וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעולם השחמט עקב האשמות על רמאות, צעצוע מין ואילון מאסק

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 13:59

הכוכב העולה של השחמט ניצח את אלוף העולם מגנוס קרלסן, ברשת טענו שהשתמש במכשיר אנאלי לקבלת מסרים, אילון מאסק השתעשע עם הטענה והדהד אותה, והנס ניימן נאלץ להכחיש: "אם יבקשו, אני מוכן לשחק עירום"

קליפ סיכום היום בספורט, 11.9/ספורט1

עולם השחמט סוער בשבוע האחרון מפרשה שעלתה לכותרות ברחבי העולם, על רקע האשמות חמורות לרמאות והתערבותו העוקצנית של היזם המפורסם איילון מאסק. זה החל עם הפרישה של שחקן השחמט המפורסם מגנוס קרלסן מטורניר יוקרתי בסנט לואיס (סך פרסים 350 אלף דולר), אחרי ההפסד שלו לכישרון העולה הנס ניימן, שעוררה סערה גדולה בעולם השחמט אחרי האשמות על "רמאות". אלו ההאשמות על רמאות הכי חמורות בעולם השחמט הבינלאומי מאז משחק אליפות העולם ב-2005, כאשר וסלין טופלוב האשים את ולאד קרמניק בניתוח משחקים בשירותים.

ההפסד של קרלסן לניימן בן ה-19 היה הראשון שלו אחרי שנים ארוכות ליריב בדירוג נמוך. אחרי ההפסד והפרישה הוא סירב לדבר, ורק העלה לרשת ציוץ עם ציטוט של ז'וזה מוריניו אומר "אם אני אדבר אהיה בצרות גדולות", דברים שאמר המאמן הפורטוגלי המפורסם במהלך מסיבת עיתונאים על שופטים.

אלוף העולם שחמט, מגנוס קרלסן. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
האשמות חמורות. קרלסן/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

הדברים פורשו כהאשמה מרומזת לרמאות, ולאחר מכן בטורניר הוגברה האטבחה, השידור של הסיבוב הרביעי הועבר בדחייה של 15 דקות, וניימן עבר בדיקה יסודית על ידי המאבטחים, שלא מצאו שום דבר חשוד.

במקביל, היקארו נקאמורה, שחקן מפורסם אחר, חשף שבצעירותו ניימן הושעה על ידי האתר chess.com לאחר שנמצא שבמשחקים אונליין הוא השתמש בעזרה של מחשב. "אגיד רק דבר אחד על הנושא, ולא ארחיב", אמר נקאמורה, "מגנוס חושב שהאנס ככל הנראה רימה".

ניימן הפך לכוכב עולה, אחרי שבשנים האחרונות זינק 250 שלבים בדירוג העולמי, על אף שאין לו מאמן. אחרי שניצח את קרלסן, הוא קטע לו רצף של 53 משחקים בלי הפסד. "אני מניח שזה מביך עבור אלוף העולם להפסיד לי, אני מרגיש רע עבורו", אמר.

ואז התחילו השמועות וההאשמות. ברשת טענו שניימן רימה בעזרת מכשיר אנאלי, שמעביר לו ברטט סימנים על המהלך הנכון שעליו לעשות. מי שהצטרף לטענה הזאת היה אילון מאסק, המיליארדר המפורסם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מאסק צייץ פראפרזה על ציטוט של הפילוסוף הגרמני: "כישרון מצליח לפגוע במטרה שאף אחד לא יכול, גאון פוגע במטרה שאף אחד לא רואה (כי זה בתחת שלו) - שופנהאוזר". לאחר מכן מאסק מחק את הציוץ. כמו כן צייץ ש"כמעט אפשר לשמוע את הצליל של כפפת הגומי על היד, שעושה חיפוש לפני משחק השחמט...", בטרם מחק גם את הציוץ הזה.

הדבר עורר עניין כל כך גדול, שעל אף שההאשמה נראית מופרכת, נימן נאלץ להתייחס אליה ולהכחיש את הדברים. האמריקאי בן ה-19 הגיב ואמר: "לא אתן להם להכפיש את המוניטין שלי... תעשו כל בדיקה שאתם רוצים לפייר-פליי, לא אכפת לי כי אני נקי. רוצים להפשיט אותי לגמרי ושאשחק בעירום? אעשה את זה. לא אכפת לי כי אני יודע שאני נקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully