וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורובאסקט הטוב בכל הזמנים? השיאים והמספרים מאחורי הטורניר

הופעות היסטוריות של הכוכבים הגדולים בעולם, התעלות שנותנת תקווה למכבי תל אביב ונקודת אור ישראלית אחת. הנתונים מאחורי האליפות

תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 19.9/ספורט1

יורובאסקט 2022 ייזכר כאחד הטובים בכל הזמנים. שלושה שחקנים מהטובים בעולם (כולם חברי החמישייה הראשונה של העונה ב-NBA), הצגות יחיד היסטוריות, סנסציות, מהפכים וזוכה מפתיעה אחת (או שלא). קצת יותר משבועיים של אקשן הציגו את הכדורסל האירופי במלוא תפארתו, וכעת זה זמן הסיכומים.

שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ'. רויטרס
עשה היסטוריה, למרות ההדחה המפתיעה. דונצ'יץ'/רויטרס

השיאים

* לוקה דונצ'יץ' קלע 47 נקודות מול צרפת. זה המספר השני הכי גבוה אי פעם באליפות אירופה, והכי גבוה מאז ניקי גאליס ב-1983.

* דונצ'יץ' לא היה היחיד שהתברג ברשימת התצוגות הגדולות בהיסטוריה. לאורי מרקאנן שצלף 43 נקודות מול קרואטיה, השווה את שיא הנקודות של אגדת הטורניר דירק נוביצקי (וקבע את שיא הנקודות של שחקן פינלנד אי פעם). זה הספיק כדי להתברג במקום השישי בכל הזמנים.

* יאניס אנטטוקומפו שקלע 41 נקודות מול אוקראינה החזיק במשך יומיים בשיא הנקודות למשחק בטורניר. ואז הגיע לוקה דונצ'יץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יאניס אנטטוקומפו, שחקן נבחרת יוון. Maja Hitij, GettyImages
מלך הסלים. יאניס/GettyImages, Maja Hitij

* מתאוש פוניטקה הפולני קבע את הטריפל דאבל הרביעי בתולדות האליפות - 26 נקודות, 16 ריבאונדים ו-10 אסיסטים מול סלובניה, ברבע הגמר שהסתיים בסנסציה.

* מאז שנות ה-80 לא נרשם מאבק כזה על מלכות הסלים של הטורניר. בסופו של דבר יאניס אנטטוקומפו סיים ראשון עם 29.3 נקודות למשחק, לאורי מרקאנן סיים כסגנו עם 27.9 וסשה וזנקוב מבולגריה שלישי (26.8). לוקה דונצ'יץ' "רק" רביעי, עם 26 נקודות למשחק. ניקולה יוקיץ' שישי עם 21.7.

שחקן נבחרת ישראל ים מדר. FIBA, אתר רשמי
ידית משופרת. מדר/אתר רשמי, FIBA

הזווית הישראלית

נבחרת ישראל סיימה את הטורניר כבר בשלב הבתים, עם הדחה מאכזבת, אבל עדיין נהנתה מכמה נקודות אור. דני אבדיה פתח את הטורניר בסערה עם שני דאבל-דאבלים רצופים וסיים כקלע המוביל של הנבחרת עם 14.6 נקודות למשחק. הוא גם הוביל את הנבחרת בריבאונדים (8.2), אסיסטים (4.6), חסימות (1.2, מקום 5 באליפות) וגם באיבודים (2.8, 10 באליפות). אבדיה סיים גם במקום ה-15 במדד היעילות פר משחק.

ים מדר היה קצת יותר שקט, אבל גם יותר יעיל. הוא סיים את האליפות במקום החמישי באחוזים מהשדה עם 57.7, נתון פנטסטי לכל שחקן, ובמיוחד לגארד (כצפוי, הוא גם סיים כגארד עם האחוזים הגבוהים באליפות מהשדה). מדר גם הציג קליעה משופרת מחוץ לקשת, עם 52.2 אחוזים נהדרים (7 באליפות) בווליום גבוה (2.4 שלשות למשחק).

שחקן נבחרת ספרד לורנזו בראון. רויטרס
יסחוב כך גם את מכבי תל אביב? לורנזו בראון/רויטרס

ישראל רשמה טורניר לא מזהיר לכל הדעות, אבל כן הציגה כדורסל קבוצתי לא רע (למרות הדיווחים על חוסר כימיה בנבחרת), וסיימה רביעית באסיסטים למשחק. היא גם רשמה תצוגות קליעה לא רעות, וסיימה חמישית בשלשות למשחק עם 11.4 כאלה. לעומת זאת, היא סיימה שנייה לפני אחרונה באחוזים מהשדה.

שחקן נוסף שהיה במעקב צמוד על ידי חובבי הכדורסל בישראל הוא לורנזו בראון, שסחף את ספרד לזכייה מפתיעה בזהב. בראון סיים אליפות יוצאת מהכלל עם ממוצעים של 15.2 נקודות, ונפרד ממנה כסגן מלך האסיסטים עם 7.6 כאלה למשחק.

בשלב הנוקאאוט העמיד בראון ממוצעים של 22.8 נקודות ו-8.3 אסיסטים. את הגמר הוא סיים את הגמר עם 11 נקודות ו-10 אסיסטים, והפך לשחקן הראשון מאז 1995 שרושם דאבל-דאבל בגמר היורובאסקט.

מי הוא ספורטאי השנה?

ארטיום דולגופיאט
בלסינג אפריפה
דני אבדיה
עומר אצילי
מארו טפרי
יונתן קפיטולניק
61832 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

חנה קנייזבה מיננקו
לונה צ'מטאי
אנסטסטיה גורבנקו
רז הרשקו
תמנע נלסון לוי
דריה אטמנוב
48257 משתתפים

הפודיום ביורובאסקט

1. ספרד
2. צרפת
3. גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully