וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדר ואבדיה עשו את העבודה, היתר פחות: הציונים של נבחרת ישראל

8.9.2022 / 20:16

שני השחקנים הצעירים הצליחו במשימה האישית שלהם, אבל זה מתגמד לעומת כישלון הנבחרת. זוסמן וג'ייק כהן ירצו למחוק את הקיץ הזה, והאחרים מסיימים קמפיין לא מספיק טוב. וכמה קיבל גיא גודס?

סיכום היום בספורט, 8.9/ספורט1

מעל היתר

ים מדר - 7
מדר סומן לפני הטורניר כאחד השחקנים הבודדים שיוכל לקחת את הנבחרת על הכתפיים מלבד אבדיה, והוא אכן עשה את זה נגד הולנד, פולין וסרביה. מבחינת יכולות, אין ספק כי הרכז שייך לרמה גבוהה מאוד של כדורסל, והוא גם נמצא שם, והיה יכול לקבל ציון גבוה יותר אם הנבחרת הייתה מגיעה רחוק יותר, ואם לא הראיונות שלו בהם השמיע יותר מדי טענות מסביב.

דני אבדיה - 7
הכוכב של נבחרת ישראל מסמן וי על הטורניר ברמה האישית, אבל הכישלון הקבוצתי מעיב עליו. אבדיה לקח אחריות בשני המשחקים הראשונים וגם הוביל את הנבחרת לניצחונות חשובים על פינלנד והולנד, אך במשחק שבדיעבד היה זה שהכריע, נגד פולין, הוא היה חלש מאוד. הפעם הבאה שאבדיה יתייצב לנבחרת תהיה ככל הנראה רק בטורניר המוקדמות לטורניר הקדם אולימפי בעוד פחות משנתיים, ואולי אז הנבחרת תמצא איך לשלב אותו בצורה טובה יותר.

ים מדר, שחקן נבחרת ישראל. FIBA, אתר רשמי
טורניר טוב שלו נפגע מהכישלון הקבוצתי. ים מדר/אתר רשמי, FIBA

עשו את שלהם

תמיר בלאט - 5.5
לאורך כל השנים האחרונות, תמיר בלאט היה אבן דרך חשובה מאוד בנבחרת ישראל. בקמפיין הנוכחי הוא ידע שהדומיננטיות של אבדיה תגרום לו ללכת אחורה, אך בלאט היה שם בצורה די טובה. דווקא אחרי שלושה משחקים טובים הוא ירד משמעותית בכמות הדקות שלו.

נמרוד לוי - 5.5
עוד שחקן שהוכיח כי מקומו בסגל היה מוצדק וסיפק משחקים טובים. לוי היה טוב מאוד בניצחון על פינלנד, ובהמשך הטורניר בלט פחות. אחד הדברים שהפורוורד היה צריך לעשות יותר טוב הוא לקלוע מחוץ לקשת, שם סיים עם אחוזים רעים מאוד.

גיא פניני - 5.5
בגיל 39 הצליח גיא פניני לייצר משחק איכותי נגד פינלנד, כזה שהיה אמור לקחת את ישראל לשלב הבא. בהמשך הטורניר הוא בעיקר שימש כמדריך ומנהיג, ופחות בלט מבחינת כדורסל, אבל ספק אם בנבחרת בנו על תפוקה מהסוג הזה מכיוונו.

גל מקל - 5
חצי שנה ללא קבוצה לא הפריעה לגל מקל להיות משמעותי בנבחרת ישראל בקיץ הזה. הוא קלע זריקות עונשין קריטיות בשני הניצחונות, הצליח להרגיז קצת את דני אבדיה כשלקח את הכדור האחרון נגד פינלנד, אבל ניסה לקחת את המנהיגות והיוזמה. במה שעשוי להיות קמפיין הפרידה שלו מנבחרת ישראל, מקל לא איכזב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקני נבחרת ישראל גיא פניני, דני אבדיה. אתר פיב"א, אתר רשמי
יותר מנהיגות, פחות כדורסל. פניני עם אבדיה/אתר רשמי, אתר פיב"א

לא מספיק

רומן סורקין - 4.5
שחקן הפנים הבולט של נבחרת ישראל לא הצליח לחבר יותר מכמה דקות טובות במשחק אחד. סורקין היה טוב בהכנה ונראה לא רע במוקדמות גביע העולם, אלא שבמאני טיים - באליפות אירופה - התקשה להתמודד עם שחקני הפנים האיכותיים של היבשת.

תומר גינת - 4.5
הרבה מאוד ציפיות היו מגינת בקיץ הזה, אחרי שחזר להפועל תל אביב במעמד של שחקן טוב באירופה, אבל בנבחרת זה לא התחבר לו. גינת לא הבריק באף משחק מלבד פינלנד, ובנבחרת היו צריכים יותר ממנו.

רפי מנקו - 4.5
את הטורניר מסיים מנקו כשחקן בעל האחוזים הטובים ביותר מחוץ לקשת בנבחרת ישראל, אבל המעמד שלו הלך ודעך ככל שהיורובאסקט התקדם. קשה להפיל עליו את האשמה, במיוחד לאור מיעוט הדקות, אבל גם בדקות ששיחק הוא לא הצליח להפוך משחקים.

ג'ייק כהן - 4
אחד המאכזבים הגדולים. בנבחרת בנו מאוד על היכולות של כהן, אבל מלבד מחצית אחת טובה נגד סרביה, הוא מסיים אליפות חלשה מבחינתו, בייחוד ביחס ליכולת שלו במוקדמות. כהן ציפה כל כך ליורובאסקט, אך ייתכן מאוד שמדובר בטורניר הגדול היחיד שבו ישחק בנבחרת ישראל.

שחקן נבחרת ישראל יובל זוסמן מול שחקן נבחרת סרביה נמניה נדוביץ'. רויטרס
אכזבה גדולה. יובל זוסמן/רויטרס

יובל זוסמן - 4
עוד שחקן שאכזב בגדול מבחינת היכולת. זוסמן התחיל את הטורניר בצורה רעה מאוד, במיוחד לאור הציפיות שהיו לאחר שהפך לשחקן רוטציה משמעותי באלבה ברלין, ולא הצליח לקלוע ולהתחבר בשני הניצחונות על פינלנד והולנד. הוא תיקן את הרושם ביכולת טובה נגד פולין, אבל מסיים טורניר לא טוב מבחינתו, ויהיו לו הזדמנויות בעתיד לתקן.

ללא ציון - עידן זלמנסון
השחקן ה-12 בסגל שיחק רק במשחק אחד, לכמה דקות, וההחלטה לא להשתמש בו בצורה כל כך קיצונית מפתיעה ומוזרה.

המאמן - גיא גודס - 4.5
בסופו של דבר, גיא גודס לא עמד במטרה שלו, להעלות את ישראל לשמינית הגמר, מאחד הבתים הקלים שישראל פגשה בהם בשנים האחרונות. הרוטציה הייתה רחבה וארוכה מאוד, שחקנים רבים לא הצליחו להביא את עצמם לידי ביטוי, ושיטת המשחק לא צלחה במשחקים רבים. אז נכון שגודס היה רחוק ניצחון אחד מעלייה לשמינית הגמר, אבל במאני טיים של הנבחרת, נגד פולין, הוא לא הצליח, והכדורסל היה רחוק מלהיות חיובי. אחרי שגם במוקדמות גביע העולם הנבחרת כושלת, הוא מסכם קיץ חלש, אחרי שזכה באליפות עם הפועל חולון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully