וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה בעולם השחמט נמשכת: אלוף העולם מאשים את הכוכב העולה ברמאות

עודכן לאחרונה: 27.9.2022 / 19:52

מגנוס קרלסן יצא בהאשמה חריגה וטען שהנס ניימן מרמה, שבוע אחרי שפרש ממשחק מולו אחרי מהלך אחד בלבד. הסערה עלתה לכותרות אחרי שהמיליארדר המפורסם אילון מאסק גיחך על החשדות לרמאות בעזרת רטט במכשיר אנאלי

סערה גדולה בעולם השחמט: אלוף העולם מגנוס קרלסן טוען שהוא חושד שהכוכב האמריקאי העולה, הנס ניימן, מרמה בתחרויות, באמירה יוצאת דופן, שמעוררת הדים גדולים בענף. קרלסן, אלוף העולם חמש פעמים, נחשב לאחד משחקני השחמט הטובים בהיסטוריה, והשבוע הצית מחדש את היריבות שלו עם ניימן ויצא נגדו בהאשמות חמורות.

קרלסן יצר כותרות בשבוע שעבר כאשר פרש ממשחק מול ניימן בן ה-19 לאחר ששיחק מהלך אחד בלבד. הוא אמר ברשתות החברתיות שהחלטתו לעשות זאת התקבלה כדי לעזור "לשמור על משחק השחמט".

"אני יודע שהמעשים שלי תסכלו רבים בקהילת השחמט", כתב קרלסן בן ה-31 על הפרישה החריגה שלו, "אני מתוסכל. אני רוצה לשחק שח. אני רוצה להמשיך לשחק שחמט ברמה הגבוהה ביותר באירועים הטובים ביותר. אני מאמין שרמאות בשחמט היא עניין גדול ואיום קיומי על המשחק. עד כה הצלחתי לדבר רק עם המעשים שלי, והפעולות האלה הצהירו בבירור שאני לא מוכן לשחק שח עם ניימן. אני מקווה שהאמת בעניין הזה תצא לאור, תהיה אשר תהיה".

קרלסן הוסיף כי הוא מאמין שיש לחזק את אמצעי האבטחה שנועדו למנוע רמאות משחקנים ושהוא "שקל בחום" לפרוש מגביע סינקוופילד האחרון כאשר נודע לו שניימן קיבל הזמנה מאוחרת, לפני שהחליט בסופו של דבר לשחק. קרלסן גם ציין שניימן - שהודה ברמאות במשחקים מקוונים בעבר - עשה שדרוג ענקי בקריירה שלו ובדירוג שלו והתפתח בשחמט שלו לאחרונה, למרות, כפי שהוא ניסח זאת, לא נראה שהוא "מרוכז לחלוטין" במשחק.

"ההתקדמות שלו על הלוח הייתה יוצאת דופן, ולאורך כל המשחק שלנו בגביע סינקוופילד היה לי הרושם שהוא לא היה מתוח או אפילו מרוכז לגמרי במשחק בעמדות קריטיות, תוך שהוא מנצח אותי כשחור באופן שאני חושב שרק קומץ שחקנים יכול לעשות. המשחק הזה תרם לשינוי נקודת המבט שלי", כתב.

"אנחנו חייבים לעשות משהו בנוגע לרמאות, ומצדי, בהמשך הדרך, אני לא רוצה לשחק נגד אנשים שרימו שוב ושוב בעבר, כי אני לא יודע מה הם מסוגלים לעשות בעתיד".

קרלסן לא פירט את השיטות שבהן הוא חושד שניימן אולי השתמש כדי להשיג יתרון לא הוגן, אבל ספקולציות ברשת העלו חשד שהוא משתמש במנגנון רטט ונעזר בגורם חיצוני ששולח לו סימנים על המהלך הנכון ביותר, כמובן בעזרת תוכנת מחשב שמסייעת.

ניימן כמובן הכחיש את ההאשמות על רמאות, ואף אמר שהוא מוכן לא רק לעבור כל צורה של חיפוש כדי להוכיח את חפותו - אלא אף הוסיף: "מעולם לא בגדתי במשחק מעל הלוח. אם הם רוצים שאתפשט לגמרי, אני אעשה את זה".

ניימן הפך לכוכב עולה, אחרי שבשנים האחרונות זינק 250 שלבים בדירוג העולמי, על אף שאין לו מאמן. אחרי שניצח השנה את קרלסן, הוא קטע לו רצף של 53 משחקים בלי הפסד. "אני מניח שזה מביך עבור אלוף העולם להפסיד לי, אני מרגיש רע עבורו", אמר.

אלוף העולם שחמט, מגנוס קרלסן. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
מסעיר את עולם השחמט. קרלסן/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos
הנס ניימן, שחקן שחמט. מתוך שידורי הטלוויזיה, ברשתות החברתיות, צילום מסך
כבר רימה בעבר, איך יגיב הפעם? ניימן/צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה, ברשתות החברתיות

ואז התחילו השמועות וההאשמות. ברשת טענו שניימן רימה בעזרת מכשיר אנאלי, שהעביר לו ברטט סימנים על המהלך הנכון שעליו לעשות. מי שהצטרף לטענה הזאת היה אילון מאסק, המיליארדר המפורסם.

מאסק צייץ פראפרזה על ציטוט של הפילוסוף הגרמני: "כישרון מצליח לפגוע במטרה שאף אחד לא יכול, גאון פוגע במטרה שאף אחד לא רואה (כי זה בתחת שלו) - שופנהאוזר". לאחר מכן מאסק מחק את הציוץ. כמו כן צייץ ש"כמעט אפשר לשמוע את הצליל של כפפת הגומי על היד, שעושה חיפוש לפני משחק השחמט...", בטרם מחק גם את הציוץ הזה.

"לא אכפת לי. כי אני יודע שאני נקי", אמר ניימן, "אתה רוצה שאשחק בקופסה סגורה, בלי קליטה אלקטרונית? לא אכפת לי. אני כאן כדי לנצח וזו המטרה שלי בלי קשר". אגב, רבים ברשת זעמו על ההאשמות של קרלסן, וטענו שהוא מנסה להרוס ליריבו הצעיר את הקריירה, ויוצא בהאשמות חמורות, בלי הוכחה.

  • עוד באותו נושא:
  • שחמט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully