וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גלוך חתום רק עד אמצע העונה הבאה במכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 14:11

בניגוד להערכה לפיה חוזהו של הקשר המחונן יסתיים בסוף 2023/24, הוא יהפוך שחקן חופשי בינואר 2024, משום שחתם לשלוש שנים בלבד בגיל 16. במועדון לא ייפרדו מגלוך בחלון החורף, אבל מכירה בקיץ הבא היא כנראה בלתי נמנעת. גולדהאר עדיין מקווה שהיהלום יחתום על חוזה חדש

תקציר: מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים 0:4/ספורט1

במכבי תל אביב ישובו הערב (שלישי) להתאמן אחרי שהמאמן ולאדן איביץ' אפשר לשחקנים מנוחה וחופשה קצרה מיד בתום המשחק מול בית"ר ירושלים במוצאי השבת האחרונה. לקבוצה מספר שחקנים בנבחרות שמתכוננות למשימות שלהן ויתבצע מעקב אחריהם בתקווה שישובו לסגל מכבי תל אביב בשבוע הבא בריאים וכשירים לקראת המשחק מול מכבי חיפה.

אף שבמועדון מבינים את חשיבות המשחקים של הנבחרת הצעירה מול אירלנד במסגרת פלייאוף היורו, קיוו במכבי תל אביב שדניאל פרץ ואוסקר גלוך יהיו בסגל הנבחרת הלאומית וישחקו בשבת בבלומפילד מול אלבניה במשחק החשוב בליגת האומות. יחד עם זה, בקרית שלום מכבדים את ההחלטה של המנהל המקצועי יוסי בניון שחילק את שחקני הנבחרת הצעירה בין אלון חזן לבין גיא לוזון. האחרון יקבל את כל השחקנים שיכולים לשחק בצעירה למשחק הגומלין מול אירלנד בעוד שבוע וזאת אחרי שהם ישלימו את המשימה בבוגרים מול אלבניה.

ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
העניק לשחקניו חופשה קצרה, בתקווה לקבל את כולם כשירים אחרי הפגרה. איביץ'/קובי אליהו

הסיפור המרכזי במכבי תל אביב ממשיך להיות אוסקר גלוך. בניגוד להערכה כי חוזהו של הקשר הצעיר יסתיים בתום עונת 2023/24, גלוך יסיים את החוזה כבר ב-31 בדצמבר 2023. משמעות הדבר היא שבעוד שנה ושלושה חודשים, אוסקר גלוך יהיה שחקן חופשי למעבר לאירופה ואם מכבי תל אביב לא תמכור אותו קודם, היא תיהנה רק מדמי השבחה של כחצי מיליון יורו על פי תחשיב של 90 אלף יורו לכל עונה בה שיחק במחלקת הנוער.

לא מדובר בטעות ניהולית של מכבי תל אביב או במהלך לא אחראי, אלא במציאות איתה היו צריכים להתמודד במועדון. כשגלוך חתם על חוזהו הנוכחי במכבי תל אביב הוא היה בן 16 וחצי בלבד ושיחק בקבוצת הנערים של המועדון. על פי תקנון פיפ"א בגיל כזה, רשאי המועדון להחתים את השחקן רק לשלוש שנים, מקסימום. מאחר שגלוך היה בן 16 וכמה חודשים, החוזה עליו חתם יפקע כשהוא יהיה בן 19 וכמה חודשים - שזה, כאמור, ב-31 בדצמבר 2023.

מכבי תל אביב שעדיין מנסה להחתים את גלוך על חוזה חדש וקרוב לוודאי שלא תצליח בכך, תהיה חייבת למכור את גלוך בסוף העונה, אחרת גם לא תעשה עליו כסף וגם לא תוכל ליהנות ממנו בעונה הבאה לאורך זמן מאחר שב-1 בינואר 2024 הוא כבר יוכל לחתום בקבוצה אחרת ללא תמורה ולעזוב את מכבי תל אביב באופן מיידי.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
אוסקר גלוך, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
מכבי תל אביב תקווה שלא לאבד אותו תמורת דמי השבחה בלבד. גלוך/אריאל שלום

גלוך ומשפחתו לא מסתנוורים מכל קבוצה שמביעה עניין בשחקן. יש הרבה קבוצות אירופאיות שהשחקן יימנע מלעבור אליהן ויעדיף להמשיך במכבי תל אביב. יחד עם זה גלוך מכוון לעבור לאירופה ולא מתכוון לחתום על חוזה חדש. מועדון כמו אייאקס הוא בהחלט השאיפה המרכזית, אבל יש באירופה עוד מועדונים שיודעים לטפח צעירים והתחנה הבאה שלו אמורה להיות אחד מהם.

בינתיים מיטש גולדהאר שכבר נפגש עם אביו של השחקן בקיץ עדיין מקווה שהקשר יחתום על חוזה חדש. בלי קשר, במכבי תל אביב מקווים כי גם אם גלוך יעזוב בתום העונה את המועדון, זה יהיה עם תואר אליפות, כך שבכל זאת אפשר יהיה ליהנות מהשחקן גם ברמת ההישגיות בטרם הוא עוזב הלאה לאירופה.

קיטמן לאבס מערכת נתונים של מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"המערכת מסוגלת להתריע במקרה של סיכון פוטנציאלי לשחקן מסוים"/אתר רשמי, מכבי תל אביב
קיטמן לאבס מערכת נתונים של מכבי תל אביב. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"המערכת מסייעת לנו בניהול אימונים"/אתר רשמי, מכבי תל אביב

מכבי תל אביב הודיעה היום שהחלה בשיתוף פעולה עם חברת הטכנולוגיה הספורטיבית קיטמן לאבס, המסייעת בוויסות עומסים, ניהול ספורטאים, אימונים ותכנים על בסיס יומיומי בדגש על מניעת פציעות. עם קיטמן לאבס עובדים למעלה מ-770 ארגוני הספורט כולל מועדוני כדורגל מחמש הליגות הבכירות, וקבוצות מקצועניות רבות מה-MLS, מה-NFL ומה-NCAA.

ברק יצחקי אמר על שיתוף הפעולה: "מועדוני כדורגל מקצועניים התקדמו לרמות כאלה שהן צוברים כמות נכבדה של נתוני דאטה על ידי צוות מדעי הספורט והצוות הרפואי. כל המידע הטכני והפיזי מעובד על ידי התוכנה של קיטמן לאבס ומאפשר לנו לנתח ולהחליט מה חשוב עבורנו. המערכת של קיטמן לאבס מסייעת לנו בניהול אימונים, תכנים וספורטאים על בסיס יומיומי בדגש על מניעת פציעות. בנוסף לסיוע בתחום של איתור וגיוס שחקנים, המערכת מסוגלת להתריע במקרה של סיכון פוטנציאלי לשחקן מסוים ומאפשרת לנו להחליט באיזה צעדים עלינו לנקוט. באמצעות שיתוף הפעולה עם קיטמן לאבס יש לנו בטחון כי ההחלטות המתקבלות במועדון בהסתמך על דאטה יהיו ממוקדות על מנת להגיע לתוצאות מיטביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully