וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל 10,000 משתתפות ומשתתפים במרוץ לזכר הבנים הדרוזים

עמותת "בשביל הבנים הדרוזים" יחד עם מנהיגי העדה, ובכירים מהנהגת המדינה וכוחות הביטחון, הזניקו הבוקר את המרוץ השנתי השמיני להנצחת זכרם של 451 החללים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל - מרוץ בשביל הבנים הדרוזים. המרוץ התקיים באזור צומת גולני עם אלפי משתתפים

מרוץ לזכר האחים הדרוזים. רונן טופלברג, כפיים אקטיב,
המרוץ הבוקר/רונן טופלברג, כפיים אקטיב

מעל 10,000 רצים, רוכבים, צועדים ובני משפחותיהם הגיעו היום למרוץ "בשביל הבנים הדרוזים" השמיני והתייחדו עם זכרם של 451 החללים מהעדה הדרוזית. המרוץ התקיים בצומת גולני - קרני חיטין, בסמוך ליער לביא ולאתר נבי שועייב, המקום הקדוש ביותר לדת הדרוזית. מדי שנה הולך וגדל מספר המשתתפים במרוץ וכך גם הרצון לחשוף את אלפי הישראלים המשתתפים לנופים ואתרים נוספים לאורך "שביל הבנים הדרוזים". השביל משתרע לאורך כ-226 ק"מ וחוצה 18 כפרים דרוזים, מהכרמל ועד הגליל, לזכרם של החללים מהעדה.

את מקצי האירוע הזניקו מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, מפקדת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי וניצב הכבאות ורב-טפסר אייל כספי. עוד השתתפו באירוע מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון של כיבוי והצלה, טפסר ניזאר פארס, רא"ל במיל' משה (בוגי) יעלון, השופט בדימוס עודד מודריק ובכירים נוספים.

מפכ"ל המשטרה במרוץ לזכר האחים הדרוזים. רונן טופלברג, כפיים אקטיב,
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לפני ההזנקה/רונן טופלברג, כפיים אקטיב

השנה השתתפו במרוץ, אותו מפיקה "כפיים", החברה המובילה בישראל בהפקת אירועי Active Life Style, מעל ל-5,000 חיילים מיחידות צה"ל השונות. יחד עם עמותת "בשביל הבנים הדרוזים", נרתמו לתמיכה באירוע משרד הביטחון, אגף הנצחה ומשפחות שכולות, ארגון יד לבנים הארצי וארגון יד לבנים הדרוזי, הרשות לפיתוח במגזר הדרוזי והצ'רקסי, משרד התרבות והספורט, ארגון FIDF, יחד למען החייל והמועצה המארחת מ.א גליל תחתון.

יו"ר עמותת "בשביל הבנים" ויוזם המרוץ, תא"ל במיל' אמל אסעד: "זו השנה השמינית שאנו נאספים כאן, בשביל הבנים הדרוזים, כדי לכבד את זכרם של חיילי העדה הדרוזית ולהזדהות עם בני משפחותיהם. אחרי שנתיים של קורונה, אני נרגש לראות את הקהל העצום שמכבד אותנו בהשתתפותו במרוצים השונים. אין כמו האירוע הזה כדי לייצג את ערכי תרבותנו. אין דרך מתאימה יותר להפגין אחדות ושוויון". אסעד הודה למשתתפים: "בזכותכם הפך המרוץ 'בשביל הבנים הדרוזים' לאירוע ההנצחה הרשמי של חללי העדה הדרוזית".

עדן פלאח, אחותו של שוטר מג"ב יזן פלאח ז"ל שנפל בפיגוע טרור בחדרה בחודש מרץ, נאמה באירוע: "השבילים היפים הסמוכים לכפרים הדרוזים מחברים בין לבבות שבורים, שסועים ומפולחים של משפחות השכול ללב רחב, גדול, מחזק ומחבק של עם ישראל. הם מחברים בין אובדן וייאוש לבין תקווה והתרוממות רוח, בין עבר שחור ואפל לעתיד שאני מקווים שיהיה ורוד וזורח, שבילים מחברים בין ברית דמים לברית חיים".

השנה מתווסף חידון אינטראקטיבי מאתגר "בעקבות חמיצר ואוצרות העדה הדרוזית" בעריכתו של החידונאי דן חמיצר, שהושק במהלך האירוע ויימשך חודש ימים. את חידת הגמר יגיש נשיא המדינה, יצחק הרצוג. החידון נושא פרסים, ביניהם אירוח כיד המלך ולינה בכפרים ובאטרקציות התיירותיות השונות המזוהות עם העדה.

  • עוד באותו נושא:
  • ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully