וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע לביא במוקד: ברחבי אירופה הופתעו ממכבי חיפה "האמיצה"

בצרפת שיבחו את קפטן הירוקים והודו שחיפה "היממה את מסי ואמבפה'". בספרד הופתעו מהגישה ההתקפית, באנגליה התרשמו מכמה היא מאומנת. וגם בישראל התקשו להאמין כשנחשפו נתוני הרייטינג

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 15.9/ספורט1

אם עד עכשיו היה עוד מי שזלזל במכבי חיפה, נראה שכעת כולם מבינים שהיא יכולה להוות סיכון גם לקבוצות הטובות בעולם ולשחקנים הטובים בעולם. חיפה אמנם הפסידה אמש (רביעי) 3:1 לפריז סן ז'רמן בבית, אבל הפתיעה רבים כשלחצה על קבוצת הכוכבים העשירה, הובילה עליה ולא הייתה רחוקה מלהשיג מולה נקודות. ההצגה המרשימה באה לידי ביטוי אפילו בנתוני הרייטינג של שידור המשחק, שהגיע ללא פחות מ-17.6% (!), יותר מה-12.6% של האח הגדול (רשת), 10.2% של חשיפה (קשת) ו-4.6% של בואו לאכול איתי (כאן).

ב"ל'אקיפ" ציינו ש"זה היה קשה מהצפוי. למרות התוצאה הסופית, שחקני מכבי חיפה התעלו לגודל המעמד. הם היו מעורבים מאוד במשחק, שיחקו באינטנסיביות שהיממה את פריז למשך דקות ארוכות, ונכנעו רק כשקרסו מבחינה פיזית". נטע לביא נבחר אצלם למצטיין בשורות מכבי חיפה עם ציון 7, כמו גם מוחמד אבו פאני. "המלחמה שלהם במרכז השדה יצרה הרבה בעיות לפ.ס.ז'", צוין. עומר אצילי ופרנזי פיירו קיבלו ציון 6, גם דילן בטובינסיקה סחט מחמאות על "הצגה נהדרת", וצ'ארון שרי ודניאל סונדגרן נהנו אף הם מציון 7.

גם באתר הצרפתי "פוטמרקאטו" התלהבו מנטע לביא, והעניקו לו ציון 7. "הקפטן הישראלי עשה כל שביכולתו מול סוללת הכוכבים של פריז. הוא גם תרם התקפית עם כדורים ארוכים מצוינים ועם מסירות מתוחכמות ששברו את קו ההגנה של פ.ס.ז'. הוא היה יוצא מהכלל, והראה אינטנסיביות מרשימה לצד ראיית משחק נהדרת", נכתב על לביא. גם צ'ארון שרי קיבל 7, בעוד על אומר אצילי שקיבל ציון 6 נכתב: "פעיל מאוד, נוכח בשני צידי המגרש, עם טכניקה טובה אבל לא מספיק משמעת טקטית. הוא גרם לקשיים בהגנת חיפה מאחר שירד לסייע לחוליה האחורית בשלב מאוחר מדי. מצד שני, הוא סחרר את הגנת פ.ס.ז' עם התנועה שלו".

שחקן מכבי חיפה נטע לביא מול שחקן פריז סן ז'רמן ניימאר. מאור אלקסלסי
גרף את רוב המחמאות. נטע לביא מול ניימאר/מאור אלקסלסי

גם מחוץ לצרפת לא היו יכולים להתעלם מהדקות המרשימות של חיפה, ובעיקר מהתעוזה איתה עלו למשחק. ב"מונדו דפורטיבו" הקטלאני כתבו: "חיפה גרמה לפ.ס.ז' להיראות רע מאוד. הישראלים שלטו במשחק, שיחקו ללא פחד, בידיעה שהפסד הוא התוצאה הצפויה. הם לא שיחקו רק כדי לשרוד, אלא רצו יותר מזה. לצערם, הכדורגל האמיץ שהציגו לא הניב להם את הפרס הגדול הערב". בהמשך ביקרו את מאמן פ.ס.ז' כריסטוף גאלטייה וציינו ש"הוא נראה כמו תלמיד רע שמתכונן לבחינה בלילה האחרון. כדי לנצח בליגת האלופות, גם כשמדובר ביריבה נחותה ממך, חייבים להתנהל ולהכין את הקבוצה אחרת".

גם ב"מארקה" הופתעו ממהלך המשחק, וכתבו ש"באצטדיון בחיפה היו שני משחקים שונים. ב-60 הדקות הראשונות הקבוצה הטובה יותר הייתה מכבי חיפה. ב-30 הדקות האחרונות פ.ס.ז' הצליחה לכפות את יתרון הכישרון שלה, ולנצח מבלי להרשים. לפרקים נראה היה ששחקני פ.ס.ז' לא מתעניינים במשחק, וכתוצאה מהעצלות שלהם מכבי חיפה מצאה דרך להפתיע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן פריז סן ז'רמן כריסטוף גאלטייה על רקע חגיגות מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
"כמו תלמיד שמתכונן למבחן בלילה האחרון". גאלטייה/מאור אלקסלסי

ב"אס" ציינו ש"מסי ואמבפה מנעו מבוכה, אחרי שחיפה נלחמה עד טיפת הדם האחרונה שלה. היא נראתה כמו קבוצה קשוחה, והראתה את הגאווה שלה כשהגיעה בקלות לרחבה של פ.ס.ז'". ב"דיילי מייל" התלהבו מרמת המוכנות והאימון של חיפה, וכתבו ש"פ.ס.ז' ניצחה, אבל זה היה רחוק מלהיות קל מול יריבה מאומנת היטב.

מי הוא ספורטאי השנה?

ארטיום דולגופיאט
בלסינג אפריפה
דני אבדיה
עומר אצילי
מארו טפרי
יונתן קפיטולניק
61832 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

חנה קנייזבה מיננקו
לונה צ'מטאי
אנסטסטיה גורבנקו
רז הרשקו
תמנע נלסון לוי
דריה אטמנוב
48257 משתתפים

הרגע ה"פתטי" של אצילי עם מסי

עומר אצילי ודולב חזיזה כבר מתכוננים במשך שבועות למפגש עם ליאו מסי. מיד אחרי ההעפלה לשלב הבתים, עוד לפני שהתברר שנכון להם מפגש כפול עם אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה, אצילי הצהיר: "תביאו את מסי, ואתאבד עליו", וחזיזה ביקש "בית מוות" עם פ.ס.ז' והפרעוש. אחרי שההגרלה הגשימה לשניים את הפנטזיה, הם העלו לרשת תמונה ויראלית בה ביקשו את החולצה של מסי מבעוד מועד.

ואכן, אתמול נראה היה שמתנהל במקביל למשחק מירוץ להשגת החולצה של הכוכב הארגנטינאי. אצילי שהוחלף לקראת הסיום רץ במהירות שיא לכיוונו של מסי עם שריקת הסיום, קיבל ממנו את החולצה ולא המתין אפילו רגע אחד לפני שלבש אותה, בעודו על כר הדשא - כשחזיזה נראה כמי שמתעמת איתו על שהקדים אותו ו"גנב" ממנו מתנה לכל החיים.

כך או כך, התמונה של אצילי עם החולצה של מסי עוררה תגובות רבות ברשת, וכבר הפכה ויראלית. ב-ESPN ארגנטינה שיתפו את התמונה וציינו ש"המטרה האמיתית של המעריץ ממכבי חיפה הושגה", באתר "רדגול" שיתפו אותה גם כן וציינו ש"לאור ריצת האמוק של אצילי, מסי לא יכול היה לסרב לו", ובתקשורת הארגטינאית ציינו ש"מסי הגשים חלום לשחקן מכבי חיפה שהתחנן לחולצה שלו". והיה גם מי שהגיב בבוז לאצילי, שירד מכר הדשא עם הפריט יקר הערך, ולא פספס שנייה לפני שלבש אותו. "מסי נתן לך חולצה, הזיעה שלו לא הדאיגה אותך?", כתב אחד הגולשים, ואחד אמר כתב: "הבחור הזה לא היה יכול להמתין אפילו רגע אחד. הוא לבש את החולצה של מסי מיד אחרי שקיבל אותה, בלי שאכפת לו מהזיעה שיש עליה".

השיחה המשעשעת בין רמי גרשון לנטע אלחמיסטר

רמי גרשון אמנם לא שותף במשחק אתמול, אבל קיבל לפחות תמונה למזכרת: סלפי עם ליאו מסי שצילם במנהרה בסיום המשחק. בת זוגו של השחקן, הדוגמנית נטע אלחמיסטר, שיתפה את עוקביה בדו שיח המשעשע שלה עם גרשון, ששלח לה את התמונה וכתב לה: "היחידי בעולם שיכול לעשות לי דפיקות לב". אלחמיסטר השיבה לו: "חוץ ממני, אתה מתכוון".

הילדים והחיבוק שכבש את הרשת

עוד לפני המשחק נרשם עוד רגע שהפך ויראלי. הילדים הישראלים ברי המזל שזכו לעלות לכר הדשא עם שחקני פ.ס.ז', לא הצליחו להשתלט על עצמם ונראו מעניקים חיבוקים חמים לליאו מסי ולקיליאן אמבפה. ברשת כמובן לא יכלו להתעלם מ"המבט שהיה להם על הפרצוף", וגם לא מהעובדה שלעומת מסי ואמבפה, ניימאר קיבל יחס קר יותר (וגם הגיב פחות בחום).

מצב הדשא בחיפה

בסיום המשחק לצרפתים היו טענות על תנאי המגרש, ועל איכות המשטח באצטדיון בחיפה. קיליאן אמבפה אמר ש"המגרש לא היה מדהים, אבל זו ליגת האלופות", ופרשן הטלוויזיה הצרפתית, שחקן העבר עמנואל פטי (שפירשן את המשחק מהאצטדיון) אמר: "המגרש שלכם לא טוב. הדשא הזה רקוב". בצרפת השתעשעו מהאמירה של פטי והגדירו אותו מחדש: "עמנואל פטי, פרשן רשת 'RMC' וגנן ראשי לעת מצוא".

ההערה השנויה במחלוקת על פיירו

באולפן של רשת RMC ישב שחקן העבר ופרשן ההווה ז'רום רוטן, ניתח את המשחק וניסה להחמיא למכבי חיפה - אבל סיפק במקום אמירה עם ניחוח גזעני כשתיאר את פרנזי פיירו. "מכבי חיפה הפתיעה אותי לטובה. השחור שמשחק בהתקפה שלהם, הוא ממש חזק", אמר רוטן, וגולשים כתבו בתגובה: "נראה שהוא יצטרך להיוועץ עם עו"ד בקרוב".

המשך הקמפיין של מכבי חיפה בליגת האלופות

יובנטוס - מכבי חיפה (5/10)
מכבי חיפה - יובנטוס (11/10)
פריז סן ז'רמן - מכבי חיפה (25/10)
מכבי חיפה - בנפיקה (2/11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully