וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי ליגת העל יוקדשו לציון 50 שנה לטבח 11 הספורטאים במינכן

15.9.2022 / 17:32

מנהלת הליגות והוועד האולימפי בישראל יקדישו את המחזור החמישי ל"האירוע הזה שחרוט עמוק בהיסטוריה של העם היהודי ומדינת ישראל"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 15.9/ספורט1

במסגרת פעילות "יחד למען הקהילה" ובשיתוף הוועד האולימפי בישראל, מחזור המשחקים החמישי בליגת העל יוקדש לציון חמישים שנה לטבח אחד עשר הספורטאים באולימפיאדת מינכן תחת האמירה למשפחות השכולות - היום כולנו 11.

שיתוף הפעולה משמעותו ששחקני קבוצות ליגת העל יעלו לכר הדשא לבושים בחולצות בשחור ולבן ועליהן המספר 11 ושמות הספורטאים בעברית ובאנגלית: דוד ברגר, יוסף גוטפרוינד, משה וינברג, אליעזר חלפין, מארק סלבין, זאב פרידמן, יוסף רומנו, קהת שור, אנדרי שפיצר, עמיצור שפירא ויעקב שפרינגר.

כולנו 11. מנהלת הליגה,
כולנו 11/מנהלת הליגה

לטקסים שייערכו במשחקי הליגה בשבת ובראשון יגיעו גם בני משפחות הנרצחים, מלווים באנשי הוועד האולימפי. בנוסף, שמות ותמונות הנרצחים יוקרנו על גבי המסכים באצטדיונים.

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון: "כולנו התרגשנו וכאבנו עם משפחות אחד עשר הספורטאים בשבוע שעבר עם ציון 50 שנה לטבח הנוראי. האירוע הזה שחרוט עמוק בהיסטוריה של העם היהודי ומדינת ישראל חייב להיות מצוין כדי שכולנו לא נשכח את אלו שסיימו את חייהם בצורה כל כך טרגית. אני שמח שההבנות האחרונות של המשפחות עם ממשלת גרמניה יתנו להן קצת שקט אחרי שנים כל כך כואבות וגאה לקחת חלק יחד עם ליגת ONE ZERO בציון האירוע החשוב הזה".

יו"ר הועד האולימפי בישראל יעל ארד: "כולנו 11 הוא מהלך מודעות משמעותי שיזם הוועד האולימפי בישראל בשיתוף עם משרד הפרסום באומן בר מתוך כוונה לחבר את הציבור בישראל בכלל והנוער בפרט לטרגדיה הנוראה שהתרחשה במשחקי מינכן 1972. י"א הגיבורים שלנו היו אנשים צעירים, עם חלומות, אופי, אישיות וחיים מלאים בעשיה. מורשתם היא מצוינות, נחישות, אהבת האדם וציונות ובמהלך 'כולנו 11' אנחנו מנגישים לראשונה את האנשים שהיו ואת סיפורם, לקהל הרחב. כספורטאית שאבתי מוטיבציה והשראה מסיפורה של משלחת ישראל למינכן 1972, מהגיבורים שנרצחו וכל הישג של כל אחד מאיתנו הספורטאים הישראלים מוקדש תמיד לזכרם. אני מודה למנהלת הליגות בכדורגל, לעומד בראשה ארז כלפון, לצוות המסור ולכל הקבוצות שהושיטו יד למהלך 'כולנו 11' בנפש חפצה. יהי זכרם של חללי מינכן ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully