וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: הישג תקדימי לבנות נתניה בכדורגל

הסכם פורץ דרך בעיר יסדיר הקצאה של שעות השימוש במגרשי הכדורגל בעיר בין קבוצות הגברים והנשים בגילאים השונים. נבחרות ישראל בענפים השונים מתכוננות לאליפויות העולם ואירופה

יאכטות. ימית,
יאכטות/ימית

עשרה שייטים אולימפיים בהווה ובעבר, כולל גולשת הרוח המובילה בישראל, שחר טיבי, סיימו אתמול מחנה אימון בהונגריה לקראת תחרות הגביע העולמי ליאכטות (ספינות מפרש) בבחריין בעוד כחודשיים, שם כולם ייצגו את ישראל על ספינה אחת במפעל היוקרתי, גרסת השייט של פורמולה 1, אליו העפילו רק 16 מדינות.

את צוות היאכטה מוביל איתן פרידלנדר, מבכירי שייטי ה-470 בעולם בעבר (8 באולימפיאדת לוס אנג'לס 84), וטיבי, צעירת הצוות, שייצגה את ישראל באולימפיאדת טוקיו על דגם ה-470, היתה האשה היחידה במחנה לצד שייטים אולימפיים נוספים כאייל לוין וים אמיר מריו 16, ערן סלע מלונדון 12, סגן אלוף אירופה לשעבר בלייזר מאור בן הרוש ועוד.

לטיבי, הנאבקת במקביל על כרטיס לפריז 24 בגלשני הרוח פויל, מצפה בסוף השבוע הקרוב אליפות ישראל בגלשנים ואז אליפות העולם בצרפת. קצת לפני מחנה היאכטות היא זכתה במדליית הארד ב'טסט איוונט' בהאג, האתר שיארח בשנה הבאה את אליפות העולם הגורלית להשגת הכרטיס האולימפי לפריז בגלשני הרוח.

טיבי: "כיף לחזור לספינה לאחר שנה בה לא נגעתי במפרשים וזו חוויה משלימה לגלשני הרוח. הפרויקט הזה מאוד חשוב להתקדמות המקצועית שלי כספורטאית אולימפית כי הוא מעשיר ומוסיף ידע וניסיון גם עבור הגלישה שלי. הלך לנו ממש טוב במחנה בהונגריה ואני מקווה שנפגין בגביע העולמי בבחריין את מה שאנחנו יודעים".

גביע העולם היוקרתי ליאכטות נבחן כענף אולימפי לקראת לוס אנג'לס 28 והוא נולד כמקבילה לפורמולה 1 של המכוניות. בהמשך אמורה להצטרף שייטת נוספת ליאכטה, נועה לסרי, שנמצאת בקמפיין 470 לפריז יחד עם ניתאי חסון.

ניתאי חסון ונועה לסרי. סידאת יילמאז,
ניתאי חסון ונועה לסרי/סידאת יילמאז

נבחרת ישראל במפרשיות 470 והמאמן גידי קליגר מתכוננות לתחילת אליפות אירופה, שתתקיים בתורכיה החל ממחר בבוקר (13-18/9/2022).

השנה הראשונה לקמפיין פריז החלה לא פשוט בנבחרת, כאשר מכת פציעות חייבה את המאמן לעצב מחדש את פניה. אלופת העולם משנה שעברה, גיל כהן נפצעה ועברה תקופת החלמה ארוכה מניתוח, כאשר שותפה לסירה, נועם חומרי, ממתין לחזרתה לכשירות. סער תמיר נפצעה גם היא רגע לפני גביע הנסיכה והוחלפה על ידי נועה לסרי, ששבה מפרישה, ומפליגה מאז עם ניתאי חסון.

מאמן הנבחרת גידי קליגר: "זו לא הייתה תחילת הקמפיין לה ציפינו, אין ספק. המטרה בחודשים האחרונים הייתה לבנות מחדש את הצוותים על מנת להגיע מוכנים לאליפות אירופה. בשיוטי המבחן בחודש שעבר הביצועים היו לא רעים בכלל ואנחנו בונים על התחרויות הקרובות על מנת להבין מה סיכויינו בקמפיין הנוכחי לפריז".

אליפות אירופה תתקיים בצ'זמה, תורכיה, ותכלול 5 ימי שיוטי מוקדמות, כאשר כל יום מתקיימים 3 שיוטים. ביום האחרון לתחרות (ראשון) יתקיים שיוט המדליות בו ישתתפו רק עשרת המקומות הראשונים. אליפות אירופה מהווה תחרות מטרה לצוותים הישראלים והיא תאפשר לצוות המקצועי לקבל תמונת מצב לפני אליפות העולם, שתתקיים בישראל בחודש הבא (23-28/10/2022 בשדות ים).

המתחרים הם גיל כהן ונועם חומרי, ניתאי חסון ונועה לסרי. מאמן- גידי קליגר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פבל מוסין ויוסף סימין. יחצ,
פבל מוסין ויוסף סימין/יחצ

ימים ספורים לפני יציאתה של נבחרת ישראל בסמבו (מחר שלישי) לאליפות אירופה בסמבו ספורטיבי בנוביסאד, סרביה (תיפתח בחמישי הקרוב, 15 בחודש), קיבלה התאחדות הסמבו בישראל, בסוף השבוע, הצעה לארח במאי 2023 את אליפות אירופה לבוגרים ונוער בסמבו ספורטיבי.

ההצעה חתומה על ידי סרגיי ייליסייב, יו"ר ההתאחדות האירופאית שהוא גם סגן יו"ר ההתאחדות העולמית בסמבו. ייליסייב היה בישראל באליפות העולם בסמבו חופים שהתקיימה בבת ים לפני כשבועיים והעניק שבחים רבים וציון גבוה מאד על ארגון וניהול האירוע.

פבל מוסין סגן יו"ר התאחדות הסמבו בישראל אמר לאחר קבלת ההצעה: "ההצעה מבטאת את ההערכה המקצועית והפירגון הרב שקיבלנו על ארגון אליפות העולם בסמבו חופים. אנחנו רוצים מאד לארח את אליפות אירופה, אליה אמורים להגיע כ-600 ספורטאים, מאמנים, מלווים ואורחים. זה עשוי לקדם באופן משמעותי את ענף הסמבו בישראל. נפנה לשר התרבות והספורט, חילי טרופר ולמשרד התרבות והספורט ולשר התיירות יואל רוזבוזוב ונציג בפניהם את ההערכות הכלכליות הכרוכות בארגון וקיום האירוע המגיעות לכ-5 מיליון ₪. רק אם נקבל את התמיכה הכספית הנדרשת, נוכל לקיים את האירוע בישראל. זוהי הזדמנות מצוינת עבור ישראל לקדם את הענף, שנכנס לראשונה לתכנית משחקי העולם ב-2025 בסין, ומתוכנן להיכנס לתוכנית המשחקים האולימפית בלוס אנג'לס 2028 ולהציג את ישראל האחרת לעולם כולו".

אריק קפלן, נשיא ומנכ"ל התאחדות אילת לענפי ספורט לא אולימפיים: "אני גאה מאד בפנייה לאיגוד הסמבו לארח בישראל תחרות כל כך חשובה. ההצעה מביעה אמון מלא במקצועיות והמקצוענות של הסמבו בישראל, מה שמעיד על מעמדו החזק של הענף בזירה הבינלאומית. כהתאחדות אילת נעשה כל שביכולתנו כדי לסייע בגיוס המשאבים הנדרשים כדי לקיים את התחרות היוקרתית הזו בישראל"

נהורה שבתאי. יחצ,
הסמביסטים של ישראל מוכנים/יחצ

נבחרת הסמבו של ישראל יוצאת מחר (שלישי) לסרביה, שם תיפתח ביום חמישי (15 בחודש) אליפות אירופה. את ישראל ייצגו באליפות אירופה 15 ספורטאים מהם 5 ספורטאיות. המאמנים: פבל מוסין ושי גייזינגר.

הסמביסטים הבולטים בנבחרת ישראל: מתן איגליצקי (71 ק"ג, 20, הפועל בת ים), מקום 5 באליפות אירופה אשתקד ושותף למדליית הארד הקבוצתית של ישראל באליפות העולם בסמבו חופים. טלי סמואלסון (65 ק"ג, 19, עוצמה סמוראידו ראשל"צ), מדליסטית הכסף באליפות העולם בסמבו חופים ושותפה למדליית הארד הקבוצתית של ישראל בתחרות זו, שתתחרה בתחרות הנוער עד גיל 21 ובתחרות לבוגרות, נהורה שבתאי (53 ק"ג, עוצמה סמוראידו ראשל"צ), זוכת מדליית הארד באליפות העולם בסמבו חופים ומדליסטית הארד בסמבו ספורטיבי באליפות אירופה לקדטיות 2021 שתתחרה בתחרות הצעירות בלבד. עוד יתחרו: אליזבט פריגובה (24, 54 ק"ג ממכבי אילת), זוכת מדליית הארד בגביע אירופה 2021 , אליזבט קובלוב (72 ק"ג, 18, עוצמה סמוראידו ראשל"צ), אלופת העולם לנוער עד גיל 21 לשנת 2021 וסגנית אלופת אירופה עד גיל 21, שהחלימה לאחרונה מניתוח בברך, ניקאיל שאבייב (64 ק"ג, 18, עוצמה סמוראידו ראשל"צ), סגן אלוף אירופה עד גיל 21 לשנת 2021.

נעקוב גם אחרי טריאל אבסוב (98 ק"ג, 26), הספורטאי הבכיר של ישראל בקומבט סמבו (הכולל אגרופים ובעיטות) מדליסט הארד באליפות העולם 2021. בתחילת אוגוסט זכתה נבחרת הסמבו של ישראל לחיזוק משמעותי עם עלייתו לארץ של היהודי יוסף סימין (20, 98 ק"ג) אלוף העולם לנוער לשנת 2021 . סימין הצטרף למועדון עוצמה סמוראידו ראשל"צ ומתאמן אצל פבל מוסין. לסימין משפחה בנתניה ובקרוב יעלו הוריו ואחותו לישראל . עם שובו מאליפות אירופה בסרביה יחל ללמוד באולפן.

בנות נתניה. מתן ליברמן,
בנות נתניה/מתן ליברמן

השופט רמי אמיר מבית המשפט המחוזי מרכז אישר ביום 7.9.2022 הסכם פורץ דרך בין קבוצות כדורגל הגברים והנשים בכדורגל בעיר נתניה, אשר נועד להסדיר הקצאה של שעות השימוש במגרשי הכדורגל בעיר בין קבוצות הגברים והנשים בגילאים השונים במטרה לעודד יותר ילדות, נערות ונשים להשתתף ולשחק כדורגל תחרותי. בהתאם, אישרה מועצת העיר נתניה בישיבתה האחרונה (8.9.2022) שינוי בתבחיני התמיכות שנועד להגדיל את התמיכה בספורט הנשים כן יעוד של 25% מהתמיכה העירונית לפיתוח מחלקות הנערות והילדות במטרה לעודד את התפתחות מחלקות הנוער והנערות של המועדונים.

כתוצאה מההסכם שאושר בבית המשפט ושינוי התבחינים, צפוי סכום התמיכה המיועד לקבוצת כדורגל הנשים של בנות נתניה המשחקת העונה בליגה הארצית, שהגיעה בעונה שעברה לגמר גביע המדינה, לגדול משמעותית, לסך של כ 450,000 שקל בשנה, כאשר התקציב יוכל לגדול בהמשך בהתאם להתפתחות הקבוצה ולמחזור הפעילות השנתית שלה. כמו כן, ההסדר מבטיח הקמה של עמדת שידור למשחקי ליגת העל לנשים בכדורגל בהתאם לדרישת ההתאחדות לכדורגל.

בעקבות ההסכם, אשר הושג בתמיכתה ובעידודה של ראש העיר נתניה מרים פיירברג- איכר, סיכמו בנות נתניה כי יפעלו להרחבת שיתופי הפעולה, יקדמו פעילות משותפת לילדים וילדות, עידוד נשים להגיע למשחקי מכבי נתניה ואף יקדמו חיבור של הקהל המקומי לקבוצת הנשים הבוגרת אשר תשחק השנה בליגה הארצית. בנות נתניה אף בוחנות אפשרות להעברת חלק ממשחקי הקבוצה לאיצטדיון העירוני, כך שישוחקו ב"הצגה כפולה" לפני משחקי קבוצת הגברים של מכבי נתניה.

שופט בית המשפט המחוזי מרכז רמי אמיר, אישר את ההסכם בפסק דינו, בירך את הצדדים וסיכם: "כעת יש להתרכז בעיקר, בספורט עצמו".

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר התייחסה להסכם: "אני מברכת על ההסכם שמעגן את מטרות העירייה שבאות לידי ביטוי בתבחיני התמיכות שעיריית נתניה מעניקה לעמותות. היה חשוב לנו לתרום לקידום ספורט הנשים, אך יחד עם זאת לדרוש מאותם המועדונים השקעה בנוער, ובאופן כללי לרתום אותם למינוף המועדון למען תושבי העיר".

עו"ד אורי כהנא שייצג את בנות נתניה בהליך: " מדובר בהסדר מצוין שיבטיח תקציב לפעילות מקצועית של כדורגל הנשים בעיר, וכן הקצאת מגרשים לפעילות קבוצות הנשים, הנערות והילדות בעיר. אנחנו רואים בעיריית נתניה ובקבוצות כדורגל הגברים, מכבי נתניה ובית"ר טוברוק, שותפים לדרך ונפעל יחד ליצר מציאות שבה לכל ילדה וילדה אפשרות לממש את עצמו במסגרות הספורט התחרותי בעיר.
מנכ"לית בנות נתניה שלי ישראל התייחסה להסכם:" אנחנו שמחות מאד על ההסדר שהושג מתוך רצון טוב של כל הצדדים. מדובר בהישג גדול לספורט הנשים ולכדורגל הנשים בעיר. ההסדר יבטיח תקצוב ראוי לקבוצת כדורגל הנשים וזכות שווה לבנות ולבנים בעיר נתניה לשחק כדורגל בכל הגילאים, במתקנים ראויים ובשעות המתאימות לגיל השחקניות.

מנכ"ל מכבי נתניה טל שגב התייחס גם הוא להסדר: "מועדון הכדורגל של מכבי נתניה מברך על ההסכם החדש שאושר מוקדם יותר על ידי בית המשפט. אנו שמחים על העצמת שיתוף הפעולה עם הספורט הנשי והנגשת הספורט בכלל לכלל האוכלוסיות והקהילות בעיר. אנו מאמינים כי יש להגדיל את התמיכה בספורט הנשים ומזמינים את כל תושבי ותושבות העיר לקחת חלק בפעילויות הספורט המגוונות.

לעתירה שהוגשה הצטרפו שדולת הנשים והאגודה לזכויות האזרח, במעמד "ידיד בית המשפט".

אדידס 4D. יחצ,
הנעל החדשה של אדידס/יחצ

ענקית הספורט העולמית adidas משיקה את דגם ה- 4D החדש: 4D FORWARD, הנעל בעלת הטכנולוגיה המתקדמת מגיעה עם שיפור בריכוך והחזרת אנרגיה של עד 23% ופותחה בשיתוף מומחים לביו-מכניקה ממעבדת הספורט של MIT ואוניברסיטת קלגרי.

הדגם החדש, 4D FWD, פותח באמצעות איסוף, ניתוח ומחקר של נתונים ממתאמנים ואצנים מכל העולם במשך 18 שנים, זאת בשיתוף חברת מדפסות התלת-מימד, ''Carbon'', מה שהוביל ליצירת צורת הסוליה ''הסרוגה'' הייחודית. הסוליה שהתקבלה, אחרי חמש מיליון וריאציות שונות, מדויקת יותר, מותאמת למתאמנים, בעלת צורה דמוי קפיץ המדייקת את התנועה ומאפשרת למתאמנים ולרצים למצות את תנועתם בכל צעד.

צורת ההדפסה הייחודית של הנעל- "הסריגה"- נבחרה מבין 5 מיליון אפשרויות שונות של צורות "סריגה'' שונות. הסוליה עשויה מ-39% אחוז חומרים טבעיים וצורת הסוליה הסרוגה בצורת פפיון מאפשרת תנועה קדמית מרבית ומונעת פגיעות אנכיות ונועדה להפוך את האנרגיה של הרץ לתנועה בלתי פוסקת קדימה.

במבחנים שונים בתנאי מעבדה וחוץ, נמצא כי דגם ה- 4D FWD מפיק פי 3 יותר תנועות קדמיות מנעלי ריצה רגילות, זאת בעזרת הסוליה דמוית הקפיץ הייחודית, שמאפשרת תנועה חופשית יותר ודוחפת קדימה. כתוצאה מכך העומס שהרגל מפעילה על הנעל פוחת בכ-15%.

למעשה, כאשר מפעילים לחץ על הסוליה במהלך הריצה (בתנועה אנכית- עקב וכף הרגל יורדים ביחד, ועולים ביחד) הסוליה למעשה דוחפת את הרגל קדימה ומבצעת תנועה אופקית- עקב וכף רגל יורדים ביחד ולאחר מכן העקב עולה לפני כף הרגל. זאת בשונה מנעליים אחרות. תנועתיות זו גורמת לריצה נוחה יותר, ללא לחצים על הרגל ובמטרה להניע את הרץ קדימה.

בנוסף לנעלי ה- 4D FWD מושק גם דגם ה-4Dfwd PULSE שהינו דגם הלייט לנעלי הריצה ומאופיינות במיקוד של הסוליה הייחודית לאזור העקב. כחלק מההשקה הרשמית הושקו הדגמים במספר צבעים ייחודיים.

adidas 4D FWD. טווח מחירים: 649.9-849.9 שקל, זמין באתר הסחר ובחנויות הנבחרות

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully