וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליגה משלהם: החוויות של אוהדי הפועל באר שבע בווינה

8.9.2022 / 12:30

הרחק מהצרות בליגת העל, הפועל באר שבע תפתח הערב (19:45, ספורט4) את דרכה בשלב הבתים של הקונפרנס ליג, ושרון ניסים, שליחנו לאוסטריה, בילה איתם כשתכניות הצעדה המסורתית השתבשו, כשהאווירה התחממה, וגם צפה איתם בהפסד של מכבי חיפה בליסבון

אוהדי הפועל באר שבע ברחובות וינה/שרון ניסים

חמישה ימים אחרי המכה שחטפה בטרנר בדמות הפסד ביתי שני ברציפות, הפועל באר שבע תנסה הערב (חמישי) לעצור את הסחף וליצור מומנטום חיובי עם ניצחון חוץ על אוסטריה וינה בפתיחת שלב הבתים של הקונפרנס ליג (19:45, ספורט4). השקט והפסטורליות באוסטריה הגיעה בזמן, קצת ריחוק מהרעש התקשורתי בישראל בתוספת מזג אוויר נוח עד סתוי יכול להעניק לשחקנים את השקט הנפשי שקצת אבד להם בשבועיים האחרונים.

במועדון החליטו לתת לשחקנים עוד מנת חמצן בדמות אישור חריג לצרף למסע את בנות הזוג והילדים. אווירה משפחתית חמה זה כנראה מה שאליניב ברדה חשב שהקבוצה שלו צריכה כרגע. את השעות החופשיות של השחקנים הם הקפידו לבלות בטיולים רגליים ברחובות העמוסים כל טוב של וינה, תוך התמקדות בחנויות הנעלים הרבות אבל גם בבתי קפה, כשהעבודה העיקרית הייתה להצטלם עם האוהדים שצצו בכל פינה. השיטוט ברחובות העיר לא הראה מתח או תחושה שלילית בקשר לישראלים עד שהגענו לרובע היהודי בעיר, שם כל מבנה שמזוהה עם יהודים מקבל בוטקה קטן עם שמירה אישית 24/7, בכל זאת אירופה.

שחקני הפועל באר שבע באימון. הפועל באר שבע, אתר רשמי
אווירה שונה. שחקני הפועל באר שבע/אתר רשמי, הפועל באר שבע

אוהדי באר שבע שתיכננו את הצעדה המסורתית ברחבי וינה בדרך לאיצטדיון נתקלו בקושי לא צפוי, אוהדי וינה ככל הנראה נגועים בלא מעט אנטישמיות והחשש היה שהם יגיעו להתעמת פיזית עם אוהדי באר שבע בזמן התהלוכה, האוהדים ביקשו אבטחה לקיום התהלוכה וכשהודעה התעכבה החליטו האוהדים לקחת יוזמה, התכנסות מוקדמת במיקום שנקבע מראש, ונסיעה משותפת ברכבת המטרו והגעה למגרש. מזג האוויר כאן חמים במהלך היום וסתוי בערב, בשעות שלפני המשחק צפוי כאן אפילו גשם שיגלוש גם למשחק עצמו ויעניק אווירה אירופית מושלמת, בכל זאת שלב בתים אירופי.

אוהדי באר שבע כאבו את ההפסדים האחרונים, במיוחד את זה למכבי חיפה, אבל זה לא באמת השפיע על האמונה ביכולת הקבוצה אחרת איך תסבירו את כמות האוהדים שעשו דרכם בשלל דרכים לוינה כדי ללוות את הקבוצה במשחק הפתיחה בשלב הבתים. את השעות האחרונות משקיעים אחרוני האוהדים בחיפוש אחרי כרטיסים למשחק, ישנו חוק שאוסר מכירת כרטיסים לאוהדי קבוצת החוץ אחרי שהקבוצה ממריאה למשחק, אוהדים רבים פנו לקבוצה למציאת פתרון ואחרי זמן מה הוא אכן נמצא וכל אוהד שהגיע לוינה יוכל לרכוש כרטיס למשחק. אם תשאלו אותם אז הם גם מאמינים שלקבוצה שלהם יש סיכוי אמיתי לסיים במקום השני ולעלות לשלב ההצלבה בדרך לשמינית הגמר של המפעל.

את שני הערבים שלפני המשחק בילו האוהדים בצוותא בצפייה משותפת במשחקה של מכבי חיפה בליגת האלופות, לומר שאחרי המפגש בין הקבוצות הסימפטיה של אוהדי באר שבע הייתה לאלופה הישראלית זו הגזמה פרועה, הכיוון הוא יותר אהבה לארץ המוצא של הקפטן שלהם, בכל זאת הם רוצים שהמושבה הפורטוגלית תגיע רגועה למשחק הערב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שירת "התקווה" ברחובות וינה

אוהדי הפועל באר שבע ברחובות וינה/שרון ניסים
איתן טיבי, אליניב ברדה, הפועל באר שבע. הפועל באר שבע, אתר רשמי
הריאיון העסיק את האוהדים. אליניב ברדה/אתר רשמי, הפועל באר שבע

הראיון הבלעדי שהעניק ברדה אתמול העסיק מאוד את האוהדים, גם הם חלוקים בדעותיהם באשר למחשבת הקיפוח, חלקם אכן חשים שחלקים בתקשורת מתעלמים באופן מופגן ממחזיקת הגביע אבל יש גם את אלה שסבורים ששיחה על פריפריה וקיפוח זה קצת שנות השמונים, אבל דבר אחד ברור, גם הראיון ובעיקר זהות המאמן הבארשבעי מבן ומלידה כינסה אותם סביבו והם תומכים בו תמיכה בלתי מסוייגת.

לפחות על פי מסיבות העיתונאים שנערכו אמש, ברור שהמאמן של אוסטריה וינה צפה היטב במפגשים של באר שבע מול אשדוד ומול מכבי חיפה, שני הכרטיסים האדומים של מרטינס וספורי על עבירות חמורות הלחיצו את האוסטרים שחוששים שמולם תגיע קבוצה עם ניחוח ארגנטינאי ואגרסיביות יתרה. כל זה טוב לפריגיים, במשחק עצמו אין השפעה לכל המלחמה הפסיכולוגית הזו.

סדר המשחקים בשלב הבתים יצר סיטואציה אופטימית לבאר שבע, שני משחקי הבית מול לך פוזנן ואוסטריה וינה יערכו בסיבוב השני, כך שתוצאה טובה מול וינה הערב תתן לבאר שבע מקדמה חשובה לקראת המשך ההתמודדות על המקום השני בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully