וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל כרמי קיבל את עיטור הכבוד האולימפי מידי תומאס באך

24.9.2022 / 17:35

יו"ר הוועד האולימפי הקודם של ישראל אמר: "הייתה לי זכות גדולה ללוות את משפחות הי"א במאבקן". נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי בירך: "תחת הנהגתך, ישראל עשתה את ההישגים הטובים אי פעם"

מערכת וואלה

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי הקודם של ישראל, קיבל את עיטור הכבוד האולימפי על תרומתו לספורט בישראל. תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי שביקר בישראל לרגל הנצחת י"א חללי מינכן במלאות 50 שנה לבטח מינכן, התפנה להעניק את העיטור שנחשב לעיטור הכבוד האולימפי הגבוה ביותר.

כרמי עמד בראש הוועד האולימפי בישראל מ-2013 ועד 2021. במהלך התקופה זכה להוביל את ישראל לשני משחקים אולימפיים - ריו 2016 וטוקיו 2020 (שהתקיימו בקיץ 2021) כשאלה האחרונים היו המשחקים האולימפיים הטובים ביותר בתולדות ישראל. כרמי הנהיג את הספורט הישראלי בתקופה הקשה של ההתמודדות עם מגיפת הקורונה והיה מעורב באופן אישי במאבקן של אלמנות הי"א אנקי שפיצר ואילנה רומנו לדקת הדומייה בטקס הפתיחה במשחקים האולימפיים בטוקיו, כשהוא מלווה אותן לפגישות אישיות עם תומאס באך בלוזאן שבשווייץ.

הענקת עיטור נעשתה בטקס מיוחד, על פי כללי הפרוטוקול האולימפי, ובמהלכו נשא באך נאום מרגש במיוחד בו סקר את ההיכרות האישית שלו עם כרמי לאורך תשע שנות כהונתו.

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך מעניק את עיטור הכבוד ליו"ר הוועד האולימפי הקודם יגאל כרמי. באדיבות הוועד האולימפי בישראל, אתר רשמי
תומאס באך עם יגאל כרמי/אתר רשמי, באדיבות הוועד האולימפי בישראל

באך אמר: "לא כל יום אתה נתקל באדם שמיד בהיכרות הראשונה אתה יודע שאתה יכול לסמוך עליו, שהוא מהימן. עבורי, יגאל, היית כזה מהרגע הראשון. תמיד הערצתי את השקט הפנימי שלך, זה שאפשר לך לעמוד על העקרונות והערכים של הספורט האולימפי ולהפיצו בישראל. תחת הנהגתך, הספורטאים הישראלים עשו את ההישגים הטובים אי פעם בזירה האולימפית - 90 ספורטאים וספורטאיות, ב-15 ענפי ספורט וארבע מדליות אולימפיות, מהן שתיים מזהב בענף ההתעמלות.

"לא מעט בזכות המעורבות שלך והגישה האופטימית, הנצחנו את זיכרון י"א חללי מינכן, ראשית בריו 2016 בכפר האולימפי ואחר כך בדקת הדומייה בטקס הפתיחה בטוקיו 2020. ועל כל אלה אני גאה להגיש לך את העיטור האולימפי".

כרמי הנרגש הודה לבאך: "שמחתי לשרת את הספורט האולימפי בכלל ואת הספורט בישראל בפרט. לאורך השנים, מצאתי בתומאס באך ידיד אמת אשר במנהיגותו אף פעם לא פסח על התמודדות עם בעיות מורכבות. הייתה לי זכות גדולה ללוות את משפחות הי"א במאבקן ולהיות באצטדיון האולימפי בטוקיו בדקת הדומייה לזכר חללי מינכן, אותה לא אשכח לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully