וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער מרהיב לאמבפה ב-0:2 של צרפת על אוסטריה, 0:2 להולנד בפולין

החלוץ הבקיע במבצע אישי, ז'ירו הכפיל את היתרון ואלופת העולם ניצחה לראשונה בליגת האומות ועשתה צעד חשוב כדי להימנע מירידה לדרג השני. האורנג' תלויים בעצמם בקרב על פסגת הבית מול בלגיה, שגברה 1:2 על וויילס. 1:2 דרמטי לקרואטיה על דנמרק

מערכת וואלה!

משחקי המחזור החמישי בליגת האומות נמשכו הערב (חמישי) ובמוקד הניצחון המשכנע של הולנד 0:2 בפולין, כך שהיא תלויה בעצמה בקרב על פסגת הבית - וכדי לסיים ראשונה היא תצטרך להימנע מתבוסה ביתית מול בלגיה, שהערב גברה 1:2 על וויילס.

עוד הערב, אלופת העולם צרפת השיגה ניצחון ראשון בקמפיין כאשר חגגה בפריז 0:2 על נבחרת אוסטריה הודות לשער מרהיב של קיליאן אמבפה וגול של אוליבייה ז'ירו, שכעת רחוק שני שערים בלבד משיאן שערי הטריקולור בכל הזמנים, תיירי הנרי שהרשית 51 פעמים, וגם ניפץ שיאים במפעל בשל היותו כמעט בן 36.

במשחק מסקרן נוסף, טורקיה חילצה 3:3 מול לוקסמבורג ובזכות התיקו הביתי, למרות התוצאה הדי מביכה עבורה, הבטיחה את עלייתה לדרג ב' בליגת האומות.

קיליאן אמבפה, אוליבייה ז'ירו, שחקני נבחרת צרפת. רויטרס
אחרי מבצע מרהיב ושער יקר לאלופת העולם, התפנה לברך את ז'ירו. אמבפה/רויטרס

דרג א'

בית 1:

צרפת - אוסטריה 0:2

קשה להאמין, אבל נבחרת צרפת, אלופת העולם להזכירכם, השיגה את ניצחון הבכורה של בקמפיין ליגת האומות הנוכחי רק במחזור החמישי. המאכזבת הגדולה אירחה את אוסטריה בידיעה שאם היא לא תנצח היא לא תלויה בעצמה ועלולה לרדת לדרג השני, אבל למזלה קיליאן אמבפה במבצע אישי מרהיב הבקיע בדקה ה-56, בחלוף תשע דקות אוליבייה ז'ירו בנגיחה קבע 0:2 וצרפת עקפה את אוסטריה לקראת מחזור הסיום של שלב הבתים במפעל. צרפת מקווה כעת לבשורות טובות עבור הבלם ז'ול קונדה והשוער מייק מניאן, שניים שנפצעו והוחלפו, ומנגד חוגגת עם ז'ירו שהפך לא רק לכובש הוותיק בתולדות המפעל שמונה ימים לפני שיחגוג את יום הולדתו ה-36, אלא גם לשחקן הכי מבוגר שבישל וכן כבש ובישל באותו משחק.

מהלך משחק

דקה 1: הצרפתים חגגו יתרון מהיר משער של אמבפה אחרי שכדור שנבעט ממרחק פגע בשחקן הגנה אורח ונחת היישר אצל החלוץ שבעט בנגיעה, אבל הכוכב המקומי נתפס בנבדל והשער נפסל.

דקה 23: ז'ול קונדה נפגע בשריר ונאלץ לנטוש את כר הדשא בשלב מוקדם. במקומו עלה וויליאם סאליבה מארסנל, בברצלונה בוודאי דואגים לשלומו של הבלם.

דקה 56: גול! מי אם לא קיליאן אמבפה היה שם בשביל צרפת. ז'ירו חטף כדור ומסר לאמבפה, שבמבצע אישי מרהיב הלך לבד בין ארבעה שחקנים והכדור שבעט נעצר רק ברשת.

דקה 65: גול! גריזמן פרץ על קו ימין והרים לרחבה כדור מדוד, שז'ירו נגח פנימה. הוא רחוק רק שני שערים מהנרי, שיאן השערים עבור הטריקולור שהרשית 51 פעמים.

דקה 67: אמבפה כבר עבר את השוער והיה צריך להבקיע את אחד השערים הקלים בקריירה שלו, אבל התבלבל ברגליים והכדור יצא. למזלו הגדול הקוון בצדק הניף דגל לנבדל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ז'ול קונדה, בלם נבחרת צרפת. FRANCK FIFE, GettyImages
נפגע בשריר ונטש. קונדה/GettyImages, FRANCK FIFE

קרואטיה - דנמרק 1:2

סגנית אלופת העולם ידעה שהיא חייבת לנצח בקרב על המקום הראשון בבית, אחרת הדנים היו מבטחים את עלייתם לשלב הבא. ואכן, במשחק דרמטי הקרואטים עשו את המוטל עליהם ועקפו את הדנים. לקראת מחזור הסיום בבית, קרואטיה ראשונה עם 10 נקודות ודנמרק במקום השני עם נקודה אחת פחות, אבל במחזור האחרון קרואטיה תתארח באוסטריה, בעוד דנמרק תארח את צרפת שלא יכולה להרשות לעצמה להפסיד כי אחרת היא עלולה לסיים אחרונה. כריסטיאן אריקסן, שחוזר לעצמו במנצ'סטר יונייטד, הבקיע שער יפהפה שלא הספיק כי המקומיים חזרו להוביל תוך שתי דקות.

צפו בניצחון הדרמטי של קרואטיה על דנמרק בקרב על הפסגה

מערכת וואלה!

מהלך משחק

דקה 49: גול! שער חשוב שכרגע יותר מהפך בפסגת הבית. ערבובייה ברחבה אחרי כדור קרן הסתיימה בבעיטה חזקה ומדויקת של בורנה סוסה לפינה של שמייכל. 0:1 לקרואטיה.

דקה 77: גול! הדנים חזרו להוליך את הבית. כריסטיאן אריקסן אולי עם השער הכי יפה של הערב, כאשר הסתובב על המקום והניף את הרגל מכ-24 מטר.

דקה 79: גול! תגובה קרואטית מהירה. מאייר שעלה מהספסל ראה את אריקסן מבקיע ממרחק, אז החליט גם הוא להניף את רגל ימין והכדור קפץ לפינה הרחוקה ונחת בשער של שמייכל. 1:2.

וירג'יל ואן דייק, קודי גאקפו, שחקני נבחרת הולנד. רויטרס
תלויה בעצמה בקרב על הפסגה. ואן דייק וגאקפו חוגגים בפולין/רויטרס

בית 4:

פולין - הולנד 2:0

נבחרת הולנד הביסה את בלגיה 1:4 בחוץ במפגש הקודם ביניהן, וביום ראשון הן ייפגשו בשנית בהולנד למשחק שיכריע מי מהן תסיים בפסגה. מכיוון שהמאזן הפנימי הוא שמכריע, ההולנדים יודעים שכל עוד הם לא יובסו על ידי בלגיה הם יסיימו בפסגה - וזאת בזכות הניצחון החשוב היום בפולין הודות לשערים של קודי גאקפו וסטיבן ברחוויין. מנגד, לואי ואן חאל ונבחרת האורנג' מקווים שלא מדובר בפציעות קשות שספגו טון קופמיינרס, פרנקי דה יונג וממפיס דפאי. פולין תתארח ביום ראשון בקרדיף וכל עוד תימנע מהפסד, תשמור על מקומה בדרג א'.

צפו: גאקפו וברחוויין כבשו, הולנד קרובה להבטחת הפסגה

מערכת וואלה!

מהלך משחק

דקה 6: המשחק רק יצא לדרך וכבר ההולנדים ספגו מכה לא פשוטה, כאשר קשר אטאלנטה טון קופמיינרס נפגע בראשו ופונה על אלונקה. במקומו נכנס סטיבן ברחהאוס.

דקה 14: גול! התקפה נהדרת של ההולנדים בכחול הסתיימה בכדור רוחב של דומפריס לגאקפו, שמתוך רחבת החמש לא החמיץ. 0:1.

דקה 52: עוד בעיה לוואן חאל ולהולנדים, כשהפעם זהו דפאי שנפגע ואת מקומו תפס וינסנט יאנסן. אם זה לא מספיק, במחצית גם הוחלף פרנקי דה יונג, כנראה בעקבות פציעה

דקה 60: גול! ההולנדים עם צעד משמעותי נוסף לעבר הבטחת הפסגה. דאבל-פס מצוין בין יאנסן לברחוויין הסתיים בכך שהאחרון מצא את עצמו באחד על אחד וגלגל לפינה של שצ'סני.

קווין דה בראונה, קשר נבחרת בלגיה. רויטרס
בכושר שיא. דה בראונה מודה לבטשואיי/רויטרס

בלגיה - ויילס 1:2

השדים האדומים יהיו חייבים להביס את הולנד במשחק חוץ ביום ראשון, אחרת הם יסיימו במקום השני. בכל אופן, הם עשו את שלהם היום מול הדרקונים, שרק העלו את גארת' בייל מהספסל ל-26 הדקות האחרונות. קווין דה בראונה, שנמצא בכושר אדיר במנצ'סטר סיטי, הוביל את בלגיה לניצחון עם שער נהדר בפתיחה ולאחר מכן גם הוסיף בישול למישי בטשואיי, שפתח בהרכב לאור היעדרות רומלו לוקאקו. רוברטו מרטינס, מאמן בלגיה, הורחק ממש בשניות הסיום. ויילס שבמקום האחרון תארח את פולין ביום ראשון ואחרי שהפסידה לה 2:1 בסיבוב הקודם, היא מוכרחת לנצח בקרב על ההישארות בדרג א'.

צפו: דה בראונה הלוהט כבש ובישל, בלגיה ניצחה את ויילס

מערכת וואלה!

מהלך משחק

דקה 10: גול! מישי בטשואיי מסר לקווין דה בראונה, הכוכב הלוהט של מנצ'סטר סיטי בעט בנגיעה ומכ-16 מטר העלה את השדים האדומים ליתרון.

דקה 37: גול! הפעם היה זה דה בראונה שמסר כדור רוחב לבאטשואיי, החלוץ החדש של פנרבחצ'ה מקרוב לא התקשה להכפיל את יתרון המארחת.

דקה 50: גול! הוולשים חזרו למשחק. ג'ונסון הרים מימין למור, שעלה גבוה ומקרוב הכניע את קורטואה. 2:1.

צפו בשערו של יון ניקולאסקו בניצחון מולדובה בלטביה

תקציר: לטביה - מולדובה 2:1/ספורט1

דרג ג'

בית 1:

טורקיה - לוקסמבורג 3:3

לטורקיה: ג'נגיז אונדר (16 בפנדל), מקסים שאנו (עצמי, 39), איסמעיל יוקסק (87). ללוקסמבורג: מרווין מרטינס (8), דאנל סינאני (37), גארי רודריגס (69)

ליטא - איי פארו 1:1
לליטא: ויקינטאס סליבקה (41). לאיי פארו: יקופ אנדראסן (22)

בית 3:

קזחסטן - בלארוס 1:2
לקזחסטן: מיכאיל גאבישב (29), בקטיור זאינוטדינוב (79). לבלארוס: פאבל סביצקי (45).

סלובקיה - אזרבייג'אן 2:1
לסלובקיה: אריק יירקה (90+3 בפנדל). לאזרבייג'אן: רנאט דדאשוב (44), חויאט חאגברדי (90+5)

דרמה בטורקיה ועוד הרבה מעבר: צפו בכל שערי היום בליגת האומות

מערכת וואלה!

דרג ד'

בית 1:

לטביה - מולדובה 2:1
ללטביה: יאניס איקאוניקס (55). למולדובה: יואן-קלין רבנקו (26), יון ניקולאסקו (45).

ליכטנשטיין - אנדורה 2:0
לאנדורה: אלברט רוסאס (4), ז'ואן סרבוס (80)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully