וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "לא היינו מספיק טובים כדי לעלות, לא חושש ממעמדי"

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 20:54

מאמן הנבחרת סיכם את הטורניר המאכזב: "צריך לשבת ולחשוב. היתה עייפות, עומס מנטלי, עומס פיזי". מקל: "מאוכזבים, עצובים, ציפינו מעצמנו ליותר". גינת: "לא התחלנו טוב משחקים, יש המון כישרון בדור הזה אבל זה פחות הסתדר"

סיכום היום בספורט, 8.9/ספורט1

נבחרת ישראל חתמה הערב (חמישי) יורובאסקט עגום מבחינתה, כשהפסידה לצ'כיה 88:77 במשחק על כל הקופה וסיימה במקום החמישי בבית ד'. ניצחון היה שולח את גיא גודס ושחקניו לשמינית הגמר, אך כמו בכל המשחקים הקודמים, ישראל שוב לא תפקדה בפתיחה, שוב מצאה עצמה בבור גדול, והפעם גם לא ידעה לצאת ממנו.

"הפסדנו בדברים הקטנים, למרות שחזרנו למשחק בצורה מצוינת", סיכם גיא גודס. "אחר כך עשינו כמה טעויות קטנות, הם קלעו באחוזים מדהימים מהשלוש. אני גאה בשחקנים שלי, המשחק שפספסנו בו זה פולין, לשחק נגד צ'כיה בבית שלה, עם כל הלחץ מסביב... צריך להיות מרוצים".

במסיבת העיתונאים הוסיף המאמן ואמר: "התחלנו את הטורניר עם שני ניצחונות גדולים על פינלנד והולנד, ידענו שאם ננצח את פולין נעלה, ולא עשינו את זה. סרביה זו סרביה ועשינו עבודה טובה. צ'כיה הייתה יותר טובה מאיתנו, והגיע להם לנצח. שינינו הרכבים, אבל ברוב המשחקים פיגרנו בפתיחה. זה לא משנה באיזו הגנה, אישית, סגירות, איזורית, ניסינו לזרוק הכל אבל בסוף היום אתה צריך לשחק הגנה יותר טובה של אחד על אחד, וזאת הייתה הבעיה רוב הטורניר. במחצית השנייה התחלנו להיות יותר אגרסיביים, ועשינו יותר עצירות. גם היום, אם היינו משנים את זה היינו מנצחים יותר משחקים.

"אם אני מסתכל סטטיסטית, כמעט בכל משחק מסרנו מעל 20 אסיסטים, אז אי אפשר להגיד שאנחנו לא משחקים ביחד. ברור שהיה לנו את הקושי לחבר את דני לשיטה, ואם הוא לא היה חולה בקורונה הוא יכול היה לעזור לנו יותר. בכל משחק לא נשברנו, לא קיבלנו סטירה באף משחק, השחקנים נלחמו בכל רגע נתון. צריך להביא את עצמך בכל יום ויום. היה עייפות, עומס מנטאלי, עומס פיזי, זה לא משהו קל, אבל מצד שני זה לא מאכזב. אנחנו מאוכזבים כי רציתי וכולנו רצינו לעלות, אבל יש רצון ויש מציאות. לא היינו מספיק טובים כדי לעשות את זה".

על המשך דרכו בתפקיד אמר המאמן הלאומי: "צריך לשבת ולחשוב, גם כצוות מאמנים וגם כארגון. הדור הוותיק רצה שהדור הצעיר יצליח, אני רואה את זה ביום יום בתוך הנבחרת, לא צריך להוריד את הראש, צריך להמשיך לשפר את האלמנטים שאנחנו פחות טובים מהם, ובסוף זה יצליח. חלקכם מכירים אותי מספיק טוב ואם לא אז הגיע הזמן שתכירו אותי. הדבר האחרון שאני חושש ממנו זה מעמדי, אני חושש רק מזה שלמעלה. בצד שלי אני עושה הכי טוב שאני יכול, לפעמים זה מצליח, לפעמים זה לא מצליח. זה ספורט. החלשים מוותרים והחזקים שורדים, ככה אני רואה את זה, וככה חונכתי. בסופו של דבר נעשה את הסיכומים שלנו ואת ההחלטות שלנו. זה לא קל טורניר כזה, טורניר מתיש, עם המון אמוציות, עבודה ורגש. כל יום הוא משחק שלם ואחר, בשביל זה אנחנו בג'וב הזה".

שחקני נבחרת ישראל תומר גינת, ג'ייק כהן. רויטרס
הפנים אומרות הכל. גינת וכהן/רויטרס
מאמן נבחרת ישראל גיא גודס. אתר פיב"א, אתר רשמי
לא ברור האם ימשיך בתפקיד. גודס/אתר רשמי, אתר פיב"א

תומר גינת, מנקודות האור של ישראל היום, סיכם ואמר: "צ'כיה קבוצה מצוינת וצריך לתת לה קרדיט, במחצית הראשונה איבדנו ריכוז בכמה דקות שנתנו להם את המומנטום, הם נכנסו לקצב טוב, קיבלו ביטחון וזה עלה לנו במשחק. זה הרבה מדי מוקדם להתחיל לסכם ולהגיד מה בסדר ומה לא. התחלנו את המשחקים לא מספיק טוב בכל המשחקים, נתנו לקבוצות לצבור עלינו יתרון, ומאוחר יותר לא תמיד קל לחזור. יש לנו המון כישרון בדור הזה, אבל זה פחות הסתדר לנו. לא היינו מספיק "רעים", לא באנו לנשוך, וכשאתה ברמה הזאת ובא בלי הרעב הזה - זה עלינו".

הקפטן גל מקל הוסיף: "אנחנו מאוכזבים, עצובים, זה לא איך שרצינו לסיים את השבוע. זה כדורסל, עשינו טעויות ושילמנו עליהן, לרוע מזלנו אנחנו לא ממשיכים לשלב הבא. הראינו אופי וחזרנו, אבל אי אפשר להסתמך על זה לאורך זמן, וברגע שאתה לא עקבי ברמה הזאת ולא מרוכז 40 דקות, קשה לנצח ומאוד מאכזב. ציפינו מעצמנו ליותר, בטח לעלות שלב. זה החיים, זה הספורט, חוץ מלהיות מאוכזבים ועצובים אין הרבה מה לעשות. אני לא אלך אחורה להיות היסטוריון, באליפות הזאת ציפינו מעצמנו לעלות, חד וחלק. לא עשינו את זה, ברור שזה אכזבה".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן, פראג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully