וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורטוגלי הכי טוב במנצ'סטר יונייטד: דיוגו דאלוט במומנטום נפלא

27.9.2022 / 16:00

המגן הימני של השדים האדומים, שכבש צמד בכורה בקריירה בשבת, מרגיש על גג העולם אחרי פתיחת עונה מצוינת ומוכן להילחם על המקום בהרכב במונדיאל מול ז'ואאו קאנסלו, אותו יפגוש גם בדרבי של מנצ'סטר בראשון. לפני כן, לשניים יש עסק עם ספרד

בכל הקריירה שלו במנצ'סטר יונייטד יש לדיוגו דאלוט שער אחד. בניצחון 0:4 בצ'כיה בליגת האומות בשבת, כאשר פתח במקומו של ז'ואאו קאנסלו המושעה, הבקיע המגן הימני את הצמד הראשון בחייו. ולא סתם צמד - את שני הכדורים הוא שלח לרשת דווקא ברגל שמאל, ורוב המשחק הפך למופע הפרטי שלו.

דאלוט הנדס את המהלך שהוביל לשער הראשון בפריצה סוחפת מחצי המגרש שלו, וגם סיים אותו כשהגיע בתזמון הנכון למסירת הרוחב של רפאל לאאו. אחרי ההפסקה, הוא הפציץ בעוצמה ממרחק וחגג שוב עם חיוך רחב על הפנים. לקינוח, הגביה דאלוט גם את כדור הקרן שהוביל לשער הרביעי, של דיוגו ז'וטה - וכך הושלם הניצחון המוחץ. ברונו פרננדש הבקיע אף הוא, כריסטיאנו רונאלדו הוסיף אסיסט, אבל המגן היה השחקן המצטיין על המגרש מבין השלושה של מנצ'סטר יונייטד. בעצם, הוא היה הטוב מבין כל השחקנים על כר הדשא.

דיוגו דאלוט שחקן נבחרת פורטוגל חוגג שער. רויטרס
הכי טוב על המגרש בצ'כיה. דאלוט חוגג/רויטרס

כאשר ראו אוהדי השדים האדומים את הניסיון המוצלח של דאלוט מחוץ לרחבה, הם נזכרו מיד בבעיטה המפורסמת הקודמת שלו ממצב דומה. היה זה במשחק הגומלין מול פריז סן ז'רמן בשמינית גמר ליגת האלופות במרץ 2019. הפורטוגלי נכנס אז כמחליף להופעתו השנייה במפעל, ובזמן פציעות ננעצה הבעיטה היומרנית שלו בידו של פרסנל קימפבמה בתוך הרחבה. מרכוס ראשפורד שלח את הפנדל פנימה כדי לקבוע 1:3, למחוק את הפיגור 2:0 מהמשחק הראשון באולד טראפורד ולשלוח את מנצ'סטר יונייטד לרבע הגמר.

בדיעבד, באופן אירוני למדי, התברר כי הרגע הקסום הזה פעל דווקא לרעתו של דאלוט. הניצחון הסנסציוני חיזק מאוד את מעמדו של אולה גונאר סולשיאר שקיבל את המינוי הקבוע בעמדת המאמן, והנורבגי לא העריך את המגן - בלשון המעטה. באותו קיץ שילמה מנצ'סטר יונייטד 50 מיליון ליש"ט לקריסטל פאלאס כדי לרכוש את ארון וואן-ביסאקה. עם תג מחיר כזה לא היה לדאלוט סיכוי להתמודד, וגם פציעה שספג בוודאי לא עזרה. כך הוגבלה תרומתו בעונת 2019/20 לארבע הופעות קצרצרות בפרמיירליג, ובעונה שלאחר מכן הוא כבר נשלח בהשאלה למילאן, כשגם שם ישב בעיקר על הספסל.

שחקן מנצ'סטר יונייטד דיוגו דאלוט. Soccrates Images, GettyImages
נחשב כמחדל של מוריניו. דאלוט במדי מנצ'סטר יונייטד/GettyImages, Soccrates Images

דאלוט נחשב בתקופה זו למחדל פורטוגלי של ז'וזה מוריניו, ונרמז כי הגיע לקבוצה רק בזכות היותו בן ארצו של "המיוחד". לטענת מבקריו, הוא לא היה יעיל מספיק בהגנה, בעוד וואן-ביסאקה זכה לשבחים על אינספור תיקולים עם רגליו הארוכות שהביאו לו את הכינוי "העכביש". לימים התברר כי היתה זו אשליה: האנגלי, שקיבל אשראי כמעט בלתי מוגבל מסולשיאר, היה שם בפתיחת העונה הקטסטרופלית בעונה שעברה, שהביאה בסופו של דבר לפיטוריו של הנורבגי. רק כאשר התחלף הבוס, קיבל דאלוט מחדש את הצ'אנס להוכיח את עצמו אצל רלף רנגניק, והתוצאות היו מעודדות. לפתע, הוא כבר לא עשה חורים בעורף - לפחות לא בתדירות בה נטען בעבר שהוא נוטה לעשות זאת. כל העונה שעברה הייתה אמנם עגומה במיוחד מבחינת מנצ'סטר יונייטד, אבל המגן הפורטוגלי סיים אותה עם מבט אופטימי לעבר העתיד.

לשם התחלה, הקיץ לא בישר לו טובות, כי המאמן החדש אריק טן האח הציע לחזק את העמדה שלו וסימן את סרג'יניו דסט כאופציה המועדפת. האמריקאי של ברצלונה כבר עבד בהדרכתו של טן האח באייאקס, וההולנדי התמקד בעיקר בשחקנים אותם הכיר אישית - לראיה, אפילו מרקו ארנאוטוביץ', אותו טיפח בטוונטה אי שם ב-2008, נכנס לרשימת המבוקשים. העניין הוא שההנהלה לא מיהרה להיענות לכל בקשותיו, והסאגה הזו הובילה למבוי סתום עד לסוף אוגוסט. מחירו של דסט היה גבוה מדי לטעמו של המנהל הספורטיבי ג'ון מורטו, וכך הוחלט לסמוך על שני המגנים הימניים שכבר היו בסגל. מבין שניהם, העדפתו של טאן האח ברורה: הוא לא סופר את וואן-ביסאקה ורואה בדאלוט שחקן ראוי הרבה יותר.

הגיבוי הזה נתן לפורטוגלי כנפיים וחיזק מאוד את ביטחונו העצמי. אמנם הוא היה שותף מלא לשני ההפסדים לברייטון ולברנטפורד במחזורי הפתיחה, אבל תרומתו לרצף הניצחונות שבא לאחר מכן - מרשימה בהחלט. דאלוט לא רק בישל את השער הקריטי של פרננדש בסאות'המפטון, אלא מהווה את אחד השחקנים היציבים והנחושים ביותר של השדים האדומים העונה. האוהדים מתחילים להעריך אותו, במיוחד אחרי האמירה שנכנסה היישר ללבבות שלהם. "אנחנו יכולים להיכנס להיסטוריה כאחראים לתקומה של מנצ'סטר יונייטד", הוא הכריז - והגישה הזו מורגשת היטב. אולי מדובר רק בארבעה ניצחונות ומוקדם מאוד לקפוץ למסקנות מרחיקות לכת, אבל דאלוט נראה כמו כוכב בהתהוות וכישוריו ההגנתיים מוכחים כמצוינים.

ז'ואאו קאנסלו, מנצ'סטר סיטי. רויטרס
המקום שלו בהרכב פורטוגל בסכנה. קאנסלו/רויטרס

כאשר הוחתם דאלוט ב-2018, מוריניו קבע: "יש לו את כל התכונות הדרושות למגן - הפיזיות, החוכמה הטקטית והיכולות הטכניות. באקדמיה של פורטו הוא קיבל את המנטליות הנחוצה כדי להפוך למקצוען. דיוגו הוא המגן הטוב ביותר באירופה בשכבת הגיל שלו, ואנחנו מאמינים שצפוי לו עתיד גדול במנצ'סטר יונייטד". הנבואה הזו הרגישה במשך זמן מה כבדיחה לא ממש מוצלחת, אבל זה קרה בעיקר כי דאלוט פשוט לא קיבל הזדמנות אמיתית. כעת, כאשר לקח את הצ'אנס שלו בשתי הידיים, אפשר לראות את מילותיו של מוריניו באור אחר לגמרי. איך אפשר בכלל לחשוב עכשיו בכיוונו של דסט? לטן האח יש מגן ימני מהשורה הראשונה, שאפילו מזכיר במידה לא מבוטלת את חברו לנבחרת: קאנסלו.

אז בהיעדרו של מגן מנצ'סטר סיטי מהמשחק האחרון של הנבחרת, הצטיין דאלוט עד כדי כך שנפתח מאבק רציני על המקום בהרכב. במי יבחר הערב המאמן פרננדו סנטוס בקרב ראש בראש מול ספרד בבראגה (21:45, שידור ישיר בספורט4), בו יספיק לפורטוגלים תיקו על מנת לסיים בפסגת בית ב' ולהעפיל לחצי גמר ליגת האומות? ומי אמור להיות המגן המועדף בגביע העולם שייפתח בעוד פחות מחודשיים בקטאר? קאנסלו מנוסה יותר, וגם הוא נמצא בכושר מעולה, אבל התשובה כבר לא חד משמעית אחרי הצמד בשבת. "אני תמיד לומד מקאנסלו, כי הוא אחד הטובים בעולם", אמר דאלוט, אבל במומנטום הנוכחי הוא בהחלט ישמח לתת לו פייט - לא רק בנבחרת, אלא גם בפרמיירליג. הדרבי של מנצ'סטר יתקיים כבר ביום ראשון (16:00, שידור ישיר בספורט1), וזה עשוי להיות שבוע מרגש ומרתק במיוחד עבור הכוכב החדש של השדים האדומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully