וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכרעה בשלישי: פורטוגל הביסה 0:4 את צ'כיה, ספרד נכנעה לשוויץ

הסלסאו חגגו עם שערי בכורה של דאלוט, פרננדש וז'וטה ועקפו בדרך לפסגה את "לה רוחה" שבביתה הפסידה 2:1 לקראת המפגש ביניהן בבראגה. שלושער למיטרוביץ', 1:4 לסרביה על שבדיה וסונדגרן

המחזור החמישי בשלב הבתים של ליגת האומות הסתיים הערב (שבת) עם מהפך בפסגת הבית של פורטוגל וספרד והותיר לנו דרמות רבות למשחקי יום שלישי, אז יסתיים שלב הבתים במפעל. פורטוגל הביסה 0:4 את צ'כיה ועקפה את ספרד, שהופתעה בביתה כשנכנעה 2:1 לשוויץ.

בדרג ב', אוקראינה חגגה 0:5 מרשים בארמניה, אבל סקוטלנד לאחר מכן גברה 1:2 על אירלנד והן ייאבקו לקרב ישיר ביניהן על הפסגה, כפי שיהיה גם עם ארלינג הולאנד ונורבגיה שהפסידו 2:1 בסלובניה ובאמצע השבוע יתארחו אצל סרביה שהביסה 1:4 את שבדיה ודניאל סונדגרן.

דיוגו דאלוט, מגן נבחרת פורטוגל. רויטרס
האיש של פורטוגל בפראג. דאלוט/רויטרס

דרג א'

בית 2:

צ'כיה - פורטוגל 4:0


מחזיקת גביע ליגת האומות הראשון עלתה לפסגת הבית בדיוק בזמן. שלושה ימים לפני שתארח את ספרד באצטדיון בבראגה, היא עשתה את המוטל עליה בפראג, ובגדול. זה התחיל עם שער בכורה במדים הלאומיים של דיוגו דאלוט, חברו למנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש הכפיל את היתרון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ועוד לפני השריקה למחצית צ'כיה החמיצה פנדל, אחרי ששיק בעט לשמיים כדור עונשין מ-11 מטר שנפסק כתוצאה נגיעת יד של כריסטיאנו רונאלדו. דאלוט המשיך בשלו כשהבקיע ברגל שמאל את שערו השני הערב ובמדים הלאומיים ואת המסמר האחרון נעץ דיוגו ז'וטה מבישול של רונאלדו. בעוד פורטוגל כרגע ראשונה ומצפה לה קרב מול ספרד, צ'כיה צריכה לנצח בשוויץ, אחרת תרד דרג.

כריסטיאנו רונאלדו, שחקן נבחרת פורטוגל. Thomas Eisenhuth, GettyImages
נפגע בפתיחה, גרם לפנדל שהוחמץ וסיים עם בישול. רונאלדו/GettyImages, Thomas Eisenhuth

מהלך משחק

דקה 15: כריסטיאנו רונאלדו נפגע בפניו. הכוכב הפורטוגלי ספג מכה והחל לדמם, נאלץ לעזוב את המגרש לטיפול ולאחר מכן שב לכר הדשא.

דקה 33: גול! רפאל לאאו פרץ על קו ימין, מסר כדור רוחב שאליו הגיע המגן דיוגו דאלוט שמקרוב דחק לרשת וחגג שער בכורה במדים הלאומיים.

דקה 45+2: גול! הסלסאו הכפילו את יתרונם. הפעם היה זה מריו רוי שמסר רוחב למרכז הרחבה, ברונו פרננדש היה במקום הנכון כדי לגלגל פנימה. שני שחקני מנצ'סטר יונייטד עם השערים.

דקה 45+6: צ'כיה החמיצה פנדל! ממש בשניות האחרונות של המחצית הראשונה, שופטי המסך זיהו שכריסטיאנו רונאלדו נגע בכדור עם ידו ברחבה בניסיון לבלום נגיחה. פטריק שיק ניגש לבעיטה ושלח את הכדור לשמיים.

דקה 52: גול! דאלוט לא הסתפק בשער בכורה וכעת הוא עם צמד. המגן הניף את רגל שמאל מכ-20 מטר, ואצ'ליק לא הצליח להושיע.

דקה 82: גול! גם דיוגו ז'וטה המחליף הצטרף לחגיגה. רונאלדו לא כבש היום, אבל לקרן שהרים ריקרדו הורטה הוא הגיע, הוריד לז'וטה ופורטוגל חגגה שער רביעי.

גאבי, קשר נבחרת ספרד. Alex Caparros, GettyImages
לזה ספרד לא ציפתה. גאבי/GettyImages, Alex Caparros

ספרד - שוויץ 2:1

דווקא לאחר פתיחת קמפיין לא מרשים במיוחד, עם שתי תוצאות שתי בשני המחזורים הראשונים, ספרד עלתה על דרך המלך וניצחה פעמיים - 0:1 את שוויץ ו-0:2 את צ'כיה. הערב היא שבה לסורה כשבמגרש בסראגוסה נקלעה לפיגור משער של מנואל אקנג'י, וכשכבר השוותה משער של ג'ורדי אלבה בדקה ה-55, היא החזיקה מעמד ארבע דקות עד שאקנג'י, בלם מנצ'סטר סיטי, גם הוסיף למאזנו בישול לבריל אמבולו שקבע את תוצאת הסיום. ספרד כאמור תצא כעת לפורטוגל לקרב על המקום הראשון ששווה עליית שלב, שוויץ תארח את צ'כיה בתקווה להימנע מהפסד שיוריד אותה לדרג השני.

מהלך משחק

דקה 21: גול! הספרדים הופתעו בסראגוסה. קרן משמאל שהרים רובן וארגס מצאה את מנואל אקנג'י, הבלם החדש של מנצ'סטר סיטי נגח לפינה הרחוקה והכניע את אונאי סימון.

דקה 55: גול! אסנסיו דהר לרחבה, הרים את הראש וזיהה בצד שמאל את ג'ורדי אלבה, הכניס לו כדור אלכסוני וכל שנותר למגן זה לבעוט חזק ומדויק את שער השוויון.

דקה 59: גול! שוויץ שוב מובילה וגם הפעם אחרי כדור קרן. ג'אקה הרים לרחבה והכדור בשנית נחת על ראשו של אקנג'י, שהפעם הסיט אותו לעבר אמבולו ששלח את הרגל וכבש.

מנואל אקנג'י, בלם נבחרת שוויץ. JAVIER SORIANO, GettyImages
אקנג'י והשוויצרים הפתיעו את הספרדים בגדול/GettyImages, JAVIER SORIANO

דרג ב'

בית 1:

ארמניה - אוקראינה 5:0

על אף ההפסד 3:0 לסקוטלנד במשחק הקודם, האוקראינים הגיעו מלאי ביטחון ופירקו בירבאן.
אולכסנדר זובקוב כיכב עם בישולים לאולכסנדר טימצ'יק (21) וארטיום דובביק (69) כשבתווך גם מצא את הרשת בעצמו (57). דובביק המחליף הכין את הרביעי לדנילו איגנטנקו (81) והשלים צמד אחרי שלוש דקות. ארמניה סופרת ארבעה הפסדים רצופים וכעת תאבק מול אירלנד על הישרדות בדרג השני.

סקוטלנד - אירלנד 1:2

אחרי הניצחון 0:3 המרשים על אורקאינה, הסקוטים עשו צעד נוסף במסעם לעבר דרג א'. דווקא האירים עלו ליתרון משער של ג'ון איגן בדקה ה-18, אבל המארחים השלימו מהפך דרמטי הודות לג'ק הנדרי (50) ופנדל מוצלח של ראיין כריסטי בדקה ה-81. כעת הסקוטים יוצאים למשחק חוץ בפולין נגד אוקראינה, וכל תוצאה פרט להפסד תבטיח לה את הפסגה.

שחקני נבחרת אוקראינה חוגגים. רויטרס
טיול בארמניה. שחקני אוקראינה חוגגים/רויטרס

בית 4:

סלובניה - נורבגיה 1:2

ארלינג הולאנד הבקיע גם היום והעלה את מאזנו ל-15 שערים ב-10 משחקים העונה בכל המסגרות, אבל היתרון שהעניק לנורבגיה לא הספיק בסלובניה. כוכב מנצ'סטר סיטי העלה את נבחרתו ליתרון יקר בדקה ה-47, אבל אנדרז' שפוראר ובנימין ששקו בשער נפלא מחוץ לרחבה השלימו מהפך בדקות 69 ו-81 ושמרו עבור הסלובנים על סיכוי להימנע מירידה לדרג השלישי לקראת מחזור הסיום בו יפגשו את שבדיה. הקרב על הפסגה ייערך ביום שלישי בין נורבגיה לסרביה, כשהיתרון הוא של הסקנדינבים בזכות ניצחון החוץ שלהם במפגש האחרון בין הנבחרות.

סרביה - שבדיה 1:4

השבדים איבדו כל סיכוי לעלות לדרג א' עוד לפני המשחק, אבל אחרי שדניאל סונדגרן (שעלה כבלם במערך של שלושה בלמים) וחבריו הובסו בבלגרד, הם חייבים לנצח בביתם את סלובניה כי אחרת הם יירדו לדרג ג'. השבדים עוד הוליכו בסרביה משער של ויקטור קלאסון (15), אבל אז החלוץ הלוהט אלכסנדר מיטרוביץ', שמככב גם עם פולהאם בפרמיירליג, השיב בשלושער בדקות 18, 45+1 ו-48 וגם ראה את סשה לוקיץ' קובע 1:4 בדקה ה-70. סרביה תארח את נורבגיה ביום שלישי ולמרות היתרון של הנורבגי במפגשים ביניהן, היא תלויה בעצמה - כי אם תנצח היא תסיים בראש הבית.

ארלינג הולאנד, חלוץ נבחרת נורבגיה. JURE MAKOVEC, GettyImages
המשיך ברצף גם בנבחרת, אבל זה לא הספיק. הולאנד/GettyImages, JURE MAKOVEC

דרג ג'

צפון אירלנד - קוסובו 1:2
לצפון אירלנד: גאבין ווייט (82), ג'וש מאגניס (90+3). לקוסובו: ודאט מוריץ' (58)

קפריסין - יוון 0:1
לקפריסין: מרינוס ציוניס (18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully