וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מעל 600 רוכבים באתרים היסטוריים: מרוץ "ברא אפיק ישראל" יוצא לדרך

ברא אפיק ישראל" 2022 בשיתוף "קרן קיימת לישראל" יוצא לדרך עם מעל 600 רוכבים באתרים ההיסטוריים בחוף הכרמל

מרוץ אפיק ישראל. יחצ,
מרוץ ברא אפיק ישראל/יחצ

"ברא אפיק ישראל" בשיתוף "קרן קיימת לישראל" עושה היסטוריה, ובפעם הראשונה בתולדות המירוץ ירכב באתר היסטורי בינלאומי שמוכר על ידי "אונסקו" - נחל מערות. מועצה אזורית חוף הכרמל מארחת את מרוץ האופניים הגדול בישראל, המכונה "הטור דה פראנס הישראלי", שיתקיים השנה זו השנה התשיעית וייקחו בו חלק 600 רוכבים, ובהם טובי הרוכבים בארץ ובעולם.

המירוץ הוא טור אופני הרים זוגי המתפרש על פני ארבעה ימים המחולקים לפרולוג ולשלושה סטייג'ים שאורכם הוא כ-330 ק"מ בסך הכל וברמות קושי משתנות. הפרולוג השנה יתמקד באתרים המרהיבים חוף הכרמל, כאשר הרוכבים ירכבו בכל יום במסלולים שונים מכפר הרכיבה שיוקם בנחשולים ממנו יוזנקו הרוכבים בכל יום. הרכיבה תעבור בגנים הלאומיים קיסריה ותל דור, שמורות הטבע הבונים, נחל מערות, נחל תנינים ופארק הכרמל.

גם השנה יגיעו שורה של רוכבים מובילים בעולם. ביניהם:

  • ג'ורג' אגר אשר ניצח את התחרות ב2019 ,2018 ו2021 רוכב יחד עם לוקאס באום, אלוף אירופה ועולם לשעבר בקטגוריית U19, שניהם מגרמניה.
  • קרל מרקט האוסטרי שהגיע בשתי המהדורות האחרונות למקום השני, יחבור השנה לרוכב המוביל בישראל באופני הרים תומר זלצמן, שניהם מהקבוצה המקצוענית האוסטרית JB BORUNEX
  • בצד הישראלי, יתחרו גיא ניב מקבוצת ISRAEL PREMIER TECH , הרוכב הישראלי שהשלים את הג'ירו, את הטור דא פראנס ואת הוואלטה, אשר יתחרה יחד עם נדב רייסברג רוכב נבחרת ישראל באופני הרים.
מרוץ אפיק ישראל. יחצ,
טובי הרוכבים יגיעו/יחצ

מירוץ "ברא אפיק ישראל" הינו מירוץ האופניים האיכותי והמוביל בישראל וזוכה לדירוג SHC. התחרות רשומה ב- UCI (איגוד האופניים הבינלאומי - Union Cycling International) כתחרות בינלאומית ברשימה היוקרתית של מירוצי ההרים הרב-יומיים בעולם, לצד מירוצים יוקרתיים דוגמת "טראנס אלפ" בגרמניה/איטליה וה"קייפ אפיק" בדרום אפריקה.

גל צחור, מייסד ומפיק התחרות, אשר הקים את התחרות לזכרו של אביו, איש המוסד גיורא צחור ז"ל, אשר נהרג בתאונת אופניים: "האפיק נולד כתוצאה של חלום משותף שלי ושל אבי גיורא ז"ל, לייצר אפיק אמיתי בישראל. השנה האפיק התשיעי חוזר לאיזורים מוכרים מהעבר אבל עם כפר תחרות חדש ויפיפה על חוף הים התיכון - כפר הנופש נחשולים במועצה האזורית חוף הכרמל". החזון הוא לנדוד בכל הארץ ולחשוף את הציבור ואת הרוכבים שלנו לאיזורים חדשים בארץ ישראל, יחד עם קידום ענף האופניים בישראל, קידום תיירות הספורט ויצירת אירוע אופניים ישראלי ברמה העולמית כמו שיש לנו כאן כיום. גם השנה ברא אפיק ישראל ממשיך את השותפות הטובה עם חברת ברא וקק"ל ועם שותפים רבים נוספים שמאפשרים את קיום תחרות אפיק ישראל."

אמנון בן-עמי, מנכ"ל קק"ל הוסיף כי: "התחרות המופלאה הזו היא הזדמנות בשבילנו להראות לעולם את נופיה המיוחדים של מדינת ישראל. אנו בקק"ל שמחים על ההזדמנות שנפלה בחלקינו לחשוף עבור רוכבי האופניים את הסינגלים המאתגרים שברצועת חוף הכרמל, ואין לי ספק שהם ייהנו מכל רגע." שיתף "זו זכות גדולה לארח תחרות בסדר גודל כזה ואנו רוצים להודות לשותפים שלנו בפרויקט על העשייה הברוכה, ולקוות שבעתיד הקרוב עוד ועוד תחרויות יתקיימו כאן בארץ שלנו".

המרוץ יתקיים השנה בחוף הכרמל, נקודת היציאה למרוץ תהיה במתחם מלון נחשולים על רצועת החוף מהיפות בעולם, במועצה אזורית חוף הכרמל שמחבקת את האירוע. התחרות נתמכת על ידי קק"ל, משרד התיירות, מנהל הספורט, מועצה אזורית חוף הכרמל, החברה לפיתוח קיסריה, מרכז הפועל, איגוד האופניים וגופים נוספים. לתחרות השנה נותני חסות רבים ביניהם: חברת ברא צמחים, חברת Trek ישראל, חברת צמיגי קונטיננטאל העולמית ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully