וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פולין רוצה לפגוע ברוסיה ומי שסובלת זו קבוצה ישראלית"

עודכן לאחרונה: 3.10.2022 / 14:05

ברוסיה התייחסו בהרחבה לאיסור על שאפי סוליימאנוב להמריא עם הפועל באר שבע למשחק נגד לך פוזנן: "פחדנים, הם אף פעם לא אהבו אותנו". כשבוחנים את ההיסטוריה, האיבה ודעת הקהל ברחוב, מבינים שלניסיון של מחזיקת הגביע לשנות את ההחלטה, לא היה שום סיכוי

תקציר: מכבי נתניה - הפועל באר שבע 2:1/ספורט1

הפועל באר שבע המריאה הבוקר (שני) לפולין ללא שאפי סוליימאנוב, במהלך שסוקר בהרחבה בתקשורת הרוסית. שלטונות פולין מסרבים להכניס לשטחם אזרחים רוסים החל מלפני כשבועיים, ומחזיקת הגביע תתארח אצל לך פוזנן בקונפרנס ליג ללא שחקן הכנף שלא מחזיק בדרכון נוסף.

"שאפי רוצה להשתתף בכל משחק, בעיקר במפעלים האירופים", אמר אתמול סוכנו אלן אגוזארוב: "הייתה לו אמביציה גבוהה לקראת לך פוזנן והוא רצה להיות עם הקבוצה במשחק הזה, אבל זה לא תלוי בו".

סוליימאנוב הוא הכדורגלן הראשון ברמה הזו שמסורב וכנראה זו הסיבה להדים. זה לא עוד מחנה אימון או משחק ידידות, אלא התמודדות במפעל אירופי - מה שגרם לפובליציסטים ברוסיה לטעון ב-24 השעות האחרונות שאופ"א נותנת יד לאפליה. העיתונאי מראט רמזאנוב העלה אתמול האשמות של "רוסופוביה" וכתב ש"הפולנים רוצים לפגוע ברוסים ומי שסובלת זו קבוצת כדורגל ישראלית".

הפועל באר שבע מצדה, עשתה מאמצים לקבל אישור עבור האזרח הרוסי שלה ובאופן מאוד לא מפתיע - לא הצליחה. המועדון מבירת הנגב מחויב לפעול למען עצמו והמועסק שלו, אבל עם כל הכבוד למחזיקת הגביע הישראלי בכדורגל, התמונה הרבה יותר רחבה ממשחק בקונפרנס ליג. כשמדובר בפולין ורוסיה, רק התערבות הרבה יותר גדולה יכולה לשנות החלטה כזו.

שאפי סוליימאנוב עם אסטריט סלמאני באימון הפועל באר שבע. לירון מולדובן
במולדתו שוב זועקים: "זו רוסופוביה". סוליימאנוב/לירון מולדובן

ב-22 בספטמבר החליטו ארבע חברות באיחוד האירופי; פולין, ליטא, לטביה ואסטוניה, לאסור על כניסת אזרחים רוסים לשטחן. מדובר על ארבע מדינות עם היסטוריית יחסית ארוכה וכואבת עם רוסיה, שחלק מהן מרגישות מאויימות על ידיה גם עכשיו.

על הקצה קצהו של המזלג, וזה הקצה בלבד: היחסים בין ורשה למוסקבה מתוחים כבר עשרות שנים ואם מישהו רוצה לשים אצבע על אירוע מסויים ב-100 השנים האחרונות, כדאי שישוב עד ה-17 בספטמבר 1939 (כי אפשר לגלוש גם עד שנת 1605).

דברו עם פולני על פלישת גרמניה הנאצית ב-1 בספטמבר 1939, והוא כנראה ישיב לכם: "ואל תשכח שהייתה עוד פלישה 16 ימים לאחר מכן". תוסיפו את טבח יער קאטין ותקבלו תמונה שחרוטה באופן מובהק בזיכרון הלאומי הפולני.

אחרי התפרקות ברית המועצות נרשם שיפור ביחסים, אבל לא לזמן רב. פולין תומכת בכל תהליך "מערבי" שאוקראינה מנסה לעבור ב-20 השנים האחרונות, בעוד רוסיה מתערבת בבוטות לכיוון השני ולהתרחקות השכנה מהגוש האירופי. רבים בפולין משוכנעים עד היום שרוסיה עומדת מאחורי התרסקות המטוס בה נהרגו הנשיא לך קצ'ינסקי ופוליטיקאים נוספים וגם מאחורי משבר המהגרים בגבול עם בלארוס.

הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר האחרון כבר החזירה את האיבה ללא מחסומים, וטועה מי שחושב שמדובר בעניין פוליטי בלבד; ברחוב הפולני מתעבים את רוסיה. סקרים שנערכו בחודשים האחרונים העלו שכ-70 אחוז מהמשיבים חוששים שפוטין ינסה לפלוש גם לשטחם, דרך קלינינגרד שבגבול הצפוני.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יוצא ממטוסו הנשיאותי עם הנחיתה בשדה התעופה בטהרן. GettyImages
רוב הפולנים חוששים באמת ובתמים שרוסיה תנסה לפלוש גם למולדתם, כמו ב-1939. פוטין/GettyImages

"פולין אף פעם לא אהבה אותנו. הם יעשו הכול כדי לפגוע בנו, אני לא מופתע שהם לא מאפשרים לסוליימאנוב להיכנס", אמר אתמול שחקן נבחרת רוסיה בכדורעף, אלכסיי ספירידונוב. לא בטוח שהוא טועה.

מבין מדינות אירופה, פולין מנסה להוביל את הקו התקיף ביותר נגד רוסיה בחודשים האחרונים - והיא גם זו שמעניקה את התמיכה הכי גדולה לפליטים האוקראינים (יחסית ליכולתה). היא הפכה לביתם של יותר מ-3.5 מיליון פליטים וכמדינה שבדרך כלל לא חובבת זרים, היא דווקא מעניקה יחס חם לאלו שהגיעו מגבולות המזרח.

רוברט לבנדובסקי הכריז לפני כמה שבועות שבמונדיאל 2022 יענוד סרט קפטן צהוב-כחול (כצבעי דגל אוקראינה) ולאחר מכן קיבל אחד כזה מאנדריי שבצ'נקו במפגש מצולם ומתוקשר - שלאף אחד לא יהיה ספק מי נמצא בצד של מי. בנוסף, נבחרת אוקראינה, שחטאר דונייצק ודינמו קייב מארחות את משחקי הבית שלהן בזירה היבשתית בוורשה וקרקוב.

אם מישהו שכח, כשבאופ"א ופיפ"א עדיין ניסו להבין מי נגד מי, פולין כבר הודיעה שהיא תחרים את משחקי הפלייאוף נגד רוסיה במוקדמות מונדיאל 2022. הכיוון ברור: בעד אוקראינה ובעיקר נגד רוסיה (של פוטין), בכל הכוח. אז בוודאי שספירידונוב לא הופתע שסוליימאנוב קיבל תמרור עצור.

אנדריי שבצ'נקו מעניק סרט קפטן לשחקן נבחרת פולין, רוברט לבנדובסקי. Joosep Martinson, GettyImages
סרט הקפטן של פולין במונדיאל יהיה בצבעי דגל אוקראינה. לבנדובסקי ושבצ'נקו/GettyImages, Joosep Martinson

דיבורים בסגנון "אסור לערב פוליטיקה וספורט" נשמעים מגוחכים כשמתייחסים היום לפולין ורוסיה, כי זה פשוט בלתי אפשרי. עד הקיץ האחרון, בכל עונה שיחקו בליגה הרוסית 4-6 פולנים, אבל היום נשאר רק אחד: מאצ'יי ריבוס שנשוי לרוסייה וחי במדינה כבר עשור. כשהתברר שהוא לא מתכוון לעזוב את הליגה הרוסית וחתם בספרטק מוסקבה, הוא נזרק מנבחרת פולין.

סבסטיאן שימנסקי עמד במוקד של קמפיין של אוהדי כדורגל במולדתו להדחה מהנבחרת לפני כמה חודשים וברגע שעונת 2021/22 הסתיימה, עזב את הליגה הרוסית. כמוהו עשו גם שאר הפולנים, מלבד ריבוס.

יו"ר איגוד הסמבו (אומנות לחימה) של רוסיה, רנאט לאישב, אמר אתמול: "הפולנים חשפו את פרצופם הפחדני, הם פשוט פחדנים ואין מילה אחרת. הספורטאים שלנו תמיד היו יותר טובים מהפולנים - הם פוחדים מאיתנו, אז הם גוררים את הפוליטיקה למגרש".

בעיה דומה התעוררה לאחרונה כשצ'כיה החליטה להקשות על כניסת אזרחים רוסים לשטחה - פחות מחודש לפני משחק ראווה בפראג בין קבוצות ההוקי קרח נאשוויל פרדאטורס וסן חוסה שארקס. ב-NHL איימו לבטל את ההגעה לבירת צ'כיה ובסוף השבוע הוחלט לאשר את כניסת השחקנים הרוסים של שתי הקבוצות.

פולין היא בין מובילות הקו, אבל ברוסיה תוהים אם תקדים שאפי סוליימאנוב יוביל למקרים דומים בעתיד - במדינות נוספות באירופה, לא רק בכדורגל. בישראל בכל מקרה אין בעיה כזו והפועל באר שבע יכולה להמשיך ליהנות משחקן הכנף המצטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully