וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לורנזו בראון "נשדד", שחקן מכבי תל אביב הגיב: "איך הוא לא MVP?"

הרכז החדש של הצהובים-כחולים הפך מדמות שנויה במחלוקת לסיפור הצלחה מהאגדות, אבל אחרי הזכייה ביורובאסקט גם דארון היליארד יודע: "אירופה לא הייתה מוכנה ל-MVP מתאזרח". בספרד מבינים שקטש ירוויח: "בראון יגיע לעונה הזו במעמד אחר לגמרי". התגובות והציוצים

תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 18.9/ספורט1

ערב פתיחת היורובאסקט, מעט מאוד אנשים האמינו שנבחרת ספרד מסוגלת להמשיך את הרצף ההיסטורי שלה ולהגיע לפודיום בפעם השביעית ברציפות. על זכייה בזהב אף אחד כמובן לא דיבר. בסוכנויות ההימורים הציבו את הנבחרת של סרג'יו סקאריולו כמועמדת השישית בטיבה ללכת עד הסוף - אחרי סרביה, סלובניה, יוון, צרפת וליטא. הערב (ראשון), כנגד כל הסיכויים, השלימה ספרד טורניר מופלא והניפה את התואר בפעם הרביעית בתולדותיה אחרי 76:88 על צרפת בגמר.

בשני העשורים הקודמים דובר שוב ושוב על דור הזהב הספרדי - כוכבי יורוליג, כוכבי NBA, עומק בלתי נתפס. התואר הזה, לעומת זאת, חתום בין היתר על שמות כמו חיימה פרננדס, צ'אבי לופס-ארוסטגי, דריו בריסואלה, אלברטו דיאס וחיימה פראדייה. מעל כולם היו אלה האחים ווילי הרננגומס (שנבחר ל-MVP של הטורניר) ואחיו חואנצ'ו, ולצידם שחקנה החדש של מכבי תל אביב לורנזו בראון - מתאזרח שרבים כלל לא רצו באזרוחו לפני פתיחת הטורניר. הוא סיים אותו עם מקום בחמישיית המצטיינים של היורובאסקט, והפך לשחקן הראשון מאז 1995 שמסיים את הגמר עם דאבל דאבל (14 נקודות ו-11 אסיסטים).

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב החדש, חגג בסלולארי שלו עם משפחתו את הזכייה ולאחר מכן התפנה כדי להגיב לביקורות שהופנו כלפיו בתחילת הטורניר על כך שהוא שיחק כמתאזרח בנבחרת ספרד. "בסופו של דבר, כולנו דוברים את אותה שפה כשאנחנו על המגרש", אמר בראון, "לא משנה מה הצבע שלך או מאיפה אתה, כולנו אחים וכולנו בני אדם. הזכייה במדליית הזהב מדברת בפני עצמה".

בראון הוסיף בהומורף "אני לא צריך לדבר יותר מדי עכשיו. אני מחייך, יושב ונהנה ממה שאני עושה. למדתי הרבה ספרדית עד עכשיו. בקיץ הבא אני מאמין שאדבר ספרדית שוטפת בשבילכם".

מצד שני, העובדה שבראון לא הוכתר ל-MVP של הטורניר גרמו להרמות גבה, ומספר שחקנים כולל דארון היליארד ממכבי תל אביב התלוננו על כך בטוויטר. "אתה טוענים שלורנזו היה צריך להיות ה-MVP? כי זה נראה לי קצת נכון", צייץ היליארד, שבקרוב יחל להתאמן עם בראון, בתגובה לציוץ של העיתונאי היווני אריס ברקאס שכתב ש"לורנזו נשדד", ובהמשך הוסיף בהתכתבות עם היליארד ש"הניחוש שלי הוא שאף אחד באירופה עדיין לא מוכן ל-MVP מתאזרח, על זה אנחנו מסכימים".

בראון הפך במהלך הטורניר מדמות שנויה במחלוקת, לגיבור שספרד לא מהססת לחבק - והיה גם מי שזיהה בכך סוג של צביעות. "אותם אנשים שזעמו כשלורנזו בראון קיבל אזרחות ספרדית, בבקשה אל תריעו ותהללו אותו עכשיו", כתב הגארד דילן אניס, "אל תחליפו את העמדות שלהם כשזה לפתע נעשה נוח". אלכס רנפרו, שייצג בעבר את נבחרת בוסניה, כתב: "יש לי שאלה - האנשים שכעסו על כך שלורנזו קיבל אזרחות, אתם עדיין חוגגים את הזכייה בזהב?".

כך או כך, על דבר אחד כולם מסכימים: מכבי תל אביב בעיקר תרוויח מהאליפות המרשימה של בראון, שיצטרף כעת לאימונים של קטש עם זריקת ביטחון. "בראון היה כל כך מחוץ לרדאר, שאפילו קבוצה ספרדית אחת לא הגיעה לו הצעה", כתבו ב"אל מונדו" הבוקר. "היו שיחות ראשוניות עם ריאל מדריד, אבל הוא חתם בסופו של דבר במכבי תל אביב, אליה הוא מגיע כעת במעמד אחר לחלוטין".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקני נבחרת ספרד ווילי, חואנצ'ו הרננגומס עם לורנזו בראון. רויטרס
הרווח כולו של מכבי תל אביב. בראון חוגג עם האחים הרננגומס/רויטרס

מה תגידו על הקיץ של נבחרות הכדורסל של ספרד?

גברים:

מדליית זהב לנבחרת הבוגרת באליפות אירופה
מדליית זהב לנבחרת עד גיל 20 באליפות אירופה
מדליית זהב לנבחרת עד גיל 18 באליפות אירופה
מדליית כסף לנבחרת עד גיל 17 באליפות העולם
מדליית כסף לנבחרת עד גיל 16 באליפות אירופה

נשים:

מדליית זהב לנבחרת עד גיל 20 באליפות אירופה
מדליית כסף לנבחרת עד גיל 18 באליפות אירופה
מדליית כסף לנבחרת עד גיל 17 באילפות העולם
מדליית כסף לנבחרת עד גיל 16 באליפות אירופה

פאו גאסול: "קשה לתאר במילים מה שעשיתם. אלופי אירופה!"

לוקה דונצ'יץ' מברך: "ספרד המדהימה, מזל טוב חבר'ה"

צרפת, מנגד, פישלה פעם נוספת במעמד הגדול מכולם - היא עומדת כעת על מאזן של ניצחון בודד אל מול שישה הפסדים בגמר אליפות אירופה. "ספרד שיחקה נהדר", הודה המאמן המפסיד ונסן קולה. "הם הצליחו לעשות את רוב מה שתכננו לעשות, בשני צידי המגרש. לא שיחקנו עם אותה מידת לחץ כמו בחצי הגמר, ואיבדנו את הזהב. ידענו שנקודת החולשה שלנו היא איבודים, והם קלעו 35 נקודות מאיבודים".

אוון פורנייה הוסיף: "הם היו טובים מאיתנו, מההתחלה ועד הסיום. היתה להם תכנית משחק ברורה ואנחנו לא הצלחנו ליישם את שלנו. יותר מדי איבודים. לא שלטנו במשחק אפילו לרגע".

"זו תחושה רעה", הוסיף מוסטפה פאל. "הם היו טובים מאיתנו, לא עשינו התאמות בהגנה, איבדנו יותר מדי כדורים. לא היה לנו שום דבר טוב הערב, פשוט משחק רע ואנחנו האשמים. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מתחילים רע משחקים, אבל הם פשוט היו עדיפים עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully