וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים בן סימונס: השינוי המסתמן בהסכם עם ארגון השחקנים ב-NBA

לפי "האתלטיק", החל מ-2024 ייחשבו קשיים נפשיים כסיבה לגיטימית להיעדרות ממשחקים. בנוסף, שחקנים שסיימו תיכון יוכלו לצאת לדראפט

תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 20.9/ספורט1

שני שינויים משמעותיים צפויים להיכנס לתוקף בהסכם הקיבוצי החדש בין ארגון השחקנים ב-NBA להנהלת הליגה, כך לפי דיווח שפרסם אתמול (שני) כתב "האתלטיק" שאמס צ'ראניה. במסגרת החוזה שייכנס לתוקף ב-2024, השחקנים יוכלו לנמק היעדרות ממשחקים בבעיות נפשיות, ולא רק פיזיות, משמע שקשיים מנטליים ייחשבו לסיבה לגיטימית לאי כשירות למשחק והקבוצות לא יוכלו לדרוש מהשחקנים לעלות לשחק כשהם טוענים לבעיות שכאלה, כך שלא רק פציעות יצדיקו היעדרות.

השינוי הזה נועד למנוע סיטואציה כמו זו שקרתה עם בן סימונס בתחילת העונה שעברה, כאשר הרכז האוסטרלי טען שאינו יכול לשחק כיוון שאינו במיטבו מבחינה נפשית, ופילדלפיה סיקסרס קנסה אותו על כל משחק שפספס. בהמשך הגיעו הצדדים להסדר כספי בעקבות תלונה שהגיש סימונס.

כידוע, כוכבים בכירים בליגה, כדוגמת דמאר דרוזן וקווין לאב, חשפו במהלך השנים האחרונות את התמודדותם עם משברים נפשיים, מתוך רצון להעלות את המודעות סביב הנושא.

דמאר דרוזן, שיקגו בולס. Jonathan Daniel, GettyImages
עושה רושם שהצעד האמיץ שלו נשא פרי. דמאר דרוזן/GettyImages, Jonathan Daniel

עוד שינוי משמעותי שצפוי בהסכם הוא הורדת גיל המינימום לבחירה בדראפט ל-18, והחזרת האפשרות לבחור שחקנים מליגות התיכונים, כפי שהיה עד 2005. באותה שנה החליטו ב-NBA לחייב שחקנים שסיימו את בית הספר התיכון לשחק לפחות שנה אחת במכללות לפני שיהיו רשאים להירשם לדראפט.

ב-2024 ברוני ג'יימס כבר יוכל להעמיד את עצמו לבחירה בכל מקרה, כיוון שהוא יהיה אז בן 19, אך מי שעשוי להרוויח מהשינוי הוא בנו השני של לברון ג'יימס, ברייס מקסימוס בן ה-15, שהשינוי בהסכם יוכל להקדים בשנה את כניסתו לליגה, בהנחה שהוא יתאים מקצועית כמובן. לברון הצהיר לאחרונה בריאיון ל"ספורטס אילוסטרייטד" שהוא חולם לשתף פעולה עם שני הילדים שלו באותה קבוצה לפני שיתלה את הנעליים ויסיים את הקריירה המקצוענית שלו.

כזכור, שחקנים כמו לברון ג'יימס, קובי בראיינט, קווין גארנט, טרייסי מגריידי, דווייט הווארד ואמארה סטודמאייר היו בין אלה שעשו את הקפיצה מהתיכון ישירות ל-NBA, והפכו בליגה הטובה בעולם לכוכבים מהשורה הראשונה בענף.

  • עוד באותו נושא:
  • NBA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully