וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון החדש של הסופר ליג: "נדאל ודג'וקוביץ' נפגשו 59 פעמים, זה משעמם?"

פלורנטינו פרס חושף את התוכנית המעודכנת להקמת ליגת העל, ועוקץ את אל חלאיפי: "אנחנו חוששים מתחרות? הכדורגל חולה, וחייב להבריא"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 2.10/ספורט1

יוזמת ה"סופר ליג", ליגת הכדורגל העצמאית שתכלול את הקבוצות הגדולות והעשירות של אירופה, יוצאת להשקה מחודשת. פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד ומי שנחשב לכוח המניע מאחורי המפעל הפוטנציאלי, התראיין היום (ראשון) לתקשורת הספרדית והציג את החזון המעודכן של הליגה.

לדבריו, ה"סופר ליג" שנתפסה כליגה לעשירות בלבד אחרי שנוסדה באפריל 2021 (אז נאלצה לדחות את התוכניות להקמת הליגה בשל לחץ ציבורי), אמנם תהיה נפרדת מאופ"א ותגדיל את היקף המפגשים בין הקבוצות הגדולות, אבל תכלול גם קבוצות "קטנות" יותר.

"הליגה לא תהיה סגורה. 25 אחוזים מהמקומות בליגה יהיו פתוחים, והקבוצות יתחרו על הכניסה לליגה מדי עונה", אמר פרס. לדבריו, "המודל החדש שאופ"א מציעה רק יחריף את הבעיות של הענף. צעירים לא מתעניינים בכדורגל כיום. העניין בכדורגל הולך ופוחת בקצב מדאיג מאוד. הענף שלנו חולה. אנחנו מפסידים מדי יום בקרב על דעת הקהל העולמית".

פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד. רויטרס
לא מוותר. פרס/רויטרס

פרס לוקח כדוגמא חיובית את הטניס. "אם הטניס היה תחת האחריות של אופ"א, היינו רואים את פדרר ונדאל משחקים אחד נגד השני אולי שלוש או ארבע פעמים במשך הקריירה. נדאל ודג'וקוביץ' נפגשו 59 פעמים לאורך השנים - אתם חושבים שזה משעמם? ריאל מדריד, לעומת זאת, שיחקה נגד ליברפול 9 פעמים ב-67 שנים. למה אנחנו מונעים מהקהל את מה שהוא רוצה לראות?".

פרס עקץ את נאסר אל חלאיפי, נשיא פריז סן ז'רמן ומי שצידד מלכתחילה באופ"א. "הוא אמר שריאל מדריד ייסדה את הסופר ליג משום שהיא חוששת מתחרות. אולי כדאי להזכיר לו שריאל מדריד היא הקבוצה המצליחה בתולדות הכדורגל. זכינו בליגת האלופות 14 פעמים, ואנחנו לא מפסיקים לחשוב על הזכייה ה-15. זו המנטליות בריאל מדריד. אנחנו צריכים לאגד את כל הקבוצות הגדולות ביבשת, ולעצור את ההידרדרות של הכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully