וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: 1,000 ספורטאי ספיישל אולימפיקס ישתתפו במשחקים הלאומיים

בסוף אוקטובר ייערכו בפעם הראשונה המשחקים הלאומיים של 'ספיישל אולימפיקס' ישראל בהשתתפות 1,000 ספורטאים עם צרכים מיוחדים, מתוכם ייבחרו אלו שייצגו את ישראל במשחקי העולם של הספיישל אולימפיקס שיתקיימו בברלין. מיקי ברקוביץ' וטל ברודי הפתיעו בהרמת כוסית

ספורטאי ספיישל אולימפיקס. יחצ,
כבוד גדול לספורטאי הספיישל אולימפיקס/יחצ

בסוף אוקטובר (25-26.10) ייערכו בפעם הראשונה המשחקים הלאומיים של 'ספיישל אולימפיקס' ישראל בהשתתפות 1,000 ספורטאים עם צרכים מיוחדים, מתוכם ייבחרו אלו שייצגו את ישראל במשחקי העולם של הספיישל אולימפיקס שיתקיימו בקיץ הקרוב בברלין.

המשחקים הלאומיים יתקיימו בצפון הארץ במשך יומיים מלאים בתחרויות ספורט ביניהן כדורגל, שחייה, ג'ודו, ריצה, אופניים, כדורסל, טניס שולחן, אתלטיקה קלה ועוד. בכל תחרות ישתתפו עשרות רבות של מתחרים ואזור הגליל יהפוך לכפר אולימפי גדול, כאשר בין המקומות השונים בהם יתקיימו המשחקים הלאומיים יהיו גם קריית שמונה, קיבוץ דפנה, רמת כורזים, כפר בלום, מבואות חרמון, אגמון החולה ומקומות נוספים באזור.

טרם פתיחת המשחקים הלאומיים ייערך מרוץ לפיד הספיישל אולימפיקס (20-25.10) בערים שונות בהן ירושלים, ראשון לציון, בת ים, הרצליה, אילת וינוח-ג'ת. בכל עיר ישתתפו בריצה נושאי הלפיד - הספורטאים המיוחדים המתגוררים באזור שירוצו יחד עם תלמידים וחניכי תנועות הנוער העירוניות, אנשי כוחות הביטחון, ארגונים שונים ותושבים רבים. בסיום כל ריצה ייערכו אירועי הפנינג מיוחדים לציבור הרחב.

טקס הפתיחה החגיגי של המשחקים הלאומיים ייערך באגמון החולה (25.10 אחר הצהריים) בהשתתפות הספורטאים ובני משפחותיהם לצד מכובדים רבים ביניהם גם יו"ר הספיישל אולימפיקס בישראל - משה (בוגי) יעלון ובכירי הארגון, רעיית ראש הממשלה ליהיא לפיד, חברי כנסת, ראשי רשויות, מנכ"לים ובכירים נוספים. הטקס יכלול את הדלקת הלפיד האולימפי, הענקת אותות הוקרה לבכירים שסייעו רבות לפעילות הספורטאים, מופע של הזמר עידן רייכל ועוד.

בין המתחרים השונים במשחקים הלאומיים יהיו גם ילדים ונוער לצד ספורטאים וותיקים ומנוסים, כולם עם צרכים מיוחדים על הרצף הקוגניטיבי. בכל תחרות ספורט יוענקו מדליות לזוכים והנבחרים בכל אחד מעשרת הענפים ייצגו את ישראל בנבחרת הלאומית במשחקי העולם של הספיישל אולימפיקס הנערכים בקיץ מדי 4 שנים ויתקיימו בקיץ 2023. טקס הפתיחה החגיגי בברלין בו תצעד הנבחרת הישראלית ייערך באצטדיון האולימפי שגם אירח את אולימפיאדת 1936 בימי השלטון הנאצי.

בנוסף למשחקים, כחלק ממערך קידום הבריאות הבינלאומי בו שותף 'ספייישל אולימפיקס', תוקם בכל זירת תחרות תחנת בדיקת שיניים מונגשת לאנשים עם צרכים מיוחדים ובה יבדקו אורתודנטים מובילים בראשם ד"ר שמואל קורנהאוזר את המשתתפים. עוד ייצא לדרך פרויקט מיוחד להנגשת רפואת ספורט בשיתוף פרופ' גל דובנוב-רז. בפרויקט המורכב של קיום המשחקים בצפון הארץ שותפים ראשי הרשויות בני בן מובחר (מבואות חרמון), גיורא זלץ (גליל עליון), חיים רוקח (גולן), אביחי שטרן (קריית שמונה), ואיל מוגרבי (עין קניה) וויסאם עומר (טובא-זנגרייה) ואילן אור (יסוד המעלה). בין השותפים לאירועים המיוחדים יהיו גם קק"ל, מרכז הפועל, UPS, טויוטה ישראל, Minute Media ,המכללה האקדמית הדסה, המרכז הרפואי שיבא ועוד.

'ספיישל אולימפיקס' הוא ארגון הגג הבינלאומי לכל תחום הספורטאים עם הצרכים המיוחדים הפועל ב-192 מדינות וחברים בו מעל ל5 מיליון ספורטאים וספורטאיות. "המשחקים הלאומיים, אירועי מרוץ הלפיד והאירועים המיוחדים בצפון מגיעים אחרי מאבק ציבורי על תקציב לקיום המשחקים הלאומיים שהוכרע ממש לפני מספר חודשים לאחר התערבותם של חברי כנסת ואישי ציבור ובראשם חה"כ יו"ר ועדת החינוך והספורט מר סימון דוידסון (יש עתיד)", אומרת שרון לוי בלנגה, מנכ''לית 'ספיישל אולימפיקס' ישראל, "המשחקים הלאומיים מסמלים את הכוח בתחרות ואת האחדות בחברה המקבלת את האחר ונותנת אפשרות לחלום רחוק ולהצליח בגדול. מדובר בשבוע מיוחד במינו שהוא הגשמת חלום, שבוע שבמהלכו התאגדו והתאחדו כל האגודות שהם לב ליבה של ספיישל אולימפיקס, ספורטאים רבים עם צרכים מיוחדים שיזכו להשתתף במשחקים לאומיים, להתחרות מול עמיתיהם מכל רחבי ישראל וחלקם אף לייצג אותנו בקיץ בברלין. האימונים בשיאם, כולם מוזמנים לבוא ולהשתתף באירועים בערים, לצפות בתחרויות ולעודד את ספורטאי הספיישל אולימפיקס שלנו".

טל ברודי, אסף ברנע ומיקי ברקוביץ'. יחצ,
טל ברודי, אסף ברנע ומיקי ברקוביץ'/יחצ

לעשרות חברי הסטארט אפים וצוות קרן ההון סיכון סנארה ונצ'רס וסנארה קפיטל שהתקבצו השבוע להרמת כוסית לקראת השנה החדשה, ציפתה הפתעה נעימה שכללה מפגש עם ענקי עולם הכדורסל טל ברודי ומיקי ברקוביץ, אשר הגיעו השבוע למשרדי החברה להיחשף לטכנולוגיות הכי חדשניות בתחום בריאות הגוף ואורח חיים בריא.

כבר הרבה זמן שסנארה מייצרת סקרנות גדולה בכל הקשור לטכנולוגיות ומיזמים מתחומי הבריאות והרפואה. הקרן שמשמשת כקרן הון סיכון וכוללת את קרן השקעות סנארה ונצ'רס שמגובה ע"י רשות החדשנות וחברות פיליפס וטבע המשקיעה בשלבי החממה, וכן קרן ההמשך סנארה קפיטל המשקיעה בשלבי המסחור והפוסט חממה (-(round A, מסומנת כחלוצה בהשקעות במיזמים המפתחים פתרונות Bio Convergence. לסנארה פורטפוליו מרשים של כ 20 סטארט-אפים המציגים פתרונות פורצי דרך במה שמעניין אותנו באמת - הבריאות! למפגש שקיבץ את כל המוחות בהובלתו של אסף ברנע, מנכ"ל הקרנות המתגאה גם הוא בקריירת כדורסל, הצטרפו טל ברודי ומיקי ברקוביץ, כאשר במהלך הקריירה שלו עצמו ברנע שיתף פעולה עם מיקי ברקוביץ במדי מכבי ראשון לציון. ברודי וברקוביץ התרשמו מהסטארט אפים השונים, קיימו סיור במשרדים נחשפו לטכנולוגיות השונות ופגשו את האנשים שמאחורי הרעיונות, ואיך לא הרימו כוסית לשנה טובה ומתוקה.

השניים שמזוהים עם אורח חיים בריא וזכורים לנו מרגעים היסטוריים בספורט הישראלי, לא הסתירו את התפעלותם מהמיזמים הישראלים והבטיחו לחזור שוב.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully