וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאלטייה החמיא: "חיפה טובה מאוד". אמבפה מודה: "פשוט נרדמנו"

מאמן פ.ס.ז' התעקש שהקושי מול הירוקים לא נבע מזלזול: "בליגת האלופות אף פעם לא מצפים למשחקים קלים". הוא ואמבפה התלוננו על התנאים ה"קשים" ועל כר הדשא ה"בעייתי", ניימאר זעם על השופט: "חוסר כבוד שאסור שיקרה". וגם: השיאים החדשים של מסי

תיקתקנו, קליפ סיכום היום 14.9/ספורט1

פריז סן ז'רמן מצאה עצמה בהלם גדול הערב (רביעי) בחיפה, כשנקלעה לפיגור 1:0 מול האלופה הישראלית במסגרת המחזור השני של שלב הבתים בליגת האלופות. צ'ארון שרי הימם (24), אך בדקה ה-37 איזן ליאונל מסי ונכנס לספרי ההיסטוריה של המפעל, ולא בפעם הראשונה.

הפרעוש הפך לשחקן הראשון בתולדות ליגת האלופות שכובש ב-18 עונות רצופות. על הדרך, הפך לראשון בתולדות המפעל שכובש מול 39 קבוצות שונות - עד הערב, הוא חלק את המקום הראשון עם כריסטיאנו רונאלדו שכבש מול 38 קבוצות שונות. אחריהם ברשימה קארים בנזמה (34), ראול (33) ורוברט לבנדובסקי (31).

שחקן נוסף שרשם נקודת ציון היסטורית הוא קיליאן אמבפה, שכבש את שערו ה-30 בליגת האלופות (ב-46 הופעות), ובכך השתווה לאדינסון קבאני כמלך שערי המועדון בכל הזמנים במפעל החשוב מכולם. ניימאר הצטרף לחגיגה בדקה ה-88, וחתם את תוצאת המשחק - 1:3 קשה לפריז, שניצבת בראש הבית ותפגוש בשבוע הבא את בנפיקה, לקרב גורלי על הפסגה.

שחקני פריז סן ז'רמן ליאונל מסי, קיליאן אמבפה. מאור אלקסלסי
כמה שהוא אוהב את ליגת האלופות. מסי חוגג עם אמבפה בחיפה/מאור אלקסלסי

"התנאים היו קצת קשים, היה לנו חם מאוד והמגרש לא היה מדהים, אבל זו ליגת האלופות", סיכם קיליאן אמבפה. "באנו לנצח ולבסס את המקום הראשון שלנו, וזה מה שעשינו. התחלנו את המשחק היטב, שיחקנו עם אינטנסיביות, אבל אז איבדו קצב וספגנו. לאחר מכן הגבנו טוב, סגנון המשחק היה שלנו ואז כבשנו את השני והשלישי. אנחנו חייבים להשתפר ולעבוד. העובדה שאני, מסי וניימאר כבשנו מהווה יתרון גדול עבורינו, אני מקווה שזה ימשיך לקרות ושנמשיך לנצח". אמבפה הודה ש"בשלב מסוים קצת נרדמנו, אבל אני שמח שהתעשתנו בזמן. בסופו של דבר המטרה הייתה לנצח, ועמדנו בה. השאר פחות חשוב כרגע".

ניימאר ספג כרטיס צהוב לאחר חגיגת השער הטיפוסית שלו - ולא אהב את ההחלטה. "רק אצלי הדברים האלה קורים, אולי בפעם הבאה פשוט אודיע לשופטים על החגיגות שלי לפני השער", אמר בסרטון שצילם והעלה לאינסטגרם. לאחר מכן, בטוויטר, כתב: "חוסר כבוד מוחלט, דבר כזה לא יכול לקרות. לא עשיתי כלום וספגתי צהוב, והשופט? אי אפשר לבקר אותו. זה פשוט חוסר כבוד".

דנילו הוסיף: "היה משחק קשה מאוד, ניסינו לשחק מהר במחצית הראשונה ולא הצלחנו. במחצית השנייה היינו הרבה יותר טובים, יכולנו לכבוש עוד שני שערים ולגמור את המשחק. האיכות של שחקני ההתקפה שלנו היא נהדרת. האווירה היתה מצוינת, לא פשוט לשחק כאן, אבל ככה זה בליגת האלופות. כל קבוצה מאוד נחושה, כל משחק הוא קשה".

המאמן המנצח כריסטוף גאלטייה אמר: "במחצית הראשונה היו לנו שניים-שלושה מצבים טובים, וגם לחיפה, שנהנתה מאווירה נהדרת. לא היינו מאורגנים מספיק והיינו צריכים לתקן את זה. אחרי המחצית היינו הרבה יותר טובים. חיפה קבוצה טובה מאוד. מהרגע שמסי, אמבפה וניימאר ירדו קצת אחורה, היינו טובים יותר". גאלטייה התעקש שהיכולת הפושרת, במיוחד במחצית הראשונה, לא נבעה מזלזול. "כשאתה משחק בליגת האלופות, אתה אף פעם לא מצפה למשחקים קלים. חיפה לא הפתיעה אותי, ידעתי שמדובר בקבוצה איכותית וגם השחקנים היו מוכנים לזה. היה לנו קצת קשה עם החום באצטדיון, וגם עם כר הדשא. הוא לא גרוע, אבל הוא בהחלט בעייתי ושונה ממה שאנחנו מכירים. היה יותר קשה להניע כדור בגלל זה".

בתקשורת הצרפתית החמיאו בעיקר לדולב חזיזה, שקיבל את הציון הגבוה ביותר במכבי חיפה - 8 - שני רק לליאונל מסי בשתי הקבוצות (גם ויטיניה קיבל 8). "הוא היה מכריע במחצית הראשונה המרשימה של חיפה", נכתב. "שיחק חכם מאוד במתפרצות והקשה מאוד על פריז, הוא גם זה שבישל. הופעה מרשימה". ג'וש כהן, צ'ארון שרי, דניאל סונדגרן ודילן בטובינסיקה קיבלו 7, פייר קורנו, שון גולדברג, עומר אצילי, מוחמד אבו פאני ופרנזי פיירו 6, ונטע לביא קיבל 5. "היה קשה מהצפוי", קראה הכותרת הראשית ב"ל'אקיפ" עם תום המשחק.

המשך הקמפיין של מכבי חיפה בליגת האלופות

יובנטוס - מכבי חיפה (5/10)
מכבי חיפה - יובנטוס (11/10)
פריז סן ז'רמן - מכבי חיפה (25/10)
מכבי חיפה - בנפיקה (2/11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully