וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ארגטינה כינסה דיון חירום: אזלו מדבקות ואלבומי הכדורגל

משבר לאומי לקראת המונדיאל: הביקוש הביס את ההיצע, בקיוסקים מודאגים, מדבקה של מסי נסחרת ב-58 דולר ובפאניני לא עומדים בקצב "כי השנה גם מבוגרים חזרו לאסוף"

תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 21.9/ספורט1

מי מאיתנו לא אסף מדבקות וקלפי כדורגל כשהוא היה ילד? מי מאיתנו - ההורים - לא עבר עם ילדיו ליד קיוסק ושמע דרישות תקיפות לקנות להם חבילת קלפים? ובכן, בארגנטינה מסתבר שמדבקות ואלבומי הפאניני המפורסמים פשוט אזלו. וזו הפכה להיות בעיה לאומית עד כדי כך ששר בממשלה נפגש עם התאחדות הקיוסקים הלאומית (זו לא המצאה) ועם ראשי חברת פאניני-ארגנטינה כדי למצוא פתרונות.

ארגנטינה מצויה בקדחת כדורגל חסרת מעצורים כחלק משגרת יומה, אבל לקראת מונדיאל 2022 שייצא לדרך ב-20 בנובמבר, נדמה שהשיאים נשברים. הציפיות בשמיים, הקוף ירד מהגב עם הזכייה בקופה אמריקה והאזרח בשגעון.

דיון במשרד המסחר של ארגנטינה אחרי שנגמרו מדבקות הכדורגל. משרד המסחר, ממשלת ארגטינה, אתר רשמי
בעיה שהגיעה עד פתחה של הממשלה. הדיון אתמול במשרד המסחר/אתר רשמי, משרד המסחר, ממשלת ארגטינה

השבוע אזלו במדינה הדרום אמריקאית כל מדבקות הפאניני ולפני שנמשיך, הנה ההסבר על קצה המזלג: בתחילת שנות ה-60 האחים פאניני האיטלקים הקימו חברה לשיווק ספרים, מגזינים, חוברות קומיקס, מדבקות, קלפים ועוד. כמה שנים לאחר מכן הם חתמו עם פיפ"א על הסכם לשווק את אלבום המדבקות הרשמי של מונדיאל 1970 והשאר היסטוריה.

במשך עשרות שנים "פאניני" היא מילה נרדפת למדבקות וקלפי הכדורגל הרשמיים, שחוצים מדינות ויבשות. הם נסחרים בכל רחבי העולם ואין נחשבים מהם. אספנים אמיתיים לא יסתפקו במותג מקומי או חיקוי, וזו הסיבה שגם בארגנטינה כולם רוצים פאניני. כולם.

לפני כשבוע וחצי, ליאונל מסי העלה לסטורי שלו תמונה של אחד מילדיו שוקד על אלבום המדבקות שלו, כשלצדו כמה אריזות ריקות. אין סמל יותר גדול מזה להתלהבות האדירה סביב העניין. השבוע המוצר אזל על המדפים וקיוסקים וחנויות ברחבי ארגנטינה התחילו לתלות שלטים: "נגמרו המדבקות והאלבומים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ילדים באיטליה עם אלבומי פאניני. Mario Carlini / Iguana Press, GettyImages
ילדים באיטליה עם אלבומי פאניני/GettyImages, Mario Carlini / Iguana Press

בהנהלת פאניני מודעים לבעיה ומסרו שחלק מהבעיה היא ש"השנה הרבה מאוד מבוגרים חזרו לאסוף מדבקות". בינתיים בארגנטינה מספרים שאחרי שהביקוש הביס את ההיצע, אנשים מוכרים חפיסות שהם עדיין לא פתחו במחיר שגבוה פי שלושה או ארבעה מהמחיר המקורי.

חפיסת בת חמישה קלפים שעלתה סביב 150 פסו (כדולר אחד), נמכרת כעת בכ-400-500 פסו. מדבקות של ליאונל מסי אגב, מוצעות למכירה ברשתות החברתיות ב-8,500 פסו (כ-58 דולר). לא עסקאות שיהפכו מישהו לאדם עשיר, אבל כן כאלו שמספרות על השגעת.

אתמול ממשלת ארגנטינה החליטה להתערב במשבר הלאומי. שר המסחר, מתיאס טומבוליני, כינס פגישת חירום בהשתתפות נציגים מהתאחדות הקיוסקים ומהנהלת פאניני-ארגטינה "כדי פתוח ערוץ תקשורת ישיר ולשתף פעולה במטרה למצוא פתרונות".

בינתיים מדבקות אין, אבל כולם מקווים שבקרוב יימצא פתרון ובעיקר שהמונדיאל כבר יתחיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully