וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליניב ברדה: "מבין את גודל הציפיות. נצטרך להתמודד עם זה"

12.9.2022 / 6:45

הלחץ הכבד ערב המשחק, הנאום אחרי מכבי חיפה שעוד מלווה אותו, סימן השאלה סביב אסטריט סלמאני, שער העונה של יוג'ין אנסה והתקוות לקבל את רועי גורדנה בריא וכשיר. מאמן הפועל באר שבע ענה על כל השאלות אחרי הניצחון על הפועל תל אביב

תקציר ניצחונה של הפועל באר שבע 2:3 על הפועל תל אביב/ספורט1

הניצחון אמש של הפועל באר שבע בבלומפילד על הפועל תל אביב, היה שווה לאליניב ברדה יותר משלוש נקודות. למשחק הגיע מאמן באר שבע עם שחקניו אחרי שני הפסדי ליגה למ.ס. אשדוד ולמכבי חיפה, שהעלו מאוד את מפלס הלחץ בבית האדום. גם הנקודה הנאה עמה חזרה הקבוצה מווינה ביום שישי בבוקר, לא הרגיעה את האוהדים והמערכת שהיו עם הגב אל הקיר לקראת המפגש מול הפועל תל אביב.

אף שבשני המשחקים האחרונים, נותרה הפועל באר שבע בעשרה שחקנים כבר במחצית הראשונה, איש לא עשה הנחות לברדה שפתח את המשחק אמש בפיגור, מה שוודאי לא הוסיף לשקט שלו. כשמסביב מצפים ממנו לקחת את הקבוצה למרתון מול מכבי חיפה ומכבי תל אביב עד סוף העונה, לא פלא שברדה שמח בסיום בצורה שאינה אופיינית לו, עם ריצה לעבר קהל אוהדי הקבוצה בשער 11, מחיאות כפיים לעברם והבעת תודה אישית לכל שחקן.

בסיום אמר ברדה במסיבת העיתונאים באולם בבלומפילד: "ברור שמלא לחץ השתחרר. הקבוצה גילתה אופי יוצא מן הכלל. זה היה משחק חוץ קשה והיינו פעמיים בפיגור. זה היה משחק שישי שלנו בשבועיים ומגיעה מילה טובה לשחקנים שסחטו את עצמם. אני רוצה להגיד מילה טובה גם לדוד קלטינס שנכנס לתפקיד לו שלו ומיד קיבלנו את השער הראשון. בסוף נאלצתי להחליף אותו ומגיעה לו מילה טובה על הערב הזה. אנחנו קבוצה עיקשת שלא תוותר לרגע עד הסוף".

אליניב ברדה מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
הרבה לחץ השתחרר. אליניב ברדה/קובי אליהו

מה עבר לך בראש על הקו כשהיית בפיגור פעמיים אחרי שני הפסדי ליגה רצופים?

"הדבר היחיד שעבר לי בראש זה להיות מרוכז. איאד אבו עביד שיושב כאן לצידי יכול להעיד במחצית עד כמה הייתי רגוע. ראיתי את המשחק שלנו במחצית הראשונה. ידעתי שאם נמשיך כך, גם הגולים יבואו. אם יש משהו שאני לא מרוצה ממנו, זה שאנחנו רוצים להכריע את ההתמודדות מהר מדי ואנחנו לא שולטים בקצב המשחק. אנחנו חייבים לתת את הדעת על זה שלא נתחיל את המשחק בפיגור ונרדוף".

עברתם שבועיים לחוצים מאוד ואתה לא התמודדת עם זה בעונה שעברה כמאמן טרי.

"הייתי צריך להרים את השחקנים בעבודה מנטלית כי הפסדנו פעמיים בעשרה שחקנים בדקות האחרונות. לא יכולנו להרשות לעצמנו להתאבל על ההפסדים האלה. היינו חייבים לבוא מאוד רעננים לכל משחק וזה לא היה קל".

לא רבים אהבו את הנאומים שלך אחרי המשחק מול מכבי חיפה, אבל יכול להיות שהטענות שלך על קיפוח הפועל באר שבע, איחדו את הקבוצה סביבך?

"אני חושב שזה מאחורינו. זה הסטוריה. רוב הריאיונות שלי מאוד שקולים. דיברתי מהלב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם יוג'ין אנסה. קובי אליהו
שער העונה במחזור הרביעי? אנסה חוגג/קובי אליהו

היתה התפרצות רגשות יוצאת דופן אחרי השער של יוג'ין אנסה. האם קיבלנו את שער העונה במחזור הרביעי?

"זה שער יפהפה. היתה התפרצות של שמחה כי חזרנו פעמיים מפיגור. אני שמח שהשחקנים שמרו על התוצאה עד הסיום".

היו סימני שאלה סביב אסטריט סלמאני אבל אחרי הערב הזה הוא יוצא עם סימן קריאה ולא רק בגלל השער שכבש, אלא בעיקר בגלל המנהיגות במגרש.

"אנחנו קבוצה עיקשת והוא לקח את זה מאוד קשה שהוא לא שותף במשחק בוינה. חזרנו לארץ והוא נתן אימון יוצא מן הכלל. הוא תמיד עובד קשה והוא תמיד דרוך. הוא הביא הרבה מנהיגות והרבה לב ונשמה. הוא עשה הרבה חילוצים בסוף ונלחם בשביל הניצחון".

רועי גורדנה חזר אחרי חודשים ארוכים של פציעה ונראה טוב מאוד.

"גורדנה עבר פציעה מאוד קשה עם שיקום של יותר מארבעה חודשים. החזרה שלו צריכה להיות מאוד הדרגתית. אני מאוד מקווה שנרוויח אותו".

יש רמת ציפיות מטורפת מהקבוצה, בעיקר מהקהל שלכם. איך אתה יכול להכניס את העסק לפרופורציות?

"מתפקידי ובאופיי אני חושב הכי גבוה. אבל אם לומר את האמת, לשתי הקבוצות האחרות (מכבי חיפה ומכבי תל אביב) יש תקציבים גבוהים יותר והן משלמות משכורות גבוהות יותר. אני רוצה לעשות את המקסימום עם הקבוצה שלי. אני מבין את גודל הציפיות כי השחקנים האלה לקחו תארים בחצי השנה האחרונה ויצרו ציפיות. השחקנים יצטרכו להתמודד עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully