וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ינובילי נכנס להיכל התהילה: "לעולם לא אוכל להודות מספיק לפופ"

הארגנטינאי הפך לראשון מארצו שזוכה לכבוד: "הספרס היו משפחה עבורי". גם טים הרדוואי נכנס: "לא ייאמן שילד ממזרח שיקגו עשה את כל הדרך הזו"

קליפ סיכום היום בספורט, 11.9/ספורט1

טקס הכניסה להיכל התהילה של חברי מחזור 2022 נערך הלילה (בין שבת לראשון) בספרינגפילד שבמסצ'וסטס, כאשר השמות הבולטים בין שחקני ה-NBA היו אלה של מאנו ג'ינובילי וטים הרדוואי. הקלע הארגנטינאי שפרש ב-2018 הפך לראשון ממדינתו שזוכה לכבוד הגדול ביותר בעולם הכדורסל, בעוד הרכז לשעבר זכה לערב מרגש 19 שנים אחרי שתלה את הנעליים.

ג'ינובילי, כזכור, זכה בארבע טבעות אליפות עם סן אנטוניו ספרס, בה העביר את כל 16 עונותיו בליגה הטובה בעולם. הארגנטינאי היה לשחקן השני בהיסטוריה שזוכה באליפות ה-NBA, ביורוליג ובמדלייה אולימפית במהלך הקריירה, כאשר בנוסף נבחר בעונת 2007/8 לשחקן השישי של השנה ולחמישייה השלישית של העונה (אליה נכנס גם ב-2011).

ג'ינובילי בן ה-45, שמחזיק באחוז הניצחונות הגבוה ביותר בהיסטוריה של הליגה (72.1%) מבין השחקנים שקיימו אלף משחקים ומעלה, בנאומו על הקבוצה שבחרה אותו במקום ה-57 והלפני אחרון בדראפט 1999: "אפילו לא ידעתי מה זה סן אנטוניו. הספרס היו משפחה גדולה, חזקה ותומכת עבורי". למאמנו גרג פופוביץ' הודה בקול שבור: "מה אני יכול לומר? היית כל כך משמעותי לי ולמשפחה שלי, על המגרש ומחוצה לו, ולעולם לא אוכל להודות לך מספיק". ג'ינובילי החמיא למי שהציג אותו כחבר היכל התהילה, חברו לקבוצה לשעבר טים דאנקן: "אחד הטובים ביותר ששיחקו את המשחק, אחד החברים הכי טובים לקבוצה". לטוני פארקר שכיכב לצדו אמר: "אף פעם לא נתנו לאגו שלנו להפריע. ידענו מתי הזמן שלך ומתי הזמן שלי".

הרדוואי כיכב בגולדן סטייט ווריירס בין 1989 ל-1996, ואחר כך המשיך לעשות זאת במיאמי היט בין 96' ל-2001. הגארד, שנודע בשל שינוי הכיוון הקטלני שלו, זכה עם נבחרת ארצות הברית בזהב האולימפי בסידני 2000, נבחר חמש פעמים לחמישיות העונה ב-NBA (פעם אחת לחמישייה הראשונה), הופיע בחמישה משחקי אולסטאר והגופיה מספר 10 שלו תלויה בתקרת האולם של מיאמי. את הקריירה הוא סיים עם ממוצעים של 17.7 נקודות ו-8.2 אסיסטים.

"ילד ממזרח שיקגו עשה את כל הדרך לספרינגפילד, לא ייאמן", התרגש הרדוואי בנאום. רכז העבר הודה לגיבור ילדותו, אייזיאה תומאס, והקדיש מסר לבנו טים הרדוואי ג'וניור, שמשחק ב-NBA מאז 2013: "השארת את מורשת הכדורסל חיה ובועטת. אנחנו כל כך גאים בך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully