסינו להיות מוכנים לכל תרחיש, יהיו לנו הפתעות, גם טובות וגם פחות טובות, אבל לפחות ברמת ההכנה, כמה שניסינו ללמוד מהניסיון של אחרים והיערכות שלנו לגבי הלו"ז והעומס, אנחנו מרגישים מוכנים. נתחיל עונה שנקווה שתימשך כמה שיותר מאוחר ונגיע כמה שיותר רחוק בכל המסגרות. יש רצון עז של כל המעטפת של הפועל לחזור ולהיאבק כמה שיותר גבוה על תארים, זה מה שאנחנו מנסים לעשות השנה. נקווה שהעונה תימשך עמוק לתוך יוני".

מטבע הדברים, הרמת רף הציפיות צפויה לגרור עמה גם יחס תובעני יותר מההנהלה כלפי המאמן והשחקנים. "סבלנות יש לנו ותמיד הייתה. כמה שהפועל זה מקום עם חוסר סבלנות, אצלנו כהנהלה יש סבלנות", הבהיר כהן. "חשוב להבין שכרגע הכל ברמת התיאוריה, אנחנו עובדים לפי תוכנית שהמשמעות שלה, היא שמה שקורה השנה זה לא חד פעמי. אנחנו גדלים ברמת התקציב, זה מביא גידול ברמת המנויים, סולד-אאוט בליגה, קרוב לזה שיש באירופה. זה לא הולך להשתנות, אנחנו רואים את הפועל תל אביב בשנים הבאות כמו שהיא נראית היום - ויותר טוב. יש סבלנות, זה לא כישלון אם לא ניקח תואר, אם נהיה שם חמש שנים בארבע האחרונות של כל מפעל, ולא נעשה כלום, זה יהיה כישלון. המטרה היא לבנות מערכת יציבה לשנים קדימה".

היו"ר הוסיף: "התקציב של הפועל תל אביב הוא כ-16 מיליון שקל, גידול של 30 אחוז בערך מעונה שעברה. השנים הראשונות היו קשות כי לא היה לנו אולם, לשחק באולם של 1,000 צופים בהדר יוסף היה לנו יותר קשה. האולם הזה נתן לנו עוד אפשרויות, אבל אנחנו מסתכלים קדימה ויודעים שאם היינו יכולים למכור 5,000 מנויים, היינו עושים את זה. למשחק הראשון אנשים מחפשים כרטיסים 10 ימים לפני, זה חיובי אבל זו גם בעיה. התחלנו דיבורים ראשוניים עם חברת 'היכלי הספורט' והעירייה, מה עושים כדי שהפועל תל אביב תוכל לשחק באולם יותר גדול. אפשר למצוא פיתרונות, אם נמשיך ככה כסולד-אאוט, זו בעיה שתונח על שולחננו בקרוב. זה פוטנציאל של גידול של 20-30 אחוז בהכנסות מבלי לעשות דברים מיוחדים".

טימור הוסיף: "המועדון והמערכת עשו פה קפיצה ענקית בשנתיים האחרונות. מהיום הראשון שלי פה, גם בסיבוב השני שלי כאן, סביבת העבודה עלתה קדימה בצורה שאני לא זוכר באף מועדון בארץ, ברמה הכי רצינית. הקימו פה קבוצה ששואפת לשחק על כל התארים, אלה היו המטרות שלנו, אנחנו מאוד מתרגשים לקראת פתיחת העונה. אנחנו קוראים לכל מי שיכול לתפוס כיסא לאיזה משחק שיהיה פנוי - תגיעו.

על השאיפות להילחם על תארים: "אני לא יודע מה זה בשל לתואר. אנחנו כן שואפים להתמודד על הכל, אנחנו לגמרי במחשבה על זה. בשנה שעברה היינו במרחק נגיעה, אולי זה היה מקפיץ אותנו עוד יותר. לדעתי המבחן הגדול יהיה אם המועדון יצליח ברמה של שלוש או חמש שנים להתמודד על תארים, לזכות בתארים, לא לזכות ולחזור אחורה. אם ניקח את זה ונרצה להתקדם, ההסתכלות צריכה להיות על שלוש או חמש שנים קדימה, ולא לעשות בליץ וגמרנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully