וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר ממשחק עונה: על חשיבות המפגש בין מכבי ת"א ומכבי חיפה

1.10.2022 / 11:00

יש משחקים שיכולים ללמד על שינוי של מגמה, על מהפך ועל חילוף משמרות - והמפגש הערב הוא כזה. הצהובים סומכים על דניאל פרץ ולא מרגישים שצריך להוריד אותו לקרקע, בעוד סביב ערן זהבי יש תחושה של "השקט שלפני הסערה"

תקציר: מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים 0:4/ספורט1

1. שחר פיבן הגיע ראשון. הוא גר בראשון לציון הסמוכה למרכז הרפואי שמיר אסף הרופא, אז היה לו הכי קל להגיע. אחריו חנו סמוך למחלקת הילדים גם גבי קניקובסקי, דור פרץ ואופיר דוידזאדה. בדרך כלל שולחת מכבי תל אביב נציגות של ארבעה שחקנים לביקורי ילדים בבתי חולים, אבל גם דניאל פרץ רצה להצטרף. עם החיוך המבויש שלו הוא נכנס באיחור קל לאחת המחלקות אחרי שחבריו כבר החלו בביקור.

לא חדש לפרץ הקשר עם ילדים חולים. שחקנים במכבי תל אביב מספרים שיש שלושה ילדים ששוער מכבי תל אביב מאמץ לחיקו כבר זמן ממושך. כאלה שזקוקים לחיזוקים שלו מעבר לטיפול הרפואי והוא שם בשבילם לאורך כל השבוע. לא במקרה אומרים עליו שהוא הרבה יותר בוגר מ-22 שנותיו. זה בא לידי ביטוי במגרש. זה אפילו בולט יותר בחיים שמחוץ לקרית שלום. לפרץ יש סבלנות, שקט ובניגוד לעוצמות על הדשא, יש בו גם הרבה רוך וחום.

כשצעד במסדרון של בית החולים לפני שלושה שבועות, אחד המבקרים איחל לו בהצלחה במשחק מול אלבניה. פרץ עדכן את המברך שהוא ישחק נגד אירלנד בפלייאוף הנבחרת הצעירה. "זה לא פחות חשוב", הפטיר לעברו הבחור. "אתה תעלה אותנו ליורו הצעירות", אמר וידע מה הוא אומר.

דניאל פרץ, שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
לפרץ יש סבלנות, שקט ובניגוד לעוצמות על הדשא, גם הרבה רוך וחום/קובי אליהו

שלשום באימון בקרית שלום חריסטוס קלפקיס עלה ראשון לדשא. מאמן השוערים היווני שסידר לפרדראג ראייקוביץ' את הראש והוביל אותו למכירה ממכבי תל אביב לצרפת, הוא גם זה שעובד עם פרץ. לקלפקיס יש את היכולת לנקות מכל שוער את האלמנטים השליליים ולמקד אותו רק לפן החיובי. פרץ התפתח עוד לפני החזרה של קלפקיס לישראל ביחד עם ולאדן איביץ', אבל עכשיו זה הזמן שלהם יחד והמופע האדיר של פרץ בפנדלים מול אירלנד בבלומפילד, זה גם הודות לעבודה המשותפת של שניהם.

המשחק של מכבי תל אביב הערב בחיפה זה יותר ממשחק רגיל. הרבה יותר גם ממשחק עונה. יש משחקים שיכולים ללמד על שינוי של מגמה. על מהפך ועל חילוף משמרות. גם מסי וניימאר ששיחקו על הדשא בסמי עופר יצאו ברושם מהאווירה המטורפת. אין הרבה אצטדיונים באירופה עם השיגעון שיש בשנה האחרונה סביב מכבי חיפה. אל מול הטירוף הזה, יעמוד השקט וקור הרוח של דניאל פרץ כתחנה אחרונה. משני הכיוונים יעמדו בגב שלו אלפי אוהדים שיקניטו ויקללו, ינסו להוציא מריכוז ולשגע אותו. אם יש מישהו שיכול לעמוד בזה זה פרץ.

למכבי תל אביב יש כמה באנקרים לקראת המשחק הערב. פרץ הצטרף אליהם בקביעות העונה. כשמכבי תל אביב סיימה בתיקו מול מ.ס. אשדוד, איביץ' היה מספיק הגון להודות שהוא גם היה יכול להפסיד את המשחק, שאלמלא שתי ההצלות הנהדרות של פרץ מול שחקני אשדוד, מכבי תל אביב היתה גם יכולה להפסיד. תיקו לא תהיה תוצאה רעה עבור מכבי תל אביב ועם שער ספיגה אחד בחמישה מחזורים היא יכולה להאמין לפחות בנקודה הערב, אבל אף אחד לא מדבר על פחות מניצחון.

לדניאל פרץ יהיה משקל גדול באיך שהמשחק ייגמר. איביץ' אמר עליו השבוע שהוא לא צריך מישהו שיוריד אותו לקרקע אחרי ההיי מול אירלנד, שעם פרץ אין שום מחסומים מנטליים שצריך לנטרל. גם בגיל כה צעיר עבור שוער, פרץ הוא מהדמויות הדומיננטיות שיש לאיביץ' להציע בצומת כה משמעותי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני מכבי תל אביב בבית החולים אסף הרופא: דניאל פרץ, אופיר דוידזאדה, גבי קניקובסקי, שחר פיבן, דור פרץ. יניב טוכמן, מערכת וואלה
ליורו הוא כבר עלה. פרץ עם חבריו בביקור במחלקת הילדים/מערכת וואלה, יניב טוכמן

2. אלמלא פרשת החדר בנבחרת ישראל, החזרה של ערן זהבי לליגת העל היתה מוכתרת עד עכשיו כסולידית במונחים שהרגיל אותנו מספר 7. שובו של הכוכב הכי גדול של הכדורגל הישראלי בעשר השנים האחרונות נפתח בסערה באירופה עם שערים חשובים מאוד עבור מכבי תל אביב, אבל בליגת העל הוא בינתיים על הילוך יחסית נמוך. הפנדל המוחמץ באשדוד הוכיח שזהבי הוא גם בן אדם.

לשונות רעות כבר החלו לדון באפשרות שזה לא מה שמכבי תל אביב ציפתה וקיוותה לקבל. זהבי עובד קשה בקרית שלום ומכין את עצמו לקאמבק האמיתי. אם עד לא מזמן הרגיש עדיין כאבים בגלל הניתוח בברך והשיקום שעבר, עכשיו הוא כשיר. השקט הזה סביבו יכול להעיד שמשהו הולך להתפוצץ. אם יש משחק בו זהבי שוב יכול להגיד "לא הלכתי לשום מקום", זה המשחק של הערב.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. לירון מולדובן
השקט שלפני הסערה? ערן זהבי אחרי הפנדל המוחמץ באשדוד/לירון מולדובן

בשנים היפות שלו במכבי תל אביב, מכבי חיפה לא היתה מועמדת אמיתית לאליפות. היא בטח לא היתה פייבוריטית. הפועל באר שבע היתה לקראת השושלת שלה, כך שאת השנים האחרונות בהן מכבי תל אביב הפכה להיות סגנית לאלופה מהכרמל, הוא עדיין לא חש.

עצם זה שבשבוע כזה של משחק עונה, הגיבורים עליהם מדברים סביב מכבי תל אביב הם דניאל פרץ, אוסקר גלוך ויונתן כהן, יכול רק לסייע לזהבי לבוא בשקט ולגנוב את ההצגה מהצד הצהוב. הנבחרת הצליחה בלעדיו מול אלבניה, הנבחרת הצעירה כבר מסמנת שהדור הבא מתדפק על הדלת וזהבי כאילו קצת נשכח וירד מתחת לרדאר. בשביל משחקים כמו הערב מיטש גולדהאר החזיר אותו והראשון שיודע את זה הוא ערן זהבי. על הדשא בו זרק בזמנו את סרט הקפטן בנקודת השפל הגדולה בקריירה שלו, הוא ירצה לסיים כגיבור הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully