וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אהיה יובל שמלא של הקטועים"

מורן אברויה, שידה נקטעה לאחר פציעה במהלך שירותה הצבאי, היא אחת המתאמנות בקבוצת קיר הטיפוס שהוקמה ע"י עמותת 'הצעד הבא': "לא האמנתי אי פעם שאצליח לטפס ועוד עם יד אחת, וזה קרה, תוך חמישה מפגשים הגעתי לפסגה"

קבוצת קיר טיפוס/יחצ

ידה של מורן אברויה, בת 32, מתאמנת בקבוצת הטיפוס של פרויקט 'הצעד הבא' בצפון הארץ, נקטעה בעקבות פציעה בזמן שירותה הצבאי כשהייתה בת 19. "כל חיי עסקתי בספורט ומאז הפציעה לא יכולתי להתעסק בתחומי הספורט השונים. אחרי 11 שנים שהזנחתי את הספורט הגעתי לצעד הבא. לא פסלתי את האפשרות לבחון את הקיר, זה הלהיב אותי אבל לא האמנתי אי פעם שאצליח לטפס ועוד עם יד אחת, וזה קרה! תוך חמישה מפגשים הגעתי לפסגה".

'הצעד הבא' הינו פרויקט הפועל למען קטועי גפיים בישראל וקידום זכויותיהם, ומפעיל קבוצות בתחומי ספורט מגוונים המותאמים לאוכלוסייה זו כגון גלישה, רכיבה על אופניים וטיפוס קיר אתגרי. מור ספיר, אלוף עולם בטיפוס פראלימפי, הקים לפני שלוש שנים את קבוצת הטיפוס הראשונה לקטועי גפיים כחלק מהפרויקט ושימש כמאמנה הראשון, כיום משמש כרכז תחום קיר הטיפוס ב'צעד הבא'. בקבוצה מתאמנים אנשים מכל הגילים ובעלי קטיעות שונות בגפיים העליונות והתחתונות.

מורן מצהירה: "אני אהיה יובל שמלא של הקטועים ולא משנה אם זה ייקח חודשיים, שנתיים או חמש שנים. חברי הקבוצה התרגשו יותר ממני כאשר הצלחתי להגיע לפסגה , הכי תומכים והכי מחבקים. המאמנים שלנו , האמינו בי מההתחלה ולא ויתרו".

"אין שום דבר שיכול לעצור אותי"

ויולה ימית גוטמן, אחת המתאמנות בקבוצה במרכז הארץ, מספרת כי "כל חיי התעסקתי בספורט, אירובי וחתירה, זו הייתה האהבה הכי גדולה שלי, עד שרגלי נקטעה כשהייתי בת 20 בעקבות קריש דם שהסתבך. לפני הקורונה שמעתי על פרויקט 'הצעד הבא' והחלטתי להגיע לכנס קטועי הגפיים הראשון שהתקיים אז, ושם גיליתי את קיר הטיפוס והתאהבתי בספורט מחדש. המאמן בזמנו היה אלוף העולם בטיפוס פראלימפי, מור ספיר, ופשוט התאהבתי בזה. אני מאוד אוהבת אתגרים, מאתגרת את עצמי ורואה איך זה משפיע על הגוף. אני שואפת להגיע לתחרויות ולנצח, להוכיח לעצמי שהאתגרים הם כמו בחיים האמיתיים ושאין דבר שיכול לעצור אותי. הייתה תחרות לפני כמה חודשים בה הגעתי עם דלקת במפרק למקום שלישי. ההצלחה לא נמדדת לפי אם הגעתי לפסגה או לא, זאת ההצלחה שלא ויתרתי לעצמי ולהנות מהדרך."

ויולה הוסיפה כי המתאמנים בקבוצת הטיפוס מאוד מגובשים. "יש אווירה של משפחה, אנחנו תומכים אחד בשני ודוחפים קדימה. לא מזמן הייתה מישהי שהתייעצה איתי והביעה חששות, עודדתי אותה, הראיתי לה כמה זה נותן לגוף ולנפש ושכולנו איתה, ומאז היא נמצאת בקבוצה".

ענבר, המאמנת החדשה שהגיעה לקבוצה. "לפני שמונה שנים גיליתי את קיר הטיפוס, התחברתי לתחום . וכסטודנטית לריפוי בעיסוק החלטתי שאני רוצה לשלב את עולם האימון והליווי, לעולם הטיפוס. בהתחלה אימנתי ב'בית הלוחם', אז מור ספיר פנה אליי והציע שאאמן את הקבוצה. אני פה בשביל לאתגר גם את עצמי ולהוכיח שאין דבר כזה בלתי אפשרי, ואני מאמינה שעם הגישה הזאת אני נותנת מוטיבציה לחברי הקבוצה. המטרה שלנו בסופו של דבר זה להגיע ולנצח בתחרויות, ההנאה וכמובן הפעילות הספורטיבית".

  • עוד באותו נושא:
  • טיפוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully