וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: הישגים לנבחרות על כיסאות גלגלים

נבחרת הראגבי של ישראל נוצחה, אמנם, בפתיחת אליפות אירופה דרג ב', אבל התאוששה וניצחה את פולין. נבחרת העתודה בכדורסל גברה על אוסטרליה בפתיחת אליפות העולם. אגודת מכבי תל אביב עשתה כבוד לאורי אפק בהגיעו לגיל 90 וגם: טורניר הכדורגל של חברות ההייטק

נריה קרסנטי. קרן איזקסון,
נריה קרסנטי מנבחרת הראגבי של ישראל/קרן איזקסון

נבחרת הראגבי בכיסאות גלגלים שהחלה היום את אליפות אירופה דרג ב' המתקיימת בנורבגיה, פגשה במשחק הראשון את נבחרת הולנד והפסידה לה בתוצאה 55:37. במשחק השני, שגם הוא התקיים היום, גברה הנבחרת על נבחרתה של פולין בתוצאה 32:48.

מאמן הנבחרת הוא שלומי ספיבק, ומנהל הנבחרת ראש המשלחת הוא דודי ויינרב, שאמר בתום המשחק השני: "במשחק הראשון מול ההולנדים החזקים בבית, התמודדנו כשווים עד למחצית המשחק. ההולנדים הובילו, בהמשך, ואנחנו עם סגל מצומצם של 8 שחקנים, (בכל נבחרת אחרת יש סגל של 12 שחקנים), הוחלט להוריד הילוך במחצית השנייה, כדי לשמור כוחות למשחק השני, שנערך היום נגד הפולנים. טקטיקה שהוכיחה את עצמה. במשחק השני אכן נתנו את הכל וניצחנו. השחקנים שהצטיינו, הם מוטי צדקיהו, נריה קרסנטי, שיר תרזה ואלון ניגרי".

מתוך 10 נבחרות שהגיעו לאליפות, ארבע האחרונות ירדו לדרג ג', שתי הראשונות יעלו לדרג א'. בכל יום יתקיימו שני משחקים. נבחרת ישראל, המדורגת 27 בעולם, הוגרלה לבית עם נבחרת הולנד, פולין, אוסטריה וספרד.

ראגבי כיסאות גלגלים הוא ספורט קבוצתי לגברים ונשים הנכלל בתוכנית המשחקים הפאראלימפיים החל ממשחקי סידני 2000. המשחק המשלב אלמנטים של רוגבי, כדורסל וכדוריד, נערך במגרש כדורסל. השחקנים מתחרים בצוותים של ארבעה, כשהמטרה היא להעביר את הכדור מעבר לקו השער של הקבוצה היריבה. המשחק הוא אגרסיבי, המגע של שחקן בשחקן הוא אסור אולם מגע בין כיסאות הגלגלים מותר, והוא למעשה חלק בלתי נפרד מהמשחק. ברוגבי, אגב, נשים וגברים משחקים יחד - כך נהוג בענף בכל העולם.

אליפות העולם בכיסאות גלגלים. דוידה קוסף,
נבחרת ישראל באליפות העולם/דוידה קוסף

נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים שיצאה לראשונה בתולדותיה לאליפות העולם לנבחרות עד גיל 23, המתקיימת בפוקט , תאילנד, פתחה את האליפות בניצחון 44:51 על נבחרת אוסטרליה.

אחרי פתיחה מאוזנת, הסתיימה המחצית בתוצאה 20:27 לישראל, ולקראת הסוף הפער הלך וגדל. הרבה לקלוע ראדי דגמין עם 18 נקודות. מאמן הנבחרת הוא ליאור דרור.

כחמישים מטיילים ישראלים בפוקט הגיעו לצפות במשחק, לאחר שההתאחדות לספורט נכים פנתה באמצעות הרשתות החברתיות למטיילים באזור והזמינה אותם לבוא, לעודד את הנבחרת ולהנות מחוויה ייחודית. גם קפטן הנבחרת, עידו מימון, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו קריאה לתיירים מישראל: "מזמינים אתכם לבוא ולעודד, לקחת חלק בחוויה בלתי נשכחת של כדורסל קצת שונה בנוף, אך ספורט לכל דבר, בעצם לא רק לעודד, זה להיות אשכרה בתוך האליפות יחד איתנו".

באליפות משתתפות 12 הנבחרות, הטובות בעולם. ישראל שזכתה בכרטיס לאליפות העולם לאחר שסיימה את אליפות אירופה במקום השלישי, הוגרלה לבית עם נבחרות: אוסטרליה, דרום אפריקה, תאילנד, גרמניה וארצות הברית. המשחק הבא של ישראל יהיה מול דרום אפריקה ויתקיים ביום שישי.

שחקני הנבחרת הם: הקפטן עידו מימון, אברהים בהו, עילי ירחי, ראדי דגאמין, עמית ויגודה, ארתור חסון, נדב מנחם, מקס פקרמן, מאור לסרי, חכים קשוע, ליאור איבנצקי ושניר כוחן. מאמן הנבחרת הוא ליאור דרור, ועוזר המאמן הוא גדי סלוביק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איטורו בטורניר טק טוגדר. יחצ,
איטורו בטורניר טק טוגדר/יחצ

ארגון Tech Together יקיים לאורך חודש ספטמבר טורניר כדורגל בהשתתפות 24 חברות הייטק, זו השנה השלישית של הטורניר. לאחר שכבר נתרמו באמצעות אירועי הספורט של הארגון מעל 500,000 שקל לעמותות שונות, הפעם האירוע יתקיים למען לעמותת שער שוויון המשתמשת בספורט ככלי חינוכי לשינוי חברתי. בטורניר ישתתפו כמה מחברות ההייטק המובילות הפועלות בארץ, בהן חברת הפינטק איטורו שמציינת בספטמבר את חודש הבריאות עבור עובדיה.

באיטורו מתוכננים בספטמבר שלל אירועים ספורטיביים, אימונים והרצאות לעובדים, וחברי הנבחרת שלה מתאמנים מזה שלושה חודשים לקראת הטורניר, בו הם משתתפים זו השנה השנייה. בטורניר משתתפות כמה מחברות ההייטק המובילות הפועלות בארץ לצד איטורו, בהן Playtika, Lemonade, Wix, Minute Media ו-IronSource.

המשחקים החלו ב-7 לספטמבר ויסתיימו באירוע גמר חגיגי שיתקיים ב-22 לספטמבר, בגולטיים תל אביב. באירוע הגמר תוכרז הקבוצה הזוכה בטורניר, ויתקיים משחק ראווה בהשתתפות שחקני עבר מעולם הספורט לזכרו של מודי בר און ז"ל, שהיווה דמות מפתח בעולם הספורט הישראלי והיה פעיל בעמותת שער שוויון אליה ייתרמו חלק מרווחי מהכנסות האירוע. בנוסף, טורקיש איירליינס יגרילו 10 זוג כרטיסים לאירופה בין באי האירוע. כיאה לחברות הייטק, מעקב אחר תוצאות הטורניר יתאפשר באפליקציית הסטארט-אפ הישראלית 365Scores.

דודו שיטרוק ואורי אפק. יחצ,
אורי אפק (משמאל) עם דורון שיטרוק/יחצ

מכבי תל אביב, מועדון לענפי ספורט קיים היום טקס מיוחד לכבודו של מר ספורט של ישראל אורי אפק, יקיר המועדון, שיחגוג ביום ראשון הקרוב את יום הולדתו ה-90. אפק נולד ב-11 בספטמבר 1932. ראשי המועדון, היו"ר דורון שיטרוק והמנכ"ל לי און ישראלי הזמינו את אפק לפגישת עבודה. לפגישה הצטרפו גנאדי סוקולוב קפטן קבוצת הכדורעף של מכבי יעדים תל אביב, אלופת המדינה ומורן בוזובקי מנהלת מחלקת ההתעמלות האומנותית במכבי תל אביב, קפטנית נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית למשחקים האולימפיים, לונדון 2012.

אפק הופתע כאשר ישיבת העבודה הוסבה לטקס קצר לכבוד יום הולדתו ה-90 בו קיבל מגן הוקרה ואת ברכת היו"ר דורון שיטרוק: "מכבי תל אביב מעריכה ומוקירה מאד את תרומתך הרבה לקידום הספורט בישראל במשך עשרות שנים. אורי, אתה ידיד נאמן של מכבי תל אביב ולא בכדי זכית לתואר יקיר מכבי תל אביב. אנו פוגשים אותך כמעט בכל משחק כדורעף של הקבוצה שלנו ותמיד מקפיד לכבד אותנו בנוכחותך באירועים מיוחדים שאנחנו מזמינים אותך והכל תמיד ברוח וערכי הספורט ולמענו".
אורי אפק, בעבר, החל ב-1982 בתפקיד מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל והיה מנהל המשלחות האולימפיות של ישראל בלוס אנג'לס 1984, סיאול 1988 וברצלונה 1992. קודם לכן היה במשך שנים רבות מאמן כדורעף קבוצות ובנבחרות הלאומיות וכמאמן בקבוצות בליגת העל זכה ב-9 גביעי המדינה ו-5 אליפויות המדינה. במשך שנים היה בתפקידים בכיר ברשות הספורט ובמוסדות ספורט רבים.

באן בורגר של סוהו. איציק בראל,
באן בורגר, הבחירה של ג'ון דיברתולומיאו/איציק בראל
סשימי טונה של סוהו. איציק בראל,
סשימי טונה של סוהו. גם זה מגיע ליד אליהו/איציק בראל

מסעדת הסוהו, מוסד הסושי הוותיק, החלה בשיתוף פעולה מיוחד עם שחקני מכבי ת"א בכדורסל - בסיום כל משחק המנות האהובות על השחקנים מגיעות היישר אליהם אל חדר ההלבשה. אז מה אוהבים השחקנים לאכול?

  • רומן סורקין: קומבינציית ספייסי ססמי וגרין רול המורכבת מקרייזי ססמי- אינסייד אאוט במילוי אבוקדו, מלפפון ואספרגוס בציפוי שומשום קלוי חתוך ל-8 ומעל תערובת של סלמון, טוביקו, איקורא, מוינז יפני ובצל ירוק. ספייסי ססמי- אינסייד אאוט במילוי סלמון וקצוץ טרי, מיונז, רוטב ספייסי, אבוקדו ומלפפון בציפוי שומשום קלוי. גרין רול- אינסייד אאוט במילוי ספייסי טונה, עירית, אספרגוס, קריספי, עטוף בטונה עם קרם אבוקדו אסיאתי, רוטב עשבי תיבול וסריראצ'ה. סשימי סלמון וסשימי טונה.
  • ג'ייק כהן: קומבינציית ספייסי וסופר סאקה המורכבת מספייסי טאקה מאקי- אינסייד אאוט במילוי תערובת טונה קצוצה עם צ'ילי וטמפורה, אבוקדו ומלפפון. ספייסי סאקה מאקי- אינסייד אאוט במילוי תערובת סלמון קצוץ עם צ'ילי וטמפורה, אבוקדו ומלפפון. סופר סאקה- אינסייד אאוט במילוי סלמון ואבוקדו עטוף בסלמון ואבוקדו ונגיעת מיונז. ספייסי טונה החדש- אינסייד אאוט במילוי טונה טרייה קצוצה עם צ'ילי חריף עם אבוקדו, עירית ושבבי טמפורה בפנים עם ספייסי מיונז ונגיעות סריראצ'ה.
  • ג'ון דיברתולומאו: באן המבורגר - זוג לחמניות באן מאודות עם בורגר יפני מבשר נברסקה חסה, בצל סגול, כוסברה, צ'ילי חריף ואיולי יפני עם בזיליקום ומלפפון חמוץ.
  • יפתח זיו: פאד תאי סוהו ספיישל - אטריות אורז רחבות, ברוקולי, פטריות פורטבלו, שעועית ירוקה, בצל ירוק, בטטה, רצועות בקר, שמן כמהין, נענע, פלפל חריף, סויה ומעט רוטב פטריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully