וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב לאיילת שקד: הקדימי את אזרוחו של המתעמל טימור מינגלוב

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 10:26

המתעמל בן ה-14 מחזיק במעמד של תושבות משום שאימו נשואה לאזרח ישראלי, אך באיגוד ההתעמלות רוצים שהוא ייצג את ישראל כבר עכשיו בטורנירים הגדולים ופנו לשרת הפנים. דולגופיאט: "הוא הזכיר לי את עצמי כשהגעתי לארץ"

טימור מינגלוב. מכבי תל אביב,
היורש של דולגופיאט? טימור מינגלוב/מכבי תל אביב

אגודת מכבי תל אביב פנתה היום (חמישי) לשרת הפנים איילת שקד בבקשה להקדים את אזרוחו של המתעמל האוקראיני בן ה-14, טימור מינגלוב, שעלה לישראל לפני שנתיים ומחזיק בתושבות ישראלית משום שאימו נשואה לאזרח ישראלי.

הבקשה זכתה להמלצתו של שר התרבות והספורט חילי טרופר ובה מצויין שמינגלוב הינו מתעמל על שממילא יהיה זכאי לאזרחות ישראלית בעוד כשלוש שנים בשל ההליך המדורג של אימו, אלא שחשוב להקדים את התאזרחותו בכדי שיוכל כבר עכשיו לצאת לתחרויות בחו"ל ולייצג את ישראל באליפות העולם באפריל 2023, באליפות אירופה 2024, כמו גם בתחרויות הכנה נוספות בדרך לשם.

עו"ד תומר ורשה שמייצג את מכבי תל אביב ומשפחתו של הספורטאי מסר: "לעומת ספורטאים אחרים, כאן מדובר בבקשה העומדת בהוראות החוק ובנהלים, בקטין שהוא כבר תושב ישראלי ושצפוי להתאזרח ממילא, אלא שהעיתוי הוא קריטי. בגילו הנוכחי, טימור מינגלוב זקוק לכל התמיכה בכדי לממש את הפוטנציאל הענק הגלום בו. המתנה תפגע קשות בהתפתחותו המקצועית ותמנע ממנו לייצג את ישראל בענף ההתעמלות, כאשר כבר באפריל 2023 צפויה להתקיים אליפות העולם".

לבקשה צורפו מכתבי תמיכה רבים של בכירי הענף, כולל של המתעמל ארטיום דולגופיאט, זוכה מדליית הזהב האולימפית בטוקיו 2020, שכתב עליו: "ברגע שראיתי את טימור מינגלוב זיהיתי את הכישרון והפוטנציאל הטמון בו. הוא הזכיר לי את עצמי כשהגעתי גם כן ארצה לראשונה בגיל 12. מינגלוב מתעמל רציני שעובד קשה והבנתי לאחרונה שהוא לא יכול לייצג את ישראל בשל מעמדו. הצטערתי לשמוע זאת שכן אני מבין את חשיבות צבירת ניסיון כזה כבר מגיל צעיר שבו הוא נבנה כספורטאי".

  • עוד באותו נושא:
  • התעמלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully