וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיו אריה פרגן למבשל: "גיא בדש לא נופל מעומר אצילי בכישרון"

מאמן הפועל ירושלים על ה-0:1 בדרבי: "ניצחון אדיר למועדון". אבוקסיס: "בית"ר לא במצב אנוש, לא צריך להיסחף". דגני: "התחלה קטסטרופלית"

תקציר ניצחונה של הפועל ירושלים 0:1 על בית"ר ירושלים בדרבי/ספורט1

31 שנים חיכתה הפועל ירושלים לניצחון על בית"ר ירושלים בדרבי, והערב (שני) זה סוף סוף הגיע כשהאדומים-שחורים גברו 0:1 על היריבה העירונית במסגרת המחזור הרביעי בליגת העל, הודות לשער של אלוז' יאו שבישל גיא בדש. הפועל ירושלים נותרה אחת משלוש קבוצות בליגה אשר טרם רשמו הפסד העונה, לצד יריבתה במחזור הבא - מכבי חיפה - ומכבי תל אביב. מנגד, בית"ר עם הפסד ליגה שלישי והיכולת שהפגינה לעיני כ-16,000 אוהדים שלה צריכה בהחלט להדאיג את יוסי אבוקסיס.

"אקדיש את הניצחון לאבא שלי שהשתחרר מבית חולים, ולאשתו של המנהל המקצועי שביקשה שאני אקדיש לה את הניצחון בדרבי, ואותה אני אחבר לשי ולשאר המועדון שעשה כברת דרך. הקהל שלנו חיכה כל כך הרבה זמן לניצחון בדרבי", אמר זיו אריה.

"ביום ראשון יהיה משחק עונה בינינו למכבי חיפה על האליפות", התבדח המאמן שקבוצתו עדיין לא הפסידה. "אנחנו מרגישים יותר חזקים מהעונה שעברה, הרכש שלנו נראה טוב ויש לנו עוד שחקנים להביא. כיף לנו עכשיו. ידענו שהכוח של בית"ר מגיע מהקהל, רציתי שניראה יותר טוב היום ולהיות יותר שקטים בחלק השני. כל הכבוד לשחקנים, ניטרלנו את הקהל, בואו לא נהיה חזירים, אבל זה ניצחון יקר וחשוב".

שחקני הפועל ירושלים חוגגים. ברני ארדוב
31 שנה חיכתה לזה הפועל ירושלים/ברני ארדוב

כשנשאל על האיפוק שלו ביחס לחשיבות הניצחון, אריה ענה: "עשו מהדמות התקשורתית שלי מרחק כמו התקציב של הפועל ירושלים לזה של מכבי חיפה, עשו בדיחה מכל דבר שאמרתי, לא רוצה להשתולל. זה ניצחון אדיר בשביל המועדון. יש לנו קבוצה טובה אפילו יותר ממה שהראינו היום".

על התפתחות המשחק: "במחצית השנייה בית"ר עשו יותר בלאגן ומשחק ההגנה שלנו היה בסדר, מיהרנו להיפטר מהכדור ולא ניצלנו את זה לעשות 2:0. לא הכדורגל שאני הכי אוהב בחצי השני, אבל לא אתלונן על ניצחון בדרבי. אם היינו מחזיקים בכדור ועושים התקפות ארוכות, היינו סוגרים את הסיפור מוקדם יותר. לא ניצחנו אף דרבי בעונה שעברה והפעם הצלחנו סוף סוף". אריה המשיך: "אני קצת משוגע, נתנו לי פה לעבוד כמו שאני מאמין. החיבור שלי פה מדהים עם השחקנים והצוות. השנה שעברה הוכיחה שאם נותנים לי לעבוד כמו שצריך, אז הדברים יראו פה אחרת בכדורגל".

מכבי חיפה בראשון: "אני מקווה שבכר יתן בראש לפריז ברביעי ושננצח אותם בראשון. אנחנו עוד לא הקבוצה הכי גדולה בעיר, בית"ר קבוצה גדולה. אנחנו צריכים להיות צנועים ועקביים, חסרים לנו עוד שני שחקנים. הפלייאוף העליון עוד רחוק. על גוני נאור, שהיה מבוקש במכבי חיפה: "גוני נאור נשאר. ההנהלה לא אמרה לי אחרת. לא רצינו לשחרר אותו, המו"מ לא צלח וזה דבר שלא יכול לקרות כי עכשיו זה מאוחר ואין לו תחליף".

לסיום, המאמן החמיא לגיא בדש שבישל את שער הניצחון במסירה יפהפייה: "בדש צריך ויכול יותר לתת מספרים וקצב. החיבור שלי איתו מצוין עוד מימי בית"ר רמלה, ברמת כישרון הוא לא נופל מעומר אצילי, ואם הוא ימשיך ככה הוא לא יהיה בירושלים לעוד הרבה זמן".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
פתיחת עונה לא מוצלחת, בלשון המעטה. אבוקסיס/ברני ארדוב

בצד המפסיד, יוסי אבוקסיס אמר: "התחלנו רע את המשחק, אבל שלטנו בחצי השני. לא הצלחנו בחלק האחרון והפועל צופפו מאוד. לא היינו מספיק יצירתיים, והחלקים ההתקפיים שלנו לא הצליחו מספיק.
היה הרבה בלאגן ושליטה שלנו, בר כהן הגיע למצב אחד, אבל לא היו מספיק מצבים. קבוצה מובילה הולכת אחורה ומצופפת, ואנחנו לא הצלחנו".

מאמן בית"ר המשיך: "המצב לא טוב, לא צריך להיסחף. צריך להיות יותר טובים ויצירתיים, ולא לספוג שער מוקדם ולהמשיך לרדוף אחרי קבוצה, במיוחד בדרבי. אין לי טענות לשחקנים, הם נלחמו ורצו. דווקא בדקות הראשונות, שהנענו את הכדור, נראינו טוב אבל השער גרם לנו להיות חשופים ולעשות טעויות במחצית הראשונה. היה לנו הרבה יותר קשה בחצי השני, למרות ששלטנו. איפה שהיינו צריכים לעשות את המהלך האחרון הטוב, לא הצלחנו".

על הבעיות המקצועיות: "גם אחרי שניצחנו אמרתי שיש הרבה מה לתקן. גם היום לא היה לנו את זה מבחינת שחקן שחסר, למרות שיש לנו סגל טוב בסך הכל. שני הבלמים שלנו הצטרפו למשחק ראשון וחסר לנו בעיקר תיאום כרגע בהגנה. עמית כהן שיחק בצד שמאל ומשם הגיע גם השער שלנו. המצב שלנו לא קשה ולא אנוש".

לקראת המשחק נגד מכבי תל אביב בשבת, אבוקסיס הוסיף: "המשמעות שלנו למשחק מול מכבי זה להתאושש מהדרבי ולבוא לקחת נקודות בבלומפילד. אנחנו לא הקבוצה הכי טובה ולא הכי רעה בליגה. אנחנו נעשה חיים קשים לקבוצות ברמה שלנו".

שחקן בית"ר ירושלים אבישי כהן עם דנילו אספרייה. ברני ארדוב
אספרייה ואבישי כהן מאוכזבים/ברני ארדוב

המבשל גיא בדש, שנמצא בכושר נהדר מפתיחת העונה, סיכם: "31 שנה זה זמן מטורף. אני חושב שהגיע לנו, הלכנו אחורה אחרי הגול, אבל זאת הרגשה מדהימה. מקווה שנמשיך ככה. להיות הקבוצה הכי טובה בעיר? אל תתפסי אותי במשפט הזה, להיות הכי טובים בעיר זה לטווח ארוך. בית"ר מועדון ענק ואנחנו נצטרך לבנות כאן משהו כדי לעקוף את זה. מה השתנה? השנה הראשונה הייתה התחשלות כזאת. קיבלנו בראש וחווינו דברים לא נעימים. השנה הזאת שונה, משחקים עם קהל אחרי שנים בלאומית. השנה השנייה של זיו הולכת תמיד יותר טוב, נשארנו במזל בליגה בעונה שעברה".

אוראל דגני: "לא כיף להפסיד דרבי. זה היה משחק לא מספיק טוב שלנו. ישבנו עליהם, אבל זה לא צלח. לא נעים שזה קורה ולא משנה שזה אחרי 31 או שנה אחת, זה לא חשוב. התחלנו את העונה בצורה קטסטרופלית. אני מקווה שיצטרפו עוד שחקנים כדי שניראה יותר טוב, זאת לא הפתעה שאנחנו נראים עוד ככה. אני פעם ראשונה הכי בוגר. חוסר ניסיון? לא בשליטתנו, הלוואי שהיו מביאים לכאן את כל השחקנים הבכירים ושנהיה קבוצה טובה יותר. עוד מאבקי הישרדות? מקווה שלא נגיע למצב הזה, אני לא אהמר על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully