וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "מכבי תל אביב רוצה לנצח בכל משחק, המציאות היא אחרת"

3.10.2022 / 16:52

הצהובים ערכו מסיבת עיתונאים לפני פתיחת עונת היורוליג נגד ז'לגיריס בחמישי, המאמן: "לא אפול למלכודת הציפיות. רוצה שיהיה כאן תהליך בריא, שאנשים יחייכו". וויצ'יץ': "מאמין שנוכל להשיג הרבה דברים"

מכבי תל אביב ערכה היום (שני) את מסיבת העיתונאים שלה לקראת משחק פתיחת העונה שלה ביורוליג מול ז'לגיריס קובנה ביום חמישי, בה דיבר עודד קטש על הציפיות מקבוצתו החדשה ומצב ההכנות. כזכור, הצהובים צירפו שמונה שחקנים זרים חדשים - הגארדים ווייד בולדווין, לורנזו בראון, דארן היליארד ואוסטין הולינס, הפורוורדים ג'רל מרטין ובונזי קולסון, ושחקני הפנים אלכס פויתרס וג'וש ניבו, אליהם הצטרפו גם שני ישראלים - גיא פניני ורפי מנקו.

היו"ר שמעון מזרחי, שפתח את מסיבת העיתונאים, התייחס לרענון שעבר הסגל: "השנה, בשונה משנים קודמות, כבר בחודש יולי רוב הסגל כבר היה חתום. להצגה זו הפעם יש משמעות רבה מהרגיל, הואיל והסגל מונה לא פחות מ-10 שחקנים חדשים וכן ישנים-חדשים, דבר שגם קרה בצוות המקצועי. אנו גאים עם המשך שיתוף הפעולה עם חברת 'פלייטיקה' וכל נותני החסות האחרים, ואנו גאים שכבר בחודש ספטמבר אזלו המקומות בהיכל".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש עם היו"ר שמעון מזרחי ועם ניקולה וויצ'יץ'. אודי ציטיאט
יוצא לדרך חדשה. קטש עם מזרחי וניקולה וויצ'יץ'/אודי ציטיאט

"אנחנו מאוד מתרגשים ושמחים להיות כאן", פתח קטש את דבריו. "כל שנה היא מאתגרת, השנה במיוחד נבנתה פה קבוצה עם 10 שחקנים חדשים, עם טרום עונה מאתגר במיוחד בגלל אליפות אירופה וקוצר זמן. כולם מספיק זמן כאן כדי להבין את האחריות שיש עלינו להוביל קבוצה עם מסורת כמו של מכבי תל אביב, ואנחנו מודעים לגודל הציפיות. זה יקרה רק אם נתרכז יום-יום. אנחנו רוצים לבוא ליום עבודה בשיא הרצינות כדי שנדע שעשינו את המקסימום והקהל יהיה גאה בנו. נבנתה קבוצה עם הרבה מאוד יכולות, אבל בעיקר עם אופי מיוחד, זה מה שיהפוך אותנו לקבוצה מיוחדת, עם סינרגיה וכזו שתמשיך להשתפר. אפשר להבין שזה נבנה ביום-יום, גם שם דרושה עבודה, צריך להתרכז במה שעושים ובתהליך, וזה יוביל לתוצאות. נבנה פה צוות חדש, הצירוף של דייויד, אנחנו מרגישים מדי יום בכבוד ובזכות להיות חלק מהדבר הזה. אני רוצה לברך את הצוות שלי על המאמצים, את ניקולה וצוות הסקאוטינג על הקבוצה שנבנתה פה. יש לנו הרבה עבודה, נאחל לשחקנים ליהנות כמה שיותר".

על הקבוצה שנבנתה תחתיו: "כל שחקן שיושב כאן נבחר בקפידה, זה לא רק אני, זה צוות שלם שנתן הרבה מחשבה כדי שהקבוצה הזאת תצא לפועל. אנחנו רוצים ליצור זהות מסוימת ודרך שבה אנחנו רוצים לשחק, דברים שקשורים לכדורסל נראה עם הזמן הולכים ומשתפרים ונמצא את הכימיה ואת ההבנה איך להוציא מהקבוצה הזאת את הכי טוב. לגבי כמות המאמץ, כבר מהרגע הראשון נרצה לראות 100% מהדברים האלה. אין לנו ציפייה שבחודש זה ייראה מושלם, מה שיהפוך אותנו לקבוצה מצוינת זה האופי של השחקנים והיום-יום שלנו, שם אנחנו צריכים להיות יותר טובים".

על השינויים ברוטציה מהליגה ליורוליג: "יש שאיפות ויש מציאות. אי אפשר לשנות את החוקים, צריך לשחק במסגרתם. זה מקשה ומבלבל לפעמים, לנו המאמנים אבל בעיקר לשחקנים, השחקנים שנמצאים פה מנוסים, גם הם מבינים את זה ומוכנים לקבל אותה.אנחנו כצוות לא עושים חלוקה של הקבוצה, לא מדברים על כדורסל שונה. מתייחסים לכל משחק לגופו, מבקשים את אותו מאמץ ואותם הרגלים התקפיים והגנתיים. אנחנו עולים ומשחקים באותה דרך. זאת הדרך להסתכל על זה".

"עברו הרבה דברים מאז. אני יודע איפה אני נמצא, זו החובה והאחריות שלי", השיב קטש כשנשאל האם הוא מרגיש חייב למועדון בגלל שזכה ביורוליג כשחקן על חשבון הצהובים. בהמשך, הוא הוסיף לגבי העונה נטולת התארים שממנה מגיעה הקבוצה: "אני לא הייתי חלק מהשנה שעברה, באופן אישי אני לא אפול למלכודת הציפיות. הייתי שמח שזה יחלחל לשחקנים, ההבנה שזו מכבי תל אביב ורוצים לנצח בכל משחק ובכל מסגרת. המציאות היא אחרת, יודעים מה המטרות שלנו, רוצים לעשות הכי טוב, קשה לדעת ולהצביע על מטרה ספציפית אחת. כשתיגמר העונה, נוכל לדעת אם היינו שווים יותר או פחות. אם ניתן ללחצים מבחוץ להשפיע עלינו, על המאמץ והחיבור בינינו, זה עלול להשפיע. אני רוצה שיהיה פה תהליך בריא, שאנשים יבואו ויחייכו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בעלי מכבי תל אביב דייויד פדרמן, אודי רקנאטי והיו"ר שמעון מזרחי. אודי ציטיאט
בעלי מכבי תל אביב דייויד פדרמן ואודי רקנאטי עם היו"ר שמעון מזרחי/אודי ציטיאט

גיא פניני, שחזר בקיץ לקדנציה שנייה בצהוב, אמר: "זה מרגש מאוד בשבילי להיות פה, לראות את כל הפרצופים שוב. אמנם אנחנו כבר שבועיים-שלושה ביחד וכל יום מרגש בשבילי, לראות את כולם פה למסיבת עיתונאים רשמית זה מרגש. לראות את כל התמונות מהעבר זה כיף, אבל זה מה שהיה, צריכים להסתכל קדימה. יש פה קבוצה חדשה עם אופי מדהים. יקח זמן לחבר את כל השחקנים האלה, יש לנו את הפוטנציאל לעשות דברים יפים, נקווה שנעשה את זה".

מזרחי התייחס לשני הקאמבקים של הקיץ: "צריך לזכור במי מדובר - מדובר בגיא פניני שהיה קפטן בקבוצה, שחקן שהניף גביעים וצלחות אליפות, שהוא גם כמעט מאמן על המגרש, הערך המוסף שלו זה לא רק בקליעה לשלוש, גם באישיות ובאופי שלו ובחוכמת המשחק. אנחנו חשבנו שיחד איתו זה השנה שהוא צריך לחזור למועדון. על דיוויד בלאט אין צורך להכביר במילים, הוא זכה עם הקבוצה באליפות אירופה ב-2014, הוא עטור מדליות וגביעים ותארים אולימפיים, הידע המקצועי שלו לא יסולא בפז, ולמרות שהוא גם יועץ לאיגוד הכדורסל הקנדי, כל הזמן עיניו בוחנות אותנו בארץ, תמיד נעזרנו בקשריו ב-NBA. חשבנו שזה הצעד הכי מתבקש שיכול להיות".

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני ליד רפי מנקו. אודי ציטיאט
שב לקדנציה נוספת. גיא פניני עם רפי מנקו/אודי ציטיאט

בולדווין, שאמור להיות בורג מרכזי במכבי, סיפר: "החוויה הראשונה שלי בתל אביב היא מבורכת. זה אחד המועדונים שרציתי לשחק בהם אחרי שעזבתי את אולימפיאקוס, החודש הראשון עם עליות וירידות אבל אפשר לצפות לזה בקבוצה עם 10 שחקנים חדשים והיינו בלי הרכז שלנו. כשאתה עם שני פליימייקרים מהטובים ביורוליג בשנים האחרונות זה יעזור לכולם, זה ברור".

יפתח זיו, שפותח עונה שנייה במכבי תל אביב, הוסיף: "אני מקווה שהעונה הזאת תהיה שונה מהקודמת, זו קבוצה חדשה, מקווה שתהיה עונה מוצלחת וטובה. יש לנו חיבור של בני אדם מבחינת אופי, מקווה שגם לי בפן האישי. למדתי הרבה. צריך להבין מה זה המקום הזה, להקשיב לצוות, הוא רק רוצה בטובתך, ובעזרת זה להשתפר כקבוצה".

המנהל הספורטיבי ניקולה וויצ'יץ' אמר: "תמיד טוב להראות לשחקנים את הסרטונים האלה ולהבין מה זה מכבי, מה ההיסטוריה שלנו והמטרות שלנו. יש לנו 108 תארים, והמטרה היא לאסוף עוד. זאת המטרה שלנו ועם התמיכה של האוהדים נהיה שוב טובים מאוד. ניתן את הלב בכל משחק, נגרום לאוהדים שמחה אחרי המשחקים בהיכל. אנחנו חושבים שעשינו עבודה טובה מאוד כדי להתאים שחקנים שיוכלו לשחק ביחד, לבנות קבוצה אטרקטיבית, אגרסיבית ואתלטית. אם משווים את זה לקבוצות הקודמות שלנו, אולי חסר לנו עומק, אבל אם נהיה בריאים, אני מאמין שנוכל להשיג הרבה מאוד דברים כאן".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון עם ווייד בולדווין. אודי ציטיאט
הצמד שאמור להוביל את מכבי תל אביב. בולדווין ולורנזו בראון/אודי ציטיאט

מוקדם יותר היום הודיע המועדון על כך ששיתוף הפעולה עם חברת Playtika יימשך לשנה שלישית בה תשמש ענקית המשחקים כנותנת החסות הראשית של הקבוצה. כחלק מההסכם יתווסף לדוני הכלב - הקמע הרשמי של הצהובים - קמע נוסף בשם טיקה הצ'יטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully