וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד זימון עומר אצילי לנבחרת: "מנוגד לקוד האתי של ההתאחדות"

כמה ארגוני הנשים שילבו כוחות ועתרו לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל: "טרם הפנים את חומרת מעשיו"

תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 21.9/ספורט1

שורה של ארגוני נשים בישראל הגישו היום (רביעי) עתירה לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בדרישה לבטל את ההחלטה לזמן את עומר אצילי לנבחרת ישראל בעקבות פרשת הכדורגלנים והקטינות בה היה מעורב.

על פי העתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אורי קידר, אבי בלום, אורי כהנא ונדב בנאסייג ממשרד נבו קידר בלום המתמחה במשפט ספורט מגדרי, "החלטת ההתאחדות להחזיר את אצילי לנבחרת ישראל, בתקופה סמוכה כל כך למעשים החמורים ולחשיפת ההתכתבויות החושפות את האמת בפרט, אינה סבירה ואף אינה חוקית שכן ההתאחדות פעלה בניגוד לקוד האתי של הנבחרת ובניגוד לתקנון המחייב הליך בדיקה של וועדת האתיקה בטרם החלטה האם אצילי מתאים לייצג את ישראל במדי הנבחרת הלאומית".

במסגרת העתירה, חברו יחד שדולת הנשים, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית וקבוצת "בונות אלטרנטיבה", בדרישה לבית הדין לבטל את השתתפותו של עומר אצילי כבר במשחק הקרוב נגד נבחרת אלבניה ולהקפיא את זימונו לנבחרת ישראל עד לעריכת שימוע בפני ועדת האתיקה של ההתאחדות שתבחן את התאמתו לייצג את ישראל במדי הנבחרת כנדרש בסעיף 14 לקוד האתי של הנבחרת.

עוד נטען בעתירה כי ההחלטה לזמן את אצילי לסגל נבחרת ישראל סותרת את הדרישה הנורמטיבית אותה קבעה ההתאחדות לכדורגל לשחקניה בתקנון נבחרת ישראל, הקובע (בסעיף 4 לקוד האתי) כי: "על שחקן נבחרת להיות ער לעובדת היותו מודל לחיקוי, במיוחד לבני נוער ולשחקנים צעירים ולעובדת היותו מייצג את המדינה ואת חיי הספורט שלה. אי לכך, שחקן נבחרת חייב לשמור על מעמדה הייצוגי של הנבחרת ועל התנהגות ההולמת את מעמדו כשחקן נבחרת, בכל תקופה בה יימנה על סגל הנבחרת".

עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל בחימום. מאור אלקסלסי
עומר אצילי/מאור אלקסלסי

"העובדה כי יושב ראש ההתאחדות החליט להתיר זימונו של השחקן לסגל הנבחרת, לא רק נוגדת כל נורמה בסיסית, אלא נוגדת באופן מפורש את הכללים בהם מחויבת ההתאחדות מכוח הדין, התקנון ומכוח כללי האתיקה שהיא עצמה קבעה." נכתב בעתירה. "חלף זאת, בחרה המשיבה (ההתאחדות) לתת גיבוי למעשיו החמורים של השחקן, אף שלא טרח הוא להתנצל בפני הקטינה, ונדמה כי טרם הפנים את חומרת מעשיו..." בכך, משדרת המשיבה מסרים קשים לכלל הציבור, גברים ונשים כאחד, מוזילה את הכבוד שבלבישת המדים הלאומיים של נבחרת ישראל, ופוגעת בכל ערכי המוסר המגולמים בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully