וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון הספורט היהודי הראשון בעולם ייפתח למבקרים

המוזיאון שייפתח בסוכות בכפר המכביה משתרע על 1,500 מ"ר בנוי ויציג את סיפורו המרגש של הספורט היהודי מהמאה ה-19 ועד היום לצד חשיפת יותר מ-1000 פריטים נדירים כדוגמת, הגלשן של גל פרידמן, גביע אליפות אירופה של מכבי ת"א ב-1977 והפנינג ספורטיבי שכולל מתחם ענק

מוזיאון הספורט היהודי. רפי דלויה,
מוזיאון הספורט היהודי בכפר המכביה/רפי דלויה

מוזיאון הספורט היהודי ייפתח ב-7.10 בכפר המכביה ברמת גן. המוזיאון, המשתרע על פני 1,500 מ"ר, יציג למעלה מ-1,000 פריטים אותנטיים ונדירים, החל מהמאה ה-19 ועד היום, המספרים את סיפורו של הספורט היהודי. בנוסף,לכבוד הפתיחה החגיגית ורק בחול המועד סוכות ייהנו המבקרים מהפנינג ספורטיבי שכולל מתחם ענק של מתנפחים, ג'ימבורי לפעוטות ופעילויות ספורטיביות.

בין המוצגים במוזיאון ניתן יהיה לראות את הגלשן עמו זכה גל פרידמן במדליית הזהב באולימפיאדת אתונה 2004; חליפת הג'ודו עמה זכתה יעל ארד במדליית כסף באולימפיאדת ברצלונה 1992; גביע אליפות אירופה בכדורסל בו זכתה מכבי תל אביב ב-1977; כפפת בייסבול של סנדי קופקס, מגדולי שחקני הבייסבול בהיסטוריה; גביע של אגנס קלטי, מהספורטאיות היהודיות הגדולות בכל הזמנים; חולצות נבחרת מקוריות של ערן זהבי ויוסי בניון ועוד.

"אנחנו גאים ונרגשים לפתוח את שעריו של מוזיאון הספורט היהודי העולמי הראשון, לאחר שנים של תכנון ובנייה", אמרה אסנת צור, מנהלת מוזיאון הספורט היהודי עולמי. "הסיור במוזיאון לוקח את המבקרים למסע מרגש ומעורר השראה המתחיל במאה ה-19, מתקדם אל ההווה וממשיך אל עתיד הספורט הישראלי. למבקרים במוזיאון, ילדים ומבוגרים כאחד, צפויה חוויה מרגשת ועוצמתית הנשענת על שלושה עוגנים משמעותיים: ספורט, יהדות וישראליות. אנחנו מזמינים משפחות להגיע אלינו בחול המועד סוכות, לבלות יחד עם הילדים וליהנות מחוויה חדשה וייחודית ומשפע האפשרויות שהמוזיאון מציע".

מתחם הכדורסל במוזיאון הספורט היהודי. אסף יקותיאלי,
מתחם הכדורסל במוזיאון/אסף יקותיאלי

המוזיאון החדש מספר את סיפורו של הספורט הישראלי דרך שש תחנות:

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
  • החזון: תחנה זו מספרת על החזון שעמד מאחורי הספורט היהודי בראשית דרכו ועל הקשר הבלתי נפרד בין הקמת התנועה הציונית לספורט היהודי וליצירת לאום חדש, בשלהי המאה ה-19.
  • עם בתנועה: מרחב הזמן בתחנה זו חולף מסוף המאה ה-19 ועד תחילתה של מלחמת העולם השנייה. המבקרים מגלים בשלב הראשון את התפתחות הקמת מועדוני הספורט היהודיים הראשונים באירופה ובארץ ישראל, ויגלו שלל מדליות, תעודות, תמונות ופרישה רחבה של מועדונים שהביאו להקמת מכבי תנועה עולמית ב-1921. הספורט היהודי נתקל בדילמות לפני מלחמת העולם השנייה ורוב פעילותו נעצרה בזמן השואה. המבקרים יפגשו סיפורים של ספורטאים יהודים בכירים, שהתמודדו עם השאלה האם להשתתף או לוותר על המשחקים האולימפיים ב-1936 בברלין הנאצית.
  • פרק השואה: התחנה שמספרת את סיפור הספורטאים היהודים בשואה ומסמלת את ניצחון הרוח, היא אחת התחנות המרגשות במוזיאון. המבקרים ייחשפו לסיפורים של ספורטאים יהודים שנרצחו בשואה, כדוגמת פרדי הירש, מחנך וספורטאי, שהקים סניפי "מכבי צעיר" בצ'כוסלובקיה ואימן ילדים בגטו טרזינשטאט ובאושוויץ. המבקרים יכירו גם יהודים ששרדו בשואה בזכות היותם ספורטאים, כמו העיתונאי נוח קליגר, נער מבלגיה שהגיע לאושוויץ ובאמצעות הספורט הצליח לשרוד את המלחמה, בשל היותו חלק מקבוצת אסירים שהיו מתאגרפי המחמד של מפקדי אושוויץ.
  • תקומה: הקמת המדינה היא גם העת לתחייתו של הספורט היהודי באירופה ובעיקר בדרום אמריקה. בתקופה הזו התחדשו משחקי המכביה בישראל, קם כפר המכביה ברמת גן, ומירוץ הלפיד שהחל ב-1944 קיבל צביון ממלכתי בארץ וגם החל לנדוד ברחבי העולם. תחנה זו תפגיש את המבקרים עם פריטים הקשורים לספורטאים, סרטים על משחקי המכביה בישראל ומשחקי מכבי העולמיים באירופה ובדרום וצפון אמריקה.
  • התגברות: הספורט היהודי והישראלי, כמו המדינה, חווה גם משברים ומהמורות. רצח י"א חללי משחקי מינכן 1972 היה שבר לספורט בישראל וגם לספורטאים היהודים שייצגו במינכן מדינות אחרות, כמו מארק ספיץ. בתחנה זו יוקרן סרטון של כלת פרס ישראל אסתר רוט שחמורוב ושל לי קורזיץ, שימחיש את ההתגברות על המשברים.
  • נפש בריאה בגוף בריא: היכל התהילה של הספורט היהודי יפגיש את המבקרים עם הספורטאים היהודים הגדולים בעשורים האחרונים, עם החפצים שלהם, ועם הרגעים בהם זכו בתהילת עולם.

שעות פתיחה ומחירים

המוזיאון יהיה פתוח בין ה-7 ל-17 באוקטובר. סיור במוזיאון יוצא כל 45 דקות בהתאם לכמות הקהל והוא מתאים לילדים החל מגיל 8, ההפעלות מתאימות לכל הגילאים. אמצ"ש שבת וחג: 9:00- 18:00, ימי שישי וערבי חג: 9:00- 14:00.

כרטיסים ניתן להשיג באתר לאן: 79 שקל כרטיס יחיד, 297 שקל לארבעה כרטיסים משפחתיים, 59 שקלים בוועדים השונים.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully